Search This Blog

23 April 2009

*saya rasa*

saya rasa saya nak pergi swimming semula

saya rasa senaman yang paling saya suka buat pun adalah swimming sahaja

tapi sekarang kalau nak pergi swimming kena pergi ke usm,kerana ada hari khas untuk wanita sahaja

saya kalau boleh nak swimming kat PISA sahaja,senang and dekat dengan rumah

ada browse dekat google pasal baju renang muslimah/muslimah swimwear ni

tapi saya nak tanya la

mostly the baju tak attach dengan seluar

jadi kalau terjun dalam air,tak terangkat ke baju tu?

ye..saya memang suka terjun terus dalam kolam 12 kaki dalam tu

sungguh adrenaline rush..dah lama tak rasa keseronokan nye

korang yang baca blog ni ada pengalaman tak? kongsi la sini

supaya saya boleh propose kat En.Suami untuk izinkan saya bergiat aktif dalam sukan feveret saya ni ye. (ecehh poynye..macam bergiat dalam bidang seni plak gayanye..)

gambar diambil dariislamicbajurenang.blogspot

sahih saya kena beli saiz xxl,kang pakai saiz kecik macam pulut udang dah ropenye...hahaha

p/s::rindu gila nak swimming nehhh!

updated:: i already called Matus,the shop owner..pueh hati den..lepas ni nak pegi propose dan buat pembentangan kertas cadangan kat En.Suami. Thanks Matus,u really help me a lot by asking all my questionsss..heheh

tapi still nak pendapat korang yang sedang baca blog ni k.. :)

17 comments:

NizA said...

ting tong!!!lerrr dok penang ke??apsal sy x pahsan...hehehe...
renang kan antara senaman yg plg baik...sy sokong!!!(w/pun ku x reti berenang...)

Aku Bukan Bidadari said...

dila, pernah tgk tak citer BOLOS..
kat asteruk.. "kita bolos dinding ituuu" baju renang muslimah mcm tu pun cantik gak..kan?

oren said...

besa tgk kwn pakai baju renang nih..mmg tak attach, tapi akak rasa jenis fabrik tu akan berat bila masuk dlm air..tengok tak terapung pun...

Anasfadilah said...

niza:: hehe,kawe dok penang. jom la swimming sama2 kat PISA.tak reti kita belajar,belajar ngan saya free je..heheh

tiara::bolosss sajaa dinding ituu..baju depa ketat,nampak seketui seketui..badan cantik takpa la kot,badan macam saya ni,tobat lahom tak pakai..hahah

kak oren::fabric dia memang macam baju renang yg dok ada kat pasaran..ok la kan kalau tak terapaung,kang terapung baik pakai kain batik aje macam mandi kat sungai..ahahah.thanks kak oren bagi pendapat :)

Drama Mama said...

wah so exciting to meet fellow penang bloggers online! yang algi best,kita ni berjiran lah. saya pon dok sg ara gak, kat regency heights. acres ville yang lepas sekolah menengah sg ara tu ya?

saya link kan ur blog in mine boleh ya? :-D

Anasfadilah said...

drama mama::hi drama mama!yep kat belakang sek. menengah saje..heheh..jom pi swimming di PISA..hehe

Elyn Sani said...

dilla mesti teror swimming kan???

Kak Lia said...

adik mama kate la...bukan mama...sbb mama tk reti brenang...dia kate baju tu kalo masuk dlm air...dia kuncup..bile kuar..dia cam baju tk basah la, tk kuyup gitu....

Anasfadilah said...

elyn::terror? takde maknenye..horror ada lagi ada..ahahah..setakat gaya berenang ala dugong tu oklah...wakakaka

mamarempit::bagus jugak la macam tu kan..thanks bagi pendapat..teruja neh nak beli

lara aisya said...

salam...
saya tak reti berenang tapi suka berendam...selalunya pukul 7 berendam kat kolam ikan husband...pakai baju kelawar je....
dulu masa adik ipar ngan anak buah ada rajin gak pi berenang kat usm..skarang kat kolam ikan jelah....

Anasfadilah said...

ms ct::hahaha..kolam ikan pun ok,jgn ikan arowana geget sudeyy..kat usm hari apa perempuan boleh swim adan berapa ringgit ye CT? and lagi satu asben saya tanya,aktif pi ibnu qayyim ke?

Taichee~@! said...

Kaknaz beli 2

1- kat muslimah swimwear cumanya dia ikut saiz arab besau besau. Ni piko ada pakai. bila lam air tak terangkat sbb dia sekali arung one suit

2. Arena muslim swimwear a bit mahal lagi tapi yg best, kain labuh dia tak treangkat langsung sbb dia ada tali dok ikat kat tepi sua. Kepala plak, tak macam tudung labuh kat atas tu (sbb kaknaz tak dpt pakai- mcm nak lemas, kaknaz la kan org laen mungkin best. And Arena ni ada mcm2 corak yg pada mata kaknaz sedap dipandang sbb sempoi.

Kepala dia mcm skinsuit scuba diving terus tutup leher and tinger. sgt practical la utk diriku.

Dayah @ Real Ummu said...

cantiknya 'bikini' ni..hehehe..
bagus2..Rasulullah pun soh umat islam kuasai skill renaang..

klu buleh renang mcm wakil Aussie/US ke Olimpik tu lagi canteekk PN Erni ..

saya dah lama tak berenang..takut pasni kalau tercampak, tak timboi

Anonymous said...

erni... nak gi swimming? bestnye... kat upm tak swim, ketagih giler.. tak der geng ar...
baju renang tu ok, hari tu ex-housemate nafa ada beli, ok.. macam biasa je... confortable.. tak perlu risau.. -nafa-

Anonymous said...

tak sure bila entry ni di update.sorry la kalau dah basi cita ni.anyways, ari tu penah tgk swimming suit muslimah ni.mmg two piece.but ada tali utk ikat kat area pinggang or sumwhere in order takmau bg baju tu terangkat time dlm air.

FrH said...

swimming suit muslimah ada 1pc .. walaupon nampak mcm 2pc, tp dia connected. plg latest speedo ada keluarkan kaler hijau, lawa giler & kompem xterangkat masa terjun somersalut ;)

swimming suit i punye 2pc, tp i beli yg ada skirt utk top, so pakai suar dulu baru pakai yg top, bile terjun terangkat pn xpe .. :)

just my 2cents dr saya - preggy swimmer

Anasfadilah said...

Frh:wah speedo tu..rege sure best punya la kan..preegy lagi pulak..wah best ni :)

cik anon ::review banyak kepada positif ni..akan beli la macam ni,thanks ye :)