Search This Blog

11 June 2010

*jin toncet kembali*

tak jin toncet dah tak kacau Ziyad,tapi jin toncet kacau mak Ziyyad,tapi di opis

memang banyak dengar cerita-cerita mistik kat opis saya ni

the latest ialah my friend,nafa..kena teman dek hantu masa tengok youtube kat lab on saturday ( she is doing her PhD studies,dan terpaksa la lepak lab like 24/7 kan..selamat maju jaya lah pada kau nafa...aku pun tak sanggup,kau je tabah)

she saw the thing standing behind her,reflecting on her lappie screen...eeekk!

and unfortunately the thing followed her home...double eekkk!

so the thing now kacau me yesterday

i was on the cell culture lab,well cell culture lab has many sliding glass doors..

i was feeling rather tak sedap hati petang semalam at about 4.30pm liddat, so i wanted to lock the door,as dah pun nak balik

masa tengah nak kunci,somebody said to me,in a low,deep female voice

"hoi...."

jadi saya kali ke belakang,ingat ada sapa-sapa nak kacau saya ke apa,

tengok takde orang..eh eh

saya pandang kiri kanan,nobody...

pintu dah kunci tapi lampu masih tak tutup,takut punya pasal,saya fleet from the scene..

sebelum nak balik saya pesan pada 'dia'

"aku tak kacau hang na,jangan la ikut aku balik tau..aku tak kacau hang"

really bersopan punya permintaan....

sepanjang perjalanan balik adalah memasang nasyid yusuf islam Ziyyad punya CD,jadilah kan..

kadang-kadang benda-benda aneh ni jadi,akan mendekatkan lagi diri kita pada Allah...tengok macam saya,dan-dan dengar nasyid,berzikir,selawat...siap baca ayat-ayat ql-quran (kalau tak,masuk kereta pasnag fly.fm dulu..teehehe)

bercakap pasal al-quran,esok,hari Sabtu,bertempat di Tabung Haji Bayan Lepas,Penang ada rawatan perubatan AL-Quran oleh Darul Hikmah, datang lah pagi-pagi... bayaran RM5o kalau tak silap untuk pendaftaran

yelah kadang-kadang pegi ulang-alik hospital,bertahun duk makan ubat yang sama tak baik-baik jugak,mungkin boleh cuba rawatan alternatif cara Islam,insyaAllah dengan kuasaNya sembuh..

ada satu penyakit je tak boleh ubat...iaitu mati.

p/s: usaha,doa dan tawakkal.

8 comments:

Eliss said...

seram pulak bulu roma aku.ofiz aku ni pun boleh tahan mistik.pernah sekali, ada ofiz mate aku solat, siap ikut jemaah sekali tu.bila amin bergema bilik.seb baik Islam..

Jiji said...

*efek bunyi serigala*

Hahahahahah@!~

Aku pernah sound "Ko jangan sampai aku bunuh kau!" lepas tuh makin menjadi-jadi dia kacau anis.

Anasfadilah said...

eliss:: jin islam ok la tu..huhuhhu..tapi seram gak la,bapa ramai jemaah yang ikut belakang dia..eeek!

jiji: ko pun sound tak bersopan,marah la dia..aduyai ,the thing kacau anis lagi tak?

aiDieNa said...

Ikhss..ikhss..ikhss.. benda² mistik nie ada kat mana².. tips dari my bos.. dia kata yang penting kita jangan takut.. bila kita takot liang roma/urat kita mengembang.. dan the 'thing' senang masuk dan merasuk.. tak berani pon buat² berani.. bila kita berani dia takot..

Anasfadilah said...

aidiena::betul mungkin pasal saya tetiba lak takut semalam,terus kena hoi dgn 'dia',kena buat2 berani lepas ni :)

Unknown said...

hui meremang bulu roma huhu. kat ofis ni pun dah beberapa kali kena kacau. tapi dalam bentuk visual la. dalam bentuk audio tak pernah. ish. naik bulu roma lagik.

mangosteenskin said...

I know that voice, mmg macam suara female yg low tone. Masa kecik, mango pernah dgr dalam dusun. Sebenarnya masa tu mmg dah maghrib, tp mango cari my mom sebab tak nampak dia (kitorang terlambat balik sebab berjalan kaki ke dusun). Sekali panggil punya panggil, ada satu voice jawap "...apaaa"...tp kalau suara manusia kan, kita macam boleh rasa suara itu datang dr suatu arah, tp suara tu kan mango rasa mcm surrounding me. Tupun masih tak syak apa2 lg, still ingat my mom yg jawap. Sekali terdgr suara my mom panggil sayup2 dari jauh...laaa...rupanya my mom kat tempat lain dah. Bila tau i was all alone...terus lari selaju yg boleh.

Annasue'G said...

merata2 ade bende ni. kitaorg pon selalu kene usik dgn makhluk misteri ni. sabor je la. tp betul, kite kene tunjuk berani sket, kalo tak lg galak die menyakat.