Search This Blog

16 November 2009

*1000 miles*

vocab Ziyyad terkini

ayayaya = ayam

nek = naik/nenek

tok = mak tok /atuk

na = nak

tetel = turtle

mbooo = cow

boo-boo = brom-broom = motor

tahukah anda Ziyyad boleh bersiul (mestila tak tahu..hahah)

sape lagi yg di tiru kalau bukan husband asek bermain dengan burung

di lain cerita;

ada orang komplen katanya

mak-mak yg blog ni takde cerita lain,asik-asik update pasal anak,macam orang lain takde anak

saya jumpanya disini..tapi bukan dia yg komplen

kalau orang boleh blog pasal makanan,shopping,resipi,politik

saya memilih untuk blog pasal anak saya

dia sakit,dia ketawa,dia berak,dia demam,dia batuk,dia berjalan..dia dunia saya,and i choose to blog about it (tapi tak la bagi tau semua,macam berak kaler apa,vomit keluar apa kan..hahah)

ada masalah?

uruskan masalah anda sendiri,jangan merungut-rungut komplen

i am a blogger mum and proud of it,got problem? deal with it

p/s:: rage! rage!! rage!





Chomel Nursing Cover

DSLR strap slipcover!RM15 only!

12 comments:

Annasue'G said...

diorg yg dengki2 ni susah la..
kalo cite pasal politik nnt kate kite dipihak yg tak betul..kalo cite pasal barang2 shopping nnt kate kite berlagak..kalo cite pasal anak kate kite mcmni plak..habis nak blog pasal ape??? bkn kite bayar duruh diorg baca pon..bengong btul.

Jiji said...

*campak sepanduk kat dilod sambil jerit rage rage rage!!*

lisha said...

eh sukati lah apa nak tulis, kan? at least we're writing about stuff we know and hold close and dear to our hearts. kalau taknak baca, tak yah baca. go read somebody else's rantings. bukannya takde option, kan?

i pun boring baca org yg takde benda nak tulis, tapi nak tulis gak. i boring baca pasal politics, coz i dont know shit. i dont read islamic blogs, coz sometimes, most of them, (most ok, not all so jgn nak rage tak tentu pasal ngan aku.) cakap tak serupa bikin. hypocrites. i pun boring tengok blog yang asik nak kutuk blog orang (biarpun sometimes i am guilty of the crime). i boring tengok blog yg takde isi, taruk gambar je hari2. i boring tengok blog yang balik2 citer pasal amende dia makan, amenda dia pakai, amenda dia shopping. yang sebenarnya, banyak blog yang boring dalam dunia nih (mine included). tp i tak kutuk pun, tak suka baca, i tak baca. senang. next!

Ely Hasrul said...

haih.. aku selama ke nih suka silent reader blog org.. mcm2 la cite org.. obses org lein2.. tp sumpah aku tak pernah tpikir nk nyiampah.. bagi aku blog org tu sukati org tu lah! hahaha jadik maybe kt blog yg meluat tu sukati dia gak la nak meluat2 kat blog org lein.. tp continue la cite psl ziyyad or sapa2 or bende2 yg ko nk cite.. org lein meluat aku tak hahahahhahaha

aZeeMaH said...

suker ati tuan punyer blog aaa nak tuleh ape ponnnnnnn

stuju tak dilla?

ekkekekekke

(ni tgh emo nihhh sebenornyer..huwa)

Anasfadilah said...

annasujie::bukan dengki,dorang cuma macam pelik..citer pasal anak je takde citer pasal lain..hahah

Jiji::aku nak sepanduk ada owl,lepas tu tulis link kedai..sambil rage sambil promote..hahaha

lisha::tulah,tak suka baca janganlah baca lagi..yg keep on going baca sampai anak orang tu dah setahun apa masalah? mental!

ely::tulah..mungkin ada yg meluat kot baca blog ni..hahaha

kak azlina::setuju setuju..emo awat nya ceq?

Dils said...

sebab bukan emak, ekceli aku macam pelik jugak cerita pasal anak aje. Hehe.. I understand that once you have kids your needs come second so begitu jugak la cerita dalam belog mesti revolve around die orang.

I think kenkadang more on penyampaian cerita kut. But like other, suka tak suka, tu belog die. Ikut suke la, tak suke aku tak baca. Dan kalo aku tulis aku tak suka, aku tak baca dah la. Hahaha

Farah said...

bak sini link blog yg komen tu..nak bagi sedas dua ke yg patut hahaha

byk lak hal..org punye blog sukatila

Nadiah Sidek said...

kdg2 tak fhm la dgn sikap sesetgh org. asyik mengutuk & komplen je blog org. kalau rs tak suka..takyah la baca..habis cerita!

NM said...

diorg ni kan...bila kita tulis blog politik,diorg komplen.tulis psl anak,diorg komplen,tulis apa je la keje nye komplen je...org cmni idup dia semua nk komplen org jela..ate dia je la yg bagus.nyampah aku.

Fid said...

dah tu..sayakan ada anak saya sendiri takkan saya nak tulis bab anak kucing??
sah2 le saya tulis bab anak saya sebab saya ang mengandung dan kena 'belah' prut nak keluarkan anak tu..salah ke saya tulis cerita anak saya???
ishishish...saya rasa macam nak sahut cabaran la...nak tulis banyak-banyak la bab anak saya!
kahkahkahkah

Emma said...

org tu xdak life yg interesting!!! enough said!!!

-mama emma®-