Search This Blog

11 November 2009

*epic fail*

tadi masak mac n cheese for breakfast

mac n cheese paket yg tuang dalam pot with water+milk+butter,voila siap

tapi saya punya mac n cheese adalah sgt runny (cayaq sangat),mesti salah sukat air ni...emmm

takde rupa macam mac n cheese pakcik kenny langsung

oleh kerana itu habuan saya untuk hari ni, makan sajalah runnny pun runny la

rezeki jgn nak membuang-buang pulak

mama ajar saya suatu masa dulu....

saya try buat ayaq teh susu macam mana mama saya selalu buat (mama saya buat teh susu adalah terbaek dari ladang)

saya buat tak jadi

so saya buang the tak jadi teh susu down the sink

mama,freak out and marah saya

mama cakap

"mama buat kalau susu tak cukup sekalipun,mama minum jugak,jangan membazir"

so..i ate my runny mac n cheese.

p/s::will teach Ziyyad the same principle,duit tak tumbuh atas pokok nak.

p/p/s: cayaq = cair

biar belajar susah dari sekarang,sok-sok dah senang bila susah balik takdelah kejutan budaya snagat..hehehe


Chomel Nursing Cover

DSLR strap slipcover!RM15 only!

8 comments:

Hanz Jamaludin said...

dilla, nxt time kalau ter-runny mac n cheese, boleh bakar dalam oven jadilah baked mac n cheese...

NM said...

BETUL2..SETUJU 100%..kena train anak dr kcik spy jgn membaziaq (membazir)

Dils said...

oh sama la. If anything I cooked is a major phail, I will still eat it. Ade je mende lain bole counter act rase phail itu. Hehe

yumyum said...

most mac n cheese recipe doesnt call for water. cuba omit water n adjust the consistency with milk tgk mana tau kot jadii. hehe

♥cybermummy♥ said...

Dillah i agreed . i too taught my children that money does not grow on trees. I always tell them that if u want to buy anything that u wish for , u have to save ur pocket money tapi kalau benda tu mahal sangat me and hubby will top up the difference lah . Tapi yg penting didikan asas tu ada .

joegrimjow said...

kalah dngn ku klu camni

mummy_adam said...

wah.. mcm sedap n menarik jer.. share resepi boley :) sgt suka cheese

Miss BumbleBee said...

mmg ada bubuh water ke?

setahu kak yan kalau pack ni (sbb selalu beli) hanya butter and milk aja.


selalu kalau runny, simmer balik biar dia kering. then add butter lagi.