Search This Blog

17 November 2009

*sombong ke?busy ke?*

(entry tiada nak aibkan sape-sape,masalahnya siapa terbaca sakit hati,pegi la zikir banyak-banyak, ubat sakit hati antaranya zikir)

pernah tak anda menghadapi situasi seperti ini

hantar email bertanyakan sesuatu kepada seorang blogger,contoh nak tanya mana beli skin care product yang blogger ni selalu guna atau mana nak beli kain felt atau mana nak beli produk bidadari atau apa-apa ajelah yang korang nak tanya pada blogger tersebut

korang punyalah semnagat nak hantar email,siap karang ayat baik punyee(tiru dafi)..salah ayat..padam betulkan..buat balik karang elok-elok

korang click send

setiap minit cek inbox kot ada reply dari blogger berkenaan

sampai dah 3-4 hari tak ada reply

korang hampa...sedikit kecewa

terdetik di hati korang

adakah mereka sombong tak mahu melayan dan membuang masa membaca email picisan yg tiada faedah

atau mereka sekadar terlalu sibuk untuk ada masa buat anda

atau email masuk junk mail folder (huhuhuhu)

mungkin saya juga ada tidak membalas email, terlupa,tapi nanti saya cepat2 balas balik

ntah..lain orang lain caranya lain perangainya lain kerenahnya

buat masa ini saya cop orang itu sombong (saya memang tak kenal dia hati budi, tapi first impression yang diberikepada saya orang seperti ini ialah 'ek eleehh sombong lak dia nia...pinggan tak retak nasi tak dingin orang tak hendak aku lagik tak hingin' )

mungkin saya tidak seclass atau setaraf atau apa saya tidak tahu

tapi at least courtesy la sikit boleh?

p/s:: ada masa plak masuk tengok blog saya ni,saya ada nuffnang,awak pun ada nuffnang,saya tahu awak masuk sini..

p/p/s:: saya punya hati yang selalu berdetik, ya Allah jauhkan hati aku dari syaitan yang selalu berbisik.


siapa mahu jadi Coaster Ambasador boleh click SINI , free coaster for the choosen 10!

Chomel Nursing Cover

DSLR strap slipcover!RM15 only!

23 comments:

NM said...

setakat ni sya anta email kt blogger mana2 tny psl usanala..mcm2la tak penah lagi diorg balas..walhal klu tengok blogger tu lg class dr sya.bagusla dia tu sbb tak pilih org nk balas email...
ada org tak bls email ke dila?

NM said...

eh..silap taipla dilla..'tak penah lagi DIORANG TAK BALAS'..ahaha...

Anasfadilah said...

lin:: ada yang tak balas juge..huhuh T_T

Kak Lia said...

terase ati gak kalo org buat cam tu kat saye....tp stakat ni...lom ada lagi yg buat kt saye...

Hanz Jamaludin said...

dilla..cubalah resend...kut2 dia x perasan...macam me email masuk daily banyak sesangat sebab gatal2 subsribe segala..boleh x perasan...

me pernah kena situasi ni ngan online store yg femes...acuh x acuh jer layann..pastu mintak sponsorship ngan sombong jawab xder masa nak entertain..terus me ban ngan banner2 dia pun me buang..owner asal kedai ni x camni tau, me kenal owner asal dah lama tapi sejak bertukar owner ni, nyampah kat kedai tu!

Anasfadilah said...

hanz:: dia tahu saya hantar pada dia,pasal saya sedia link kedai..dia datang jenguk..mestilah dia bukak email saya kan?

tapi email saya dia tak balas pun..sedih la

Eliss said...

alahai..kalo nak tau pasal bidadari, meh tanya aku ni meh...pelok2 cium2..hahaha..
elissmie@gmail.com

aku tak pernah lagi rasanya kalo email x balas orang tanya tapi kalo komen, memang selalu..hahaha..nape ntah malas pelik aku akhir2 ni nak reply komen kat blog...

Sue Anna Joe said...

Macam Anna plak, nak balas, tapi tunggu dulu sebab nak karang balik ayat yang best, lepas tu, kumpul punya kumpul, terlupa, pastu dah tak terbalas, nak carik balik tak jumpa sebab inbox dah penuh macam-macam.

Pastu rasa serba salah gila. Hahahaha.

Tapi agak kantoi la orang tu dpt dikesan kat nuffnang. :P

p/s: kalau dapat kesan balik pon dah berbulan-bulan, kekadang tu jawab gak balik and mintak sorry bebanyak. Dah berulat dan berkulat dah pon mesej depa, sampai diorang pon dah tak ingat. Haih. Kesian. Kejam betul Anna ni. >_<

Arts Kraft MadeBy Akma said...

Lahai siannye dilla

cik kema pon pernah gaks kena cam gitu. tp kalau dah 3-4 ari xbalas gaks n kat blog/website dier xbg tau ader hal atau pe2. cik kema maleh dah la nak email ahaha

hmmm...maybe dilla leh send email lg sekali kot. kadang2 depa2 bisnes nie byk sgt email masuk...pehtu xdan nak email balik



p/s: nanti nak tanye felt email cik kema k :) insyaAllah cik kema atau cik rai jawab

Emma said...

alala busyuk2 dila.. jgn la sedih... kita beranggapan baik je la.. dia nak reply, tp tlupa..

tpkan hati keji akak nie mcm nak pikir je, kot2 sbb brand dila nie made in mesia, so dia x rasa setarap kot? huhu.. akak kasi bakar jiwa dila, boleh? hehe...

anyway, jgn sedih2 sgt k... blogger yg akak suggest tu sedia mbantu.. cuba dila email dia.. huhu

-mama emma®-

izzahazfar said...

hehehe...mungkin itu org bz sangat..penah gak..tapi takpelah...dah takmo jwp kita ty pada yg nak..hehhehe

Cikpid said...

sy tau perasaan nye camne..

dan sy tau dila jenis yg reply emel ngan pantas dan tuntas kerana kita pernah beremel2 dahulu kala..

sabar..

Obefiend Weiland said...

blogger = socially awkward scums

nuff said

jaja said...

kalo time bz, biasanya saya cek email gitu2 je, baca skit2. niat d hati, kejap lg la reply. alih2 terlupa. ada la sekali dua mcm tu. agaknya org tu pun sakit hati juga mcm erni ni kan?

tp ada jugak kes yg, takde salam,tak perkenalkan diri, terus kata "nak headband satu". ibarat masuk rumah org main redah je.yg mcm ni, ikut keadaan la. kalo mood ok, sy reply elok2, tp kalo kena datang bulan.. ha, buat dono je la :-P

oren said...

owwhh..jgnlah org itu akak :(

akak mmg jarang bukak email..kalo bukak pon, email rasmi (urusan keja).kalo yahoo atau gmail, rasanya 2 minggu sekali baru bukak..

bukan akak la yer..(sbb takde nuffnang..hahaha..)

Anasfadilah said...

kak jaja:: tulah..ada kang yg pesen tanya tak de Hi ke kasik salam ke terjah je..heheh

nak bertanya kena ada adab juge kan..

Fid said...

adik dilla kalau u email i sure i balas..hahah
apa kes nak suruh org email akak ini???kahkahkahkah

Dils said...

Hehhe... mungkin die terlupa balas or jenis tak cek emel?

Ade je orang camtuh, if it were me, kenkadang aku busy then lupa. Selalunye bukan emel la sebab slalu sgt bukak emel tu. Tu slalunye sms yang terlupa. Hehe.

Elyn Sani said...

alamak dilla email akak ke tye bidadari?? ekeke setau akak ko pun member kan?? gege...... sabar ye dilla!!

3740Journal said...

dila, i ade tyr u kat komen box pasal u ade jahit tak beg mcm yg i beli dulu. tp belum emel. nnti i emel u jwb keh.. hehe

Jiey^Mien said...

saya ada gak email yang tak terbalas..

mula2 baca,ckp pasnih la balas..
lama2 terus lupa..
ms online limited.. nak update blog, nak fesbuking, nak komen blog org, nk reply komen..
Owh.. sgt tak sempat..
hehheheh.. alasankah?

mungkin.. tp jadik surirumah tanpa pembantu mmg susah!
esp utk ibu anak istimewa.. :p
sbb tu kdg2, komen tak ter reply..
takpon, tak sempat nk komen blog kwn2..

ooppsss.. alamak.. terlebey suda...

hehehhehe...

Nadiah Sidek said...

sabar ye dila. kalau sy pun sakit hati la jgk. tu org yg tak kenal ok lg tp sy pernah kena dulu dgn org yg mmg sy kenal. kita je duk msg dia berkali2 tp dia takde pun nk bls. huhu..

Farah said...

keh keh keh ngan sape la dilla majuk ni..maybe masuk junkmail kot dila..think positif yer.