Search This Blog

27 January 2010

*badan cantik pun tidak berguna*

saya terpanggil (ecewahh) untuk berkongsi cerita ini dengan anda semua

husband saya seorang kawan,kawan dia mempunyai isteri yang sangat cun (isteri dia ada spa sendiri tau)

masa raya tahun lepas saya berkesempatan berjumpa mereka sekeluarga

saya memang tak sudah memandang isteri dia tu

dengan kulit putih gebu,bergaya sekali mengena tudung ala siti,rambut panjang cantik mengurai,hidung mancung,punggung dan dada duduk terletak cantik , memang badan macam kerengga aah..melentik elok (saya bukan lesbian,cuma mengkagumi kecantikan isteri kawan husband saya ni)

anak dah dua kauorang...saya jeles -_-"

masa nak balik kami bersalaman

masuk dalam kereta,terus saya cerita pada husband saya

saya : cantik betul isteri dia ye bang,jeles dila tengok...

husband : *tergelak kecil*

saya : kenapa plak gelak, tengok la punya cantik bergaya semua

husband : cantik pun, husband cari orang lain buat apa

saya : eh..pandai-pandai je abang buat tuduhan,tak baik la

husband : habis, kalau kawan abg sendiri yang bagitau abg macam mana?

saya : aih..biar betul,isteri punya melentik melentok,suami cari lain..hilang akal pe

husband : orang ada duit,kereta besar,ada rupa...perempuan mana tak rambang mata, girlfriend dia budak USM,abang selalu nampak diorang keluar berdua,penang ni besar mana sangat

saya : oooooo...emm

husband : tulah,abang ni hari-hari jumpa client,dalam solat abang selalu doa,dijauhkan dari benda-benda tak elok, pasal tu abang simpan janggut,nampak macam alim sikit,orang nak ngorat pun pikir 3 kali

saya :alah...dila je pun nak ngorat abang...hahaha (memang fakta,saya approach husband saya dulu, saya memang kamikaze...do or die)



kebetulan saya ada jumpa satu blog,dimana ada sorang husband ni suka pada sorang blogger yg cun melecun,dia boleh kata masa buat seks dengan iseri dia,dia tengok isteri dia nak tergelak pasal perut menggeleber, bila buat seks susah nak position kan badan dan dia (suami) akan terbayang perempuan lain

saya kesian pada lelaki aka suami ni,kau tahu bini kau buruk gemuk,kau kasik duit hantar london management ke, hadiahkan MAC makeup,belikan baju cantik-cantik ke

yang kau terhegeh-hegeh menggelupuq kat bini orang apesal,pathetic dowh kau ni

saya cerita ini pada suami,kauorang tahu apa suami saya cakap

"isteri ni sebenarnya tak kisah la gemuk ke kurus ke seksi ke apa, yang penting baik hati,dengar cakap suami,tak merungut baru suami tak cari lain"

-_-" ye paham paham.. :P


p/s::bila berdoa sila tamak,minta pada Dia banyak-banyak :)





Chomel Nursing Cover

DSLR strap slipcover!RM15 only!

26 comments:

Aishah Megahasz said...

Bila Kak Aishah merungut kata gumuk husband mesti marah kata dia tak pernah kisah pun, asyik merungut nanti orang ingat dia kisah pulak Kak Aishah gumuk. Jadi bersyukur dengan apa yang ada dan setuju sangat, time berdoa tu tamak pun takpe. Tak minta, mana nak dapatkan?

NM said...

jawapan en suami dilla lbh kurang je ngan husband..'bukan abg tanak kuruskan badan,tapi nanti kalau kurus ramai pula nak ngorat'..perasan abih!

betul tu..plg penting tak merungut dan mendengar cakap suami.insyaallah suami sayang banyaaaaaaaaaak(infiniti)...

lin muhamad last post..#NOW EVERYONE CAN COOK..no more excuse k!

lara aisya said...

sometimes..suami ni tak kisah kita gemuk ke kurus ke..selagi makan ,minum,pakai,rumah terjaga oklah.Jangan kerja 24 jam suami pun cari lain...

Emma said...

nak tulih entry pasal nie jugak lah!!

-mama emma®-

Anonymous said...

doa2 la benda bengong gitu takde kena kat kita. ni la kuasa setan & ujian Allah..naya aje..

mirah said...

ya ya berdoa kena minta spesifik...

Abby said...

Menarik kan..kita kalau boleh (kalau boleh la) nak sgt body mcm melecun2 nih kan..tapi tu la..yg penting kita yakin dgn diri kita, bangga dgn apa yg kita ada (anak suami) penting kan derang dulu dr segalanya..insyallah, hidup kita diberkati kan kan kan?

Farah said...

uishh sian gak kat bini kawan awak tu..tapi blogger yang dilla citer tu memang bodoh la..saya pantang btul jumpe laki camtu rase nak sepak terajang je..tak reti2 nak anta bini tu pergi slimkan badan ke

pada saya dua2 pon kena jaga..penampilan diri sendiri dan juga kebajikan suami sebab lelaki ni kalau dah nama nak carik lain tu ade je alasan die..ade je bende tak cukup.

Lea Shmea said...

lelaki kalau dah gatal, tak bleh buat apa. haihh.

izzahazfar said...

setuju..lelaki kalau gatal tak leh wat per...kadang2 bini tu perfect..makan pakai jaga..baju siap..semua la..tp laki juga cari lain...kenape ya..?

sokong...bila solat sila tamak...minta byk2...

*baca jugak pasal hal tu...geram sgt..

Dils said...

susah nak predict mende2 camni. huduh salah. cantik salah. tak turut kata salah. bile turut kata, cakap mcm pak sanngup so bosan.

Macam mana tu. Hehehe.

Anyway, kite cuma boleh berdoa je la. Kalo ye pon nak cari lain, buat cara baik, jangan kena duk tangkap khalwat pulak baru sibuk2 nak jadikan bini ke2.

nadnye said...

seronok baca entry nie.. yealah lelaki takan puas ada yang cantik, nak lagi cantik dan lawa, muda dan anak dara

kene doa banyak2 jangan lakiku digoda dan tergoda dan isteri pun kena la pandai jaga suami dari bab2luaran hingga bab2 dalaman.. hehehe

Anasfadilah said...

dils::yang penting kerjasama..hahaha..macam kata farah la,kena jaga badan juga dan jaga kebajikan suami,top up lagi dgn doa,InsyaAllah

kalau aturan Allah perjalanan hidup kita beronak duri,tu maknaAllah suruh kita doa lagi minta pada di sambil tu usaha

ohh sesungguhnya saya bukan ustazah

sekian tima kasih.

sistyah said...

macam ni takmo la soh husband buang janggut... hihihihihi... nnt namapak dia muda belia lagi hensem... ooo...nehi..nehi....

Ella said...

bini dia tak salah. bila dia hilang bini dia, bini dia kawen plak dgn org lain yg lg hensem, masa tu lah nnt baru dia sedar diri..

mrs sweet lola said...

dlm kes spt di ats npe sang suami nak gak kat org lain walo is3 dye cun melecun.mybe is3 dye tlampau bz kot..kdg2 lelaki ni nak perhatian lebey luang mase sama2bkn dr segi rupa je btol x.

YatieJay said...

Salam,

Dah lama jadi SR Dila (bole ke panggil Dila?)....tapi entry ni betul2 buat saya nak bersuara.

Tapi suaranya tak keluar sbb bynk sgt benda nak cakap....mcm mana tu?!

Takut betullah dgn dunia sekarang ni.....

P/s : kemsalam kat Ziyyad chomel!

Kak Lia said...

betul tu Dila...stuju..sila tamak bila mintak doa dgn DIA....

akak pun setiap detik bila tingatkan laki..akan mintak supaya laki akak tk digoda.....huuuuu

yatie chomeyl said...

erm tu la kdg2 tak tau apa la yg org laki nak. senang2 tanya laki sendiri apa yg abg nak, pastu record jwpn dia..wat movie ke apa ke..kot2 bila hubby 'terlupa', leh ingatkan balik hohoho

Elyn Sani said...

arini ni dalam pale akak duk pikir pasal laki cam blogger tu..... ish mintak dijauhkan!!!

Fit said...

menarik citer ni.. lama dah tak dengar kisah sebenar.. macam ni..

p/s: dilla tq.. Fit dah berjaya install cubecart ;)

akhirnya belajar seoranng diri...

Sue Anna Joe said...

Haih menakutkan dengar cerita macam ni. Tu pasal saya sendiri tak kisah kalau hubby gemut. Hahahahha.

Ely Hasrul said...

seram kan.. macam2 gaya & perangai.

aku selalu gak komplen kat papi psl body aku yg aku tak kenan patu dok pk gak 'suami kata tak kesah tapi maybe dia kesah cuma maleh nk layan kite ngomel or takut kite mintak duit dia nk g spa' tapi papi dgn selambanye ckp 'i suka u mcm nih'. betoi gak.. agak2 aku kerempeng sket dia jarang la peluk.. cuba time badan naik sekilo dua.. rimas sungguh aku sbb asik la kena peluk hahaha.. dh dekat 3 thn mmg itulah faktanye. jadik aku pong saikokn diri.. kalu aku naik sket badan dapat extra pahala sbb suami suka hahahaha alasan kuat makan pon iye gakkk hahahahah

smlm dgr hotfm, topik nye mana yg lebeh mencabar, jadik pekerja, ibu atau isteri.. ramai ckp jadik ibu tidak aku nafikan tapi xtau la dgr aje topik tuh kat kepala terus aku rasa jadik isteri. mencabar betol nak puas kan hati suami. seb beik la papi xkuat komplen :P

huishh pjg nye komen.. buat la entry sdr kalu gitu!!! kepoh tul aku nih..

Anasfadilah said...

kak anna::husband saya pun gumut tapi cumilsss..hhehe

ely::takpe saya memang suka baca komen.. :)

ummuilham said...

ala klw dh gatal tu mmg mcm tu la jawabnya..
isteri cun melucun pown dah tak heran dah..
nak jugak cari yg lain.
yg lelaki ni kuatkan iman tu.
yg perempuan pun sama gak..
huhuhu...
doa banyak2...
tamak pun takpe, tak salah pun :)

Hanz Jamaludin said...

heheheheh...me tahu kes husband yang dok syok kat pompuan lain & stalker pompuan tu..dah forward kat hubby pun...

manusia mana reti puas & bersyukur...doa jadi sandaran...