Search This Blog

09 June 2010

*update caca marba*

1. Ziyyad disampuk jin, dah 2 malam bangun dan nangis samapi muntah,sambil kata " mama, mama akut..akuttt" , kenapalah Ziyyad is prone to jin, saya pun tak tahulah..puas saya baca ayat qursi dan baca bismillah 21 kali dan tiup pada nya..tak juga nyah-nyah jin ni..apa saya salah tajwid ke membaca qursi..agagaga

2. semalam En.Anas terlelap masa nak tidurkan Ziyyad,masa nak bangun tu,dia kalih dia ternampak seekor anjing hitam kat dalam bilik tu

3.and now how suppose i want to sew until wee hour in the morning..mai habaq sat..saya badan je besar tapi hati kecil

4.masa Ziyyad nanges-nanges panggil saya,saya dukung dia,danZiyyad peluk saya tak nak lepas sambil kata "ma akutt...akut" sungguh manja dan comel,tapi mama pun seram nak oii...takpe baba ada...

5. husband saya boleh sense something ada pada sekeliling (read:makhluk halus) , kalau tiba-tiba dia suspicious tu,saya dah start cuak,dan kadang-kadang husband saja usik saya,which i don't like,because i am a scaredy cat..

6.pernah suatu masa saya takut nak tido,so saya kelubung dengan comforter saya,husband boleh kata apa tau "tutup la semua,nanti dia mai tarik pelan-pelan selimut tu baru tau..eeii tak taula abang..eeii", he is so not helping..so saya tido separuh tutup badna dgn selimut,katup mata rapat-rapat

7.maybe the jin like Ziyyad so much because Ziyyad has special mystical powers,eh who knows kan..kesitu plak mak Ziyyad neh,pegi cari ayaq penawaq lagi baguih.



p/s: i am more content when i am at home, u see.

19 comments:

anin said...

seram nye kak... urm kene bawa berubat..sian kt die.. anak sedara sy kene time die 4 bulan .. sebulan jugak die nangis je keje.. maghrib nangis smp isyak.. pegi harun din banyak kali...

Unknown said...

kot agaknya ada yang ikut balik masa pi jalan memana kot.

huhu.

Annasue'G said...

agaknye time en.anas balik keje bende tu ikut balik jgk kot?
baru2 ni jadi jgk kat aidan sbb bapak die balik pukul 2 pg, tetiba jerit2 mata pejam, terus pasang bacaan surah & azan yg ade kat hp. esoknye suara sikenit tu jadi serak2 basah. huhu.

ShilaShower said...

kanak2 suke buat misteri nusantara. adam ada few times, pastu nangis takde sebab lalak2, pastu kown baca ayat apa tah ustaz pernah bagi, sambil cakap, "syuh2 pi main jauh2, adam takmo main ngan hang", pastu anak aku pun senyap sambil sedu2.

huhuhuhuh. aku saspen je halau2 ni, dia buatnya dia "tadaaa!!" visible depan mata, aku yang pengsan. tapi aku notice adam kalau kuar malam naik keta, kadang2 suka beria tunjuk kat pokok lah, tunjuk kat langit lah, kat semak lah and kadang2 aku purposely tutup mata dia. hahaha.

tapi takut nak bgtau parents kita orang, nanti depa kata, "tuh laaaa bawak anak kecikkk jalan malammm" =P

arin said...

alamak...kak arin pon penakut gak.cemana ek cecara dila nak sew tgh malam?aduihai..kot tetiba tgh jahit ada orang tepuk bahu " hai dila.." ..waaaaaaaaaaa...meraung le gamak nya!

Anasfadilah said...

shila:husband aku pun suka menghalau benda alah tu selalu gak dia kata "dah pi balik,main pa malam-malam ni" aku pun seram okeh..aku rasa org utara memang biasa la menghalau jin setan neh.

suG: mak ayah saya selalu gak pesan,kalau kita balik dari mana-mana cuci kaki dulu baru peluk anak atau main dgn dia..pasal kita tak tau apa yang ikut kita masa kita balik tu..

zety : mungkinlah..mengikut plak makhluk-makhluk ni..haih...

anin:sebulan?lama t..tulah dah kirim air penawaq kat kawan dah :)

Anasfadilah said...

kak arin: dila manjahit mcm mana tau kak arin..jahit sikit,pandang belakang..jahit sikit pandang belakang..ntah bila nak siap pun taktau..janganlah dia hai hai kat dila,mau pengsand epan mesin jahit kang..uhuhhuuh

Eliss said...

seram jugak.hubby aku pun sama la nampak menda2 mistik pastu suka citer kat aku.tension mendengarnya.hehehe.padahal takut!

Dils said...

horror. Tapi budak2 memang senang nampak la kan mende2 camni.

aku ni bole tahan penakut jugak. Masa husband gi outstation, angkut 2-2 ekor kucing masuk bilik suruh teman bile nak tido. Tadek org, kucing pon jadi la.

Hani Rahman said...

Boleh ler bawak anak pi berubat ngan ustaz2 yang dipercayai ... Di samping tu pagar2 lah rumah itu ngan ayat2 Al-Quran (mungkin leh suruh ustaz tu wat kan sekali)...

Farah said...

hmm saya penakut jugak..pernah afif nangis takmo tido macam kena sampuk tp saya buat2 berani cakap ngan bende tu suruh berambus dari rumah kitorg..dahla saya sorg2...daddy afif tak balik keje lagi huhu menjadi la jugak..dia paham bahasa melayu kot.

Drama Mama said...

haish takutnya!! kesian ziyyad. i pun rasa seram sangat aih! irfan baru ni ngigau cakap "irfan nak balikkk!" hiks.

http://twinkywinkystars.blogspot.com

3740Journal said...

orang cakap budak2 kecil boleh nampak benda2 makhluk halus ni...

mungkin boleh jumpe sesiapa ustaz ker untuk dptkan air tenang hati.. or halau benda2 halus tu

Elyn Sani said...

uih seram okeh. aritu pun wafiq kene camni gak. siap point kat atas tangga tu ha masa nak lalu. yg akak bule buat ajar die cakap shoh shoh pi balik. itu jam meremang bulu rhome tau.

Nur Sakinah Ahmad said...

dila, adik sy seorg hafiz, dia bgtau, kalo nk halau jin2 ni dr budak2, letak kayu sugi sblh bantal dia..dia ckp jin takut kayu sugi..(kayu sugi yg real la, bukan ubat gigi kayu sugi..hehe)

Jiji said...

Hishhhh gegeggegegeg..

Pakaikan ziyyad minyak wangi!@~

sunanh nabi ni

Lynn Nasir said...

salam,

pd pendapat saya, suami boleh tolong buat pendinding. baca ayat kursi kat setiap penjuru rumah-then hembus. sebelum masuk rumah jgn lupa baca bismillah.

Hani Rahman said...

Assalamualaikum ....

Semalam tengok rancangan Ilmu Alam Ghaib, TV3 ... Ustaz tu cakap cara2 nak pagar rumah ... Memula kita azan kuat2 kat pusat rumah (tengah2 rumah)... Pas tu baca ayat kursi 7 kali .. Keliling rumah ... Wallahualam ... Tapi jika berguru lebih baik ... Cari Pengamal Perubatan Islam yang boleh dipercayai n tanya direct, itu lebih bagus ...

kl-kk-ptrjaya said...

amalkan mathurat slps asar dan subuh.utk pendinding tmpt baca mathurat tu kat garam ...dan ketika membace pastikan anak anda di sisi anda...garam tabur kt tmpt yg nk di pagar...mathurat tu tak dpt yg kubra yg sughra pun jadi...kpd allah kite berserah