Search This Blog

12 January 2010

*perubatan alternatif cara islam*

ini terjadi pada saya sendiri, to be precise husband saya

saya pendekkan cerita saja ye,kejadian ni jadi masa akhir tahun 2008

husband saya seorang yang periang,happy go lucky,dia sabar tak pernah nak marah-marah tak tentu pasal

tapi ntah kenapa masa saya start gugur, husband jadi panas baran tak tentu hala

takut saya dibuatnya, ada time elok..eloklah dia..ada time angin ribut tsunami memang takut saya dibuatnya

husband ada mengadu dia selalu sakit tengkuk,selalu juga saya picit-picitkan,tapi tak penah nak elok

ntah macam mana,masa tengok TV,terbuka channel astro ria,cerita expose mistik

tentang perubatan islam

kebetulan hujung minggu nak balik Kl,kami sempat pegi gombak untuk bertemu seorang ustadz

appoinment semua dah buat

saya tak dapat pergi temankan,pasal masa tu saya dah star mengandungkan Ziyyad,mama suruh stay di rumah saja

jadi husband pun pergi dengan babah saya

ustadz mengarahkan beberapa orang dari masjid yg hafaz alquran membaca potongan ayat-ayat al-quran tertentu,sementara badan husband saya di scan dengan sebiji limau

masa scan tu,tiba-tiba limau tu berhenti di bahagian tengkuk husband

ustadz tu baca-baca ayat al-quran sikit

dia pun menarik sesuatu dari situ

di belahnya limau tersebut,dan sebatang jarum yg masih berkilat ada di situ

jumlah jarum yang di jumpai ada 2 semuanya,dua-dua kat tengkuk dan masih berkilat,ustadz kata, ini baru lagi ni,tak karat maknanya tak melarat lagi

ntah,katanya ada orang tak puas hati,tu yang di mandremkan

kita sangka kita selalu jaga mulut,jaga hati,tapi selalu aje orang yang iri hati,dengki,tak puas hati..ada je yang tak kena dengan kita pada mata org

jalan terdekat pergi bomohkan



berlainan cerita dengan makcik saya

suami dia dibomohkan perempuan,pasal perempuan tu nak harta suami dia

makcik pergi juga ke ustadz tmpt husband saya berubat dulu

ustadz keluarkan 2 jarum di mukanya,ustadz kata orang ini (orang yg bomohkan ni) letak ilmu pengasih kat suami,ilmu pembenci kat isteri. (pembenci supaya bila suami tengok benci kat isteri,cemuih orang penang kata)

makcik juga sering bermimpi didatangi dengan perempuan siam...

kesian juga makcik saya tu,tapi suaminya tak mahu berubat

korang perempuan semua, janganlah dekat dengan ilmu-ilmu syaitan yang menyesatkan ni, nak lelaki kaya korang mandremkan lelaki tu. nak lelaki kaya,pakai seksi-seksi dan jadi artis k,bakat takde pun takpe..heheheh

sentiasa berdoa,semoga kita sentiasa dilindungi dari sihir-sihir ni semua. (dalam ma'thurat ada doa dilindungi dari sihir-sihir ni)

disini saya terpanggil utk letakkan alamat semua untuk perubatan cara Islam (cara islam guna al quran)

Alamat Perubatan Islam

(dulu saya google sendiri carik,hari ni sya tolong kawan-kawan semua kot-kot ada yang perlukan bantuan)



cerita lucu plak

kawan suami saya,mak mertua nya dipatuk ular,orang Semeling,Kedah

maknya kena patuk ular tedung selar

puas la dia nasihatkan mak dia pergi hospital

tapi mak dia pergi jumpa bomoh.

ye bomoh.

sampai satu tahap kakai dah bengkak,daging dah mati,baru gi hospital

nak tergelak pun ada,kesian pun ada

ada certain orang ygmemang percaya pada bomoh.



p/s:: dalam dunia ni bukan kita aje tinggal menumpang.

p/p/s:: ada penyaki yang perubatan moden tak boleh ubati,pakcik saudara saya,isterinya meninggal kerana santau. pegi hospital dr kata takde apa-apa,tapi setiap hari muntah najis. macam mana tu?





Chomel Nursing Cover

DSLR strap slipcover!RM15 only!

17 comments:

mummy_adam said...

wah takutnyer.. dulu slalu xpercaya, tp skrg mcm percaya jea.. jahat kan manusia2 nie

Anasfadilah said...

mummy adam: jin setan memang wujud,meamng tujuan dia sesatkan kita..memang takut,tapi kita kena doa selalu :)

yatie chomeyl said...

same goes tu my arwah mama. dr ckp tak tahu nk treat camne, sekejap skit kat perut , sekejap sakit kat dada...ada kemungkinan ada yg dengki juga. tp say aterima sbg dah ajal dia

wannur said...

sy n suami sdiri pnh alami..br bulan lps p buang benda tu (cara perubatan islam)..bkn org lain yg buat,sedara terdekat hubby sdiri yg buatkan..nak kami suami isteri berpisah sbb mrh suami x nak kawen anak dia..huhuhu.b4 this, mmg kami (sy n suami) rasa saling benci n berserabut tp dua2 x luahkan..diam je..pastu suami tergerak nak jumpa ustaz..mmg terkena, ustaz psn suruh bw sy skali sbb sy kena lagi teruk dr suami..

Kak Lyna yang cantik said...

Arwah fil akak kna bom0h org yg rebut jawatan dgn dia. Punya gila org tu nak musnahkan 1family. Bongok. Nak kaya usaha la sdr. Duk marah bila kaum lain ramai kaya tp ko yg bodoh sengal siput sedut bomokan bngsa sdr. Sampai skg jin tu ada kat umah. Lantak dia lah dah x kuasa dah.

♥cybermummy♥ said...

subhanallah .. takutnya . Biar sakit yang kita nampak at least kita tau ada penyakit tapi kalau penyakit buatan org tu yg amat di geruni .
tapi dilla ada jugak penyakit buatan org yg best pastu dapat present after nine month later (yg ni gurau je ):D

Unknown said...

"nak lelaki kaya,pakai seksi-seksi dan jadi artis k,bakat takde pun takpe."

----> naiss one! haha

Nadiah Sidek said...

1 hal juga bila org duk percayakn bomoh lg instead of ustaz. yg org duk dengki mendengki ni pun 1 hal. apa la faedahnya dengki dgn org? baik buat benda2 yg blh dpt manfaat. huh..manusia ni bermcm ragam

SurayaHarris said...

hish..hilang ngantuk aku pagi2 ni

izzahazfar said...

emm....takut tengok expose mistik....huhuhu..tp ade gak pengalaman tengok org kena buang benda yg masuk dlm badan....serammmmmmm

Anasfadilah said...

wannur::hish..alhamdulillah,nasib dah ok..tu la kita dah kawen ni kena banyak berdoa..

cybermummy::itu buatan orang yg best tu lain cerita..hahaha


to all:: semoga kita semua sentiasa dalam lindungan dan kasih sayang Allah.moga dijauhkan kita dari orang yg hasad dan iri hati ,dari sihir,bebas dari huang-piutang

macam saya kata dulu,

tamak dalam berdoa,minta apa saja dalam pada Allah

Elyn Sani said...

kawan baik akak arwah husband nyer kene santau sampai meninggal. santau mai dr x boipren kwn akak. dengki sebab si cantik dah kawin!! tapi yg kesian die baru je 3 bln kawin dh kematian suami.

Unknown said...

pakcik suami saya kena buatan orang sampai meninggal. kesian sangat tengok keadaan arwah masa tu. kurus kering tinggal tulang aje.

apa la yang diorang dapat bila berjaya balas dendam ni? dapat RM1 juta kott??

Farah said...

takutnye saya baca dilla..thanks for sharing..doa banyak2 mintak perlindungan dari Allah dari kena bende2 camni..amin

Mohd Hafiz Bin Saad said...

http://www.ziddu.com/download/11509880/12.al-Araf7V117-122.mp3.html

http://www.ziddu.com/download/11509881/2.al-Baqarah2Kursi255.mp3.html
...
http://www.ziddu.com/download/11509882/s010.mp3.html

Aku nak kongsi sikit surah dari Alquran yang korang boleh amalkan dengar dan baca untuk menghalau makhluk halus..Baca pasang speaker kuat2 kalau leh guna earphone pun xpa...niat untuk berubat..InsyaAllah

Ni link untuk korang download satu-satu..

http://www.ziddu.com/download/11509883/7.Yunus10V59.mp3.html

http://www.ziddu.com/download/11509884/10.Yunus10V81-82.mp3.html

http://www.ziddu.com/download/11509885/1.al-Fatihah1.mp3.html

http://www.ziddu.com/download/11509886/5.al-Saffat37_1-10.mp3.html

Mohd Hafiz Bin Saad said...

sori dah tersalah susun

amik balik..

http://www.ziddu.com/download/11509880/12.al-Araf7V117-122.mp3.html

http://www.ziddu.com/download/11509881/2.al-Baqarah2Kursi255.mp3.html
...
http://www.ziddu.com/download/11509882/s010.mp3.html

http://www.ziddu.com/download/11509883/7.Yunus10V59.mp3.html

http://www.ziddu.com/download/11509884/10.Yunus10V81-82.mp3.html

http://www.ziddu.com/download/11509885/1.al-Fatihah1.mp3.html

http://www.ziddu.com/download/11509886/5.al-Saffat37_1-10.mp3.html

Super Ummi said...

Kadang-kadang perkara-perkara macamni.
kita susah nak percaya, tapi kalau dah terjadi dpn mata... mmg kene percaya...