Search This Blog

30 November 2009

*crafter's book*

balik kl hari tu saya ada singgah ke Ikano power centre,pegi beli buku di Popular bookstore

saya tau banyak buku chinese DIY di popular

(queensbay pun ada popular,tapi buku DIY tak sebanyak di Ikano punya popular)

memang la rambang mata..

saya beli 2 buah buku

satu buku about cute and small felt mascot and satu about rubber carving and stamping

surprisingly the book tidak mahal as i tot

macam buku omputih beli di Boarder memang akan cecah Rm70 - Rm80 macam tu

(buku imported USA,meamng mahal lah kan..tapi i think if wait for 4-5 month,buku tu tak laku,akan dijual di bargain books corner untuk rm30-rm40 macam tu :) )


::ini buku about rubber carving ans stamping,i bought for RM31.50 only..kinda cheap jugak..walaupun dalam bahasa cina..tapi boleh faham jugak tengok gambar...kang ada tak tau i'll ask some collegue to translate it for me :) ::



::buku ni cute je,about felt mascot..harga dalam Rm36 macam tu::

ada buku pasal Zakka handmade juga dalam RM35 atau RM40 macam tu if im not mistaken..saya ingat RM70-RM80..nanti tunggu hujung bulan ni..saya akan kembali dan beli lagi..haha


kalau korang rajin pergi kat Popular bookstore,pegi bahagian buku bahasa cina,and cari section untuk DIY...memang banyak sangat buku pasal patchwork,quilt,felt,beading dan macam-macam lagi

buku tak mahal sangat dalam RM20-RM40 tak silap the most pun

ada yang jual di internet tapi mahal sekali ganda ( i dont know why,dont ask me..and somehow i feel like stupid beli mahal tapi sebenarnya tak la mahal pun)

and yes,i did get that look call "out of place", pasal yelah dah bertudung,duk duduk bersila kat rak buku bahasa cina apahal kan..hahaha (kan bagus kalau popular carpeted macam boaders,boleh lepak lama sikit...hahah)

tak kisah la..1Malaysia..satu malaysia benteng negara..lalal(terima kasih la maxis tolong brainwash pala otak saya ni)

p/s::saya berdiri di section itu,buat muka macam paham tulisan cina,the fact is,im not..bila bayar buku pun,the cashier look at me macam 'kau biar betul budak" kinda look..tak kisah,janji dapat buku,hujung bulan akan datang lagi ikano punya popular..hahaha (macam kat queensbay takdak..hahah)


Chomel Nursing Cover

DSLR strap slipcover!RM15 only!

3 comments:

Jiji said...

Muahahahahha aku pon dulu .. punya la taksub nak baca next volum komik dragon ball tak sanggup tunggu BM version, beli cino punya.. apek tu tanya reti baca.. aku jawab ofcoz! MUAHAHAH!@~ poyo je.

Kecik kecik dah poyo.

Unknown said...

dila, tak jadi laa keychain kucing. nak keychain bentuk DSLR. bleh tak? hujung bulan i bayar u.

hee~

~FAWA~ said...

yess saya juga ...suka ke popular ikano best dan besar
yess...saya suka buku2 kraf dia even in bahasa cina...pnh beli,lantaklah janji hati suka
yess sudah lama tak kesana...rasa macam mau stat enjin p la ni juga....
yess kalau p tang tu, sblhnya ada kedai petskan, depannya ada pusat craft kanak2 da vinci...dah cukup buat saya berjam2 kelebek sana sini.......