Search This Blog

21 June 2010

*plis plis plis kamu jangan nakal*

Ziyyad favorite word sekarang ialah plis

semua pun plis

semalam ahad,jadi i decided to tido balik lama sikit..

tapi Ziyyad adalah bangun awal,bile dia merengek dalam crib dia diminta supaya dibawa keluar,saya pura-pura tido,tapi last-last angkat juga pasai pa nak tau dak?

Ziyyad : Ma..plis..nak kuar..plis

dengan suara yang paling suweet sekali..oleh kerana ada perkataan plis, saya pun bangun pagi dan terus menyediakan sarapan (mood pagi2 secerah metahari menyinar :P)

semua pun plis, "ma..asuh angan plis" , "ma nak book plis"

sebutan plis Ziyyad sangat comel pada pendengaran saya lah,orang lain ada aku kesah..ahahaha.

cerita pasal Ziyyad,hari sabtu ZIyyad dapat traktor..



traktor/jengkaut watever its name la hoh

to date Ziyyad ada 3 pushcar including jengkaut tu,dan satu tricycle motor..tricycle and pushcar lagi satu ada kat umah mak tok,2 ni (dalam gambar) ada kat umah.

kereta kecil warna merah tu nenek ngan atok beli masa birthday ZIyyad last year,jengkaut tu babah belikan..harga dia RM50 aje, ye RM50 bukan 2nd hand ye...pasal di beli di kedai pemborong,dapat harga borong :)

seronok plak tengok ZIyyad duk main-main ngan jengkaut tu,rasa nak join sekali,dan rasa sahih akan reban kalau mak dia yang naik..hahahaha

sekarang ke bilik tido merempit dengan jengkaut ok,tak main la kete kecik warna merah tu..

tanya pada En.Anas hari Sabtu hari tu

saya : untung,betul Ziyyad jadi anak sulung,macam-macam dapat,kalau ada anak perempuan nanti macam mana plak bang?

en.Anas : kita beli cara perempuan plak

awww!so suweet..cubit pipi sikit...ahahaha.

tapi tulah saya teringin nak beli train set kayu untuk Ziyyad,macam best (ni utk mak nye ke utk anaknya..emmm)

saya tak puas jadi kanak-kanak,jadi kalau Ziyyad ada menan saya akan join sekaki.. :)

p/s: :)

7 comments:

Unknown said...

cecehh... jadi kontraktor pulak si siyad ni. weh dila...nak picture siyad masa kecik. ASAP

Unknown said...

siyadd?!! haha. sori. typo :P

Anasfadilah said...

ada dalam externak hard drive la tira,nanti esok orang kasik,busy sikit tis week.

mar!ahaf!z said...

haha, sama ngan anak saya.. sikit2 "plissss"

kalau me lambat sket buat susu, mula la.. mamaaa.. plisss...

kdg2 terdgr jugak dia nyanyi, "plis ammu nananakal..."
terkezut gak memula.. mgkn dia dgr kat rumah bs kot.. :)

Eliss said...

ziyyad the builder..hehehehe.aku teringin nak beli set rumah2 utk my nuha sebab my kecik2 dulu tak merasa.barbie doll jugak tapi laki aku mcm tak minat ajer..setiap kali aku lalu situ, dier jalan laju2.apa kes?

kelipkelipchumel said...

bestnya Ziyyad byk menan..

Maia said...

eh belilah plasma car.. bukan je ziyyad.. mak ziyyad, ayah ziyyad pun boleh join tau.. hahaha! best giler..