Search This Blog

30 June 2010

*1000 miles*

Ziyyad,Ziyyad,Ziyyad

pagi ini dimarah saya,lalu saya beri dia time out dgn mengurungnye di dalam bilik (dah la dah lambat pegi kerja Ziyyad buat perangai,memang jadi rasaksa ultraman ok)

jadi saya kurung dia,dan kata (gertak)

mama: jom babah,tinggai kan Ziyyad,nalo sangat sepah-sepah makan (cococrunch)..tinggai dia bah..

Ziyyad: *nangis on top of his lung* maaa!ukak pintuuuu!

mama: janji jangan tendang-tendang mama lagi (he did tendang ,very slow punya tendang,siap cakap "tendang..tendang")

Ziyyad : *the tears turn to small sobs*

pasal i was already late to work,time out jadi macam 1-2 minit je

bila bukak pintu,kasut dah tertanggal (dah siap pakai kasut nak keluar,dia buat perangai)

so saya dukung dia dan letak atas katil,and i said to him very sayang-ly to him

mama : janji jangan tendang mama,nanti mama kurung Ziyyad

Ziyyad : *mata berair* plisss...plisss....maa *tarik my face and gave me a kiss on my cheek*..

alololo...macam mana nak sambung marah?habaq mai?...



cerita 2

kalau saya bercerita waktu tido untuk Ziyyad,my stories always resolve around animals..mesti macam cerita turtle dan monkey,elephant and moo moo...tak kisah la binatang apa pun,dalam tu mesti ada unsur moral i.e: sharing, love,peace,tolong menolong

tapi kalau babahnya cerita adalah tajuk yang aneh seperti crocodile dan pendekar keropok lekor ,dinosour dan posmen...like apakah punya cerita ni...

kalau babahnya cerita,saya memang ketawa ajelah...dah tajuk merapu..jalan cerita lagi lah..hahaha

Ziyyad,Ziyyad...

p/s: sebulan lagi genap la Ziyyad 2 tahun. :) adik? ada rezeki,insyaAllah :)

4 comments:

ShilaShower said...

aha, kalau bapak2 memang citer begitu ke?

kadang tu macam tgh citer pasal lori besar, transformers bagai, tiba2 je "pastu ada elephant lalu, lori tu langgar elephant besar tuh!"

i was like? kesinambungannya??? pengajarannya?? jangan langgar elephant di jalan raya kah? duhhh

Syida said...

para bapa ni lain imaginasinya. sometimes we cant predict ones.
pendekar keropok lekor? bole buat buku nih, jadi macam wardina. =)

Jiji said...

Alu lagi drama kalo ko nak tau "ANIS DAH TAK SAYANG UMI DAH???? TUMPAHKAN AIR MCM NI, SAPA NAK LAP???"

Boleh tau dia tunduk tp mata dok jeling jeling aku mcm "dah ahbis marah ke belo dah abis marah ke belom"

Dia tgk aku menjenggil, dia amik bantal dlm bilik pegi lap air yg dia sengaja tumpahkan...

Unknown said...

Comelnyeee Ziyyad ........