Search This Blog

06 April 2009

*one two som*

today kita beljar one two som,atau scissor paper stone atau batu kertas gunting

tidak,sebenarnye belajar pasal gunting

tahukah anda,guntin kain tidak boleh di campur adukkan dengan menggunting kertas?ini akan menyebabkan mata gunting tumpul (yes,very imformative dila :P)

tapi gunting kain saya telah pun digunakan En.Suami untuk menggunting daun (trimmed pokok-pokok kesayangan beliau)... T_T ...ini bukan sahaja tumpul,malah gunting kain sudah rongak (hahha..tak la tak rongak,asah balik tajam la tu nanti..pasal En.Suami tak tahu,jadi maafkan ajelah..abangggg..i wefffff uuuu)

dan juga gunting kain jangan bagi jatuh (orang kata) kalau tak, gunting itu sudah tiada ommmph. (nak ommph minum teh boh)

mari kita tengok gunting2 saya (wehh makcik,gunting pun nak menunjuk ke?)

ye,gunting pun nak tunjuk jugak,apa ingat barang shopping je boleh tunjuk..heh!

ini gunting kain saya,umur dia ada la dalam 5 tahun macam tu,baru-baru ini je dia aktif balik,dulu duk dalam gobok saje

saya tak tahu apa nama melayu bagi gunting ni,nama omputih dia pinking shears..gigi gunting ni macam gigi saya...nak tau kenapa?

pasal gigi dia tajam macam gigi jerung..khas untuk kegunaan kain,jangan nak gunting kertas plak..gunting ni yang paling mahal pernah saya ada,dan beli di internet,semua sekali termasuk postage RM55..stainless steel wooo (ceh!gunting pun nak berlagak..)

sebelum beli pinking shear tu,saya beli ni,apek tu kataboleh guna gunting kain..pendita penipu! mana boleh gunting kain..nasib la rege RM2 5 kupang je..tapi takpe,simpan,sok besau Ziyyad boleh guna

ni gunting kertas saya yang comel :)

ok,sekarang puan-puan/adik manis/tuan-tuan tentu bosan melihat koleksi gunting saya (eleh..tu belum tunjuk gunting multipurpose kat dapo lagi tu..)

kita lihat gambar Ziyyad disnap semasa tengah bersembag dengan ultraman

ntah apa duk bersembang dengan ultraman tu..oh yes,Ziyyad dah botak sikit..kami tarah rambut dia hari sabtu lepas

p/s::saya tade koleksi pinggan bunga-bunga ala Inggeris tu..ntah apa kenamanye,lupe plak saya

14 comments:

Taichee~@! said...

Wooo...
Kaknaz punya Anas gak, tau gunting sumer leh pakai.

Lalala..

NOW I know..~@!
The very informative utk perempuan yg tidak pandai menjahit hatta butang skalipon spt saye.

Farah said...

thanks for the info :D

saya suke ayat ni "apa ingat barang shopping je boleh tunjuk..heh!"

ahhahaha..

Elyn Sani said...

wah akak x tau pun nk gunting kain pun kene ade byk jenis!!! igtkan org kat salon je kene byk gunting hihihih

Anasfadilah said...
This comment has been removed by the author.
Anasfadilah said...

mamalong::the jahit button easy.if cant jahit button,u give me ,i cas u cheap-cheap ok:)

hahaha

farah::selain barang shopping,barang lain juge boleh ditujuk..ada koleksi pinggan pun ok gak :P

kak elyn::kalau guna pinking shears tu gunting rambut,rasanye cantik jugak.

Mommy Lyna said...

akak cuma ada satu gunting je untuk semua kegunaan. wakaka.

tapi perosak dia biasanya ialah bila potong selotep. abis melekat2 guntingkuh!

ska said...

gunting kertas kita sama! colour pon sama!! memang comel! hehhehe..

sy pon byk koleksi gunting. tp sumenye gunting kertas.. hehehe...

Unknown said...

ziyad rindu micik ek


sebab micik=taro=ultraman

hahha

ps: dila, mama nak tgk pic ziyad. sila mms sebelom tgh mlm ni. maceh

Emma said...

uik... xtau lak yg gunting nie xleh jatuh... patut la gunting akak semua xdak ommmppp...

tp uooommppp yg mcm mana ek?

-mama emma-

Hanz Jamaludin said...

Saya ada several type paper scissors bergigi pelbagai jenis for arty-crafty..belum pernah saya tengok gunting bergigi tajam untuk kain pulak, mak saya pun tak penah pakai...betul tu, mak saya pun cakap gunting kain jangan gunting kertas, mesti nanti tumpul..rahsia tukang jahit rupanya

Marsyithah Khidzir said...

doremon takleh main scissor paper stone. doremon bertangan bulat. asyik kalah sbb kuar batu jer...

-fakta takde kaitan-

mummy_adam said...

MIL byk gunting2 cam dila tu.. kesayangan dia.. kalo ada sesapa sentuh.. aduiaiii.. abis lah org tu.. haha..

i ada gunting kertas, gunting potong ekor ikan & gunting rambut jerk.. tp sume digunakan ngan multipurpose.. patutlah cepat tumpul..gerrr

WAN ZUHA ISHAK said...

i read petua kat mana ntah, untuk menajamkan gigi gunting... ambik aluminium foil, lipat agak tebal dan gunting aluminium foil tu. ntah betul ke tak i'm not so sure coz tak penah buat lagi.

btw, nama pinggan alaa2 inggeris yang bg saya orang takde taste aje yang guna tu kalo tak salah saya brand noritake.

Anasfadilah said...

kak lyna::saya pun tensen kalau gunting kertas saya menggunting selotep,habis melekat2...tapi kan nak gigit plak selotep tu kan?ahaha

micik::meh la turun penang,jumpe Ziyyad..aparaa

mama emma:;yang ompph macam oompa loompa...hahah..yang ommp yang tajam..nak potong tak tersekat-sekat

wan zuha ishak::ye, betul latu petua foil tu,tapi lom penah cube,nanti ingat nak cube jugak...noritake ek nama dia..

orang dah minat bukan kira taste,dah suka nak buat acene kan...hehehe


p/s::kumpul pinggan melamin je,jatuh tak pecah...hahaha

hanz::saya baru tahu gigi ttajam tu pun dalam internet,tengok cantik je bila org potong kain guna tu

nik::ye betul.nobita selalu kena kan doraemon bila main one two som..(saya peminat setia komik doraemon..sipa ada koleksi lagi...ahahah)

mummy adam::multipurpose tu la yang best...capai mana yang ada je..lepas tu habes tumpul semua