Search This Blog

03 November 2009

*to all malaysian crafters*

saya tengok sekarang ni ramai orang buat felt craft

jadi biasalah kalau ada nama tersama ke apa kan

contoh macam saya buat huruf-huruf felt,so i name them alphabies

ntah macam mana i didnt know Jiji (aku guna nama kau jap ji..heheh) buat huruf-huruf felt juga with the same name...alphabies

jadi dua-dua claimed Alphabies adalah hak milik exclusive masing-masing

please la..

kalau korang tak paten kan nama tu kat SIRIM,tak perlu mengaku tu masing-masing punya nama

industri craft kita ni kecik je

kita takde macam Etsy tu

setakat sama nama tak payah la kata kau tiru aku,aku tiru kau

dah tu semua buat hair clips

jadi sama-sama kita bersaing secara sihat (jangan korang dengki mandremkan orang pulak,dosa besar ALlah tak suka)

Allah dan tentukan rezeki masing-masing...usaha saja kena lebih

p/s::same goes to felt food juga..Allahhh,semua orang pun carik kat google ate semua cake ngupe same la..nak lain sikit buat kek lapis instead of cake,kuih keria instead of donut, almond london instead of oreo cookies...come on u guys...korang crafter kan creative,create something new.


Chomel Nursing Cover

DSLR strap slipcover!RM15 only!

14 comments:

Hani said...

tu la.. kita kat mesia ni baru nak ramai buat craft.. so lebih baik bantu membantu antara satu sama lain dari duk kecoh claim tudunh sana sini... selamat berkraf ye..

Mrs.R @ Emi said...

kuih cakoi ada x dorang buat??? ;p

p/s:xbaik gado2 industri seni tanahair kita kan kecik aje..hahaha

Anasfadilah said...

emi::kuih cakoi takde org buat lagi..hahaha

hani:: selamat bekraf juga :)

Jiji said...

MUAHAHAHAH@!~

Okeh aku lepas ni aku sirimkan nama aku.

JIJI (instead of having TM as a superscript, aku letak SIRIM!)

MUEHEHEHEH @!~

PertMuffin said...

pernah baca satu eh dua blog cupcakes bergaduh pasal pattern.
siap nak pattern tu dicreditkan keatas namanye..
sangat menjengkelkan.
padahal pattern tu dah lame omputih buat. aih!
biasanya yg gaduh hal remeh temeh nih byk orang melayu sama melayu jugak... sedihkan?:(

Anasfadilah said...

Jiji::ye haruskan kau sirimkan saja nama kau..hahaha aku pun nak sirimkan nama Anasfadilah

Pertmuffin::thats why..biarlah sama-sama maju

orang putih siap share tutorial lagi, kongsi ilmu nak maju

kita?

gaduh beruang icing sama lagi comel,

boleh?

Anonymous said...

ya betul, kita kat malasia ni peniru crafters dari luar jugak.. tak payah bising2.. yg baru kat sini pun tak baru pun kat luar sana.. jgnlah claim creativity sendiri.. sbb cilok dari crafters luar jugak adanya... jgn gaduh2...

wan

c a b b i e n a said...

apa yg dikatakan itu amat la tepat sekali...

omputih tu siap kasi tutorial lg,kita ni benda kecik pun nak gado...

kalu setakat sama nama pun nak gado2,xtau la apa nk kata...

:)

Eliss said...

susah jugak kalo berebut nak pattern ni..tapi aku suka cakes ko buat kat aku tu..tak kira laa orang lain buat jugak pun..lalalalala

misa said...

tuan umah,
so true.. kebanyakan crafter pun mendapat inspirasi dari crafter lain especially dari luar negara..


cabbiena,
yaa.. depa siap bg tutorial sebijik2 lg.. serunutnye..

Me_Lina said...

salam tuan rumah...

ya btol la.. ada crafter malaysia ni suka sgt dok nak ngaku pattern diaorg... ish i hampir nak giveup buat felt ni.. huhuhuhuh...

c a b b i e n a said...

eh eh eh...
sab pun ada letak kliprambut tu nama alphabies, lps tu terbaca blog marah2, lps tu tukar la jd alphabet... xnak la gado kan...
:)
rezeki masing2 la kan...

faizlily said...

Tuan rumah, tumpang lalu yea, saya tak tahu ada bergaduh kes felt ni, mula dari hobby sampai boleh buat business kira rezeki kan... saya suka tutorials crafter omputih tu... sangat jujur niatnye:: sharing is caring ::

Anasfadilah said...

faizlily:: felt tu contoh je,ada gak yg bergaduh pasal deco cupcake..macam2..tulah,omputih share je tutorial diorang..