Search This Blog

13 November 2009

*my time has past*

tadi ada 'berborak' dengan kawan lama didalam FB

kawan saya itu tengah menghabiskan Masters dia di upm

dia manenyatakan bahawa dia rindu akan zaman ber hora-hora (berhappy tanpa reason dengan gila-gila sekali)

siapa yg tiada kenangan di universiti? (org tak masuk U,tiada kenagan la kat u an? ) , saya juga rindu saat itu

belajar pun ye jugak,berjoli katak pun ye jugak

buat benda gila-gila tak risau masalah sangat pun (masalah tak cukup duit tu biasa la)

bila saya bekerja (masa tu belum kawen) kami masih lagi gila-gila

pegi piknik kat waterfall,lepak kat mamak (sampai mamak pun kenal muka kami neh..hahaha)

dan macam-macam lagi yg tak perlu la saya nak buka pekung sendiri

sekarang saya dah kawen,bila melihat adik-adik RA yang lain duduk semeja makan lunch,saya teringat macam mana saya dahulu

sama seperti mereka

masa berlalu, begitu juga saya

meninggalkan zaman remaja riang ria

diakui,saya tidak ada best friend di sini (kalaupun ada, jauhh)

saya envious pada mereka yang sudah bergelar ibu dan isteri masih boleh duduk lepak dengan kawan-kawan,bergossip dan silih bertukar cerita, bergelak ketawa riang..

siap boleh berjanji temu dengan kawan-kawan di hujung minggu

tapi saya rasa, masa saya ber hora-hora mungkin sudah lepas

saya sudah puas menikmatinya dulu

berjahat-jahat dahulu,berbaik-baik kemudian kot..hahah

mungkin saya hanya cemburu buta saja.. :)

p/s:: and the point is?... i just missing u my friend :), walaupun tanpa hora-hora, aku tetap ada untuk kau bercerita tentang apa saja.




Chomel Nursing Cover

DSLR strap slipcover!RM15 only!

7 comments:

Cikpid said...

sy pon dh jarang hora2..kwn2 jeklaa dtg hora2 kat umah..sonok btol rase..sbb kdg2 sy payah pulak nk bw si kenit sy tu g hora2..

tp ym ngan geng2 tu mmg ade..ari2 n siap buat conference ag..sonok gak begitu

c a b b i e n a said...

sama la sy...
sebtg kara kat jb ni...
berhora hora pun dgn suami n anak2 je laaa...

Dils said...

haih, antara reason nak duduk KL sebab kawan-kawan dekat. Ni skang makin ramai plak kawan dah tadek for 'personal' reason, selfish reason, suami reason. Macam sebatang kara jugak. hahaha.


takpe. Make new friends Dila! Kawan-kawan blogger dan facebook kan ade. Hehehe.

Farah said...

heehe saya mmg bukan jenis hora2 ngan kawan2 pon dr dulu..ckup time balik..baik tak saye hihi..so life mcm sama je pas atau sblm kawin..bosan kan saya ni :D

SD said...

apalagi.....berhora hora dengan hubby masing2 la.....

Ada anak ajak anak g berhora hora skali.....

tu pun kalau kpala hubby n anak sama2 gila la nak berhora hora....

Jom berhora2.....(daku maseh REMAJA )

♥MAMASYAZA♥ said...

yup, setuju sgt..ada masa kengkadang tu tgh basuh pinggan pun teringat kenangan lama...masa blajar dulu..berhora2..tak hingat dunia...2,3 pagi pun tak tdo lg...mcm2 la kenangan indah...memang betul..semua tu dah berlalu...hanya tinggal kenangan...

ken said...

rindu gila zamana university...kadang2 sampai termimpi-mimpi..kalau ada jin aladdin atau mesin masa doraemon saya nak patah balik kat zaman itu..sepuluh kali ulang pun tak apa..