Search This Blog

22 June 2010

*takut gagal*

takut gagal

takut barang tak terjual

takut tak laku

takut orang mengata

takut nanti takde order

takut nanti di kata meniru

takut!takut! takut!

masa saya nak berniaga via online dulu banyak yang berlegar dalam kotak kepala saya,kesemua diatas tu

saya jual barang handmade..so yeah banyak idea datang dari internet

saya takut kalau saya buat nanti takde orang nak,tak de order

tapi yang penting ialah usaha,put some effort

kalau idea tu datang dari internet,ubah suai sikit jangan ambil bulat2

kalau benda yang di jual itu sama,mungkin jual dgn harga lain atau jual dalam bentuk pakej...improvise sikit mana patut

langkah pertama yang paling susah,lama-lama langkah dah ok dan lambat laun langkah akan jadi lebih kemas

kalau ada orang jual sama benda dengan kita,perbaiki kualiti barang-barang kita,promote gila-gila (letak la iklan kat mana,paid atau tak paid ads) , tingkat kan usaha , luaskan pasaran

betul,rezeki ada tak kemana,tapi kena juga ada usaha ;)

p/s:don't let others dampen ur spirit.kalau kita buat kerja halal kenapa nak takut,lain la buat syabu kat umah ..tu lain cerita la. macam orang jual beg,ada lagi 10 orang jual beg kat luar sana,beza? customer service,harga,kualiti dll :)

p/s: banyak entry merepek kot hari ni,banyak sangat dalam kepala otak,kena tumpahkan dalam blog ni sikit-sikit.

p/s:: kak emma ku sayang,dila tak tuju kat sapa pun aih,entry menaik semangat kononnya :)

6 comments:

Eliss said...

jangan takut untuk gagal sebab kegagalan yang mendewaskan kita - kata bijak pandai :)

Emma said...

apsal akak rasa entry nie mcm tuju kat akak je? :P

-mama emma®-

sistyah said...

apa cerrr jualan penang street?berjayakah?

Anasfadilah said...

eliss :ye ye betul,setuju

kak emma:tak tuju aih,cuma memang dah lama nak tulis ni,saya pun takut dulu nak mula :)

sistyah :dis comeng sunday,belum mula lagi :)

Embroidery said...

Salam,

Saya juga pernah 'rasa' seperti ini dan masih berperasaan begini sehingga kedai on9 sy ditutup. Tapi ayat2 seterusnya dlm entri ini membangkitkan kembali semangat saya untuk terus berusaha..

sistyah said...

aiseh dila... ingatkan sudah lepas... hehehehe