Search This Blog

20 April 2009

*saya rasa*

1. saya rasa jiran atas saya adalah Psycho. tiap-tiap malam dia mengemop setiap pukul 11pm dan rearrange perabot rumah, dan kadang-kadang menumbuk sambal guna lesung batu..sengal. dah la 3-4 malam Ziyyad susah nak tido..

2. saya rasa saya tidak penah bertuah dalam menyertai apa-apa pertandingan. Jadi dah malas nak masuk contest...lagi-lagi baby cute contest,pasal kalau tak menang,saya rasa down. saya tahu adat pertandingan. tap saya nak menang boleh?

3.saya rasa macam nak makan dim sum di equatorial penang,tapi tidak tahu sama ada halal atau tak,dim sum sejuk beku yang ada di giant mungkin akan di cuba nanti

4. saya rasa kasihan  pada Ziyyad,kerana di kepalanye semacam ada bisul nak tumbuh.

5. saya rasa macam nak nego dengan mama kiah,supaya menjaga Ziyyad pada 1st saturday setiap bulan. dari pagi sampai petang,supaya saya dan En.Suami boleh catch up some movies or just pegi dating. kita tambah la RM20 ke apa kan?

6. saya rasa macam nak berjalan-jalan di Sunshine jap lagi tengahari..nak beli barang buat NC :)

18 comments:

Arin said...

No 5: kak arin setuju.buat dua minggu sekali atau sebulan sekali.at least both of you ader masa berdua.

Farah said...

tu laa kan...sakit ati btul kalao umah atas kite malam2 buat nak drill laa..nak mengetuk laa....

eiNa said...

#1 : agaknya jiran dila tu siang tdo ajekut? malam baru nak bekerja..

#5: ok gak kan, atleast bleh berdating sesekali.. :P

Fid said...

ahdik
pada pandangan ahkak
jiran 'atas' tu tak psyco
tapi bangunan itu yang membuatkan ahdik dengar semua itu..
hahahaaa
bukan hantu ya..tapi maybe jiran selang 4 buah rumah ka..6 buah rumah ka yang buat...

pengalaman benar saya
saya telah tinggal di rumah kondominium pada suatu masa dahulu... sebelum pindah rumah kecik atas tanah
saya dok tingkat 3...atas tu tingkat 4 la(ya laa)
tiap2 malam ada org atas tu ubah perabot heret sana sini bagai...stress...ya menumbuk juga kerap..ya tgh malam...11pm...12pm....3am..bagai...
saya sungguh geram

dan kami pun merisik.manusia manakah itu..kerja jual nasi lemakkah dia??
repair perabotkah dia....
maka....jawapannya
RUMAH ATAS RUMAH SAYA ITU KOSONG!TIADA PENGHUNI...
tetapi kenapa kami mendengar semua itu????
maka kami bertanyakan jiran tetangga..apakah petandanya??
maka dijwp...biasa dengar gitu..maybe same building tak tak tau tingkat 4 ka 8 ka 9 ka..yang buat salah satu tgh2 malam sunyi tu kita dgr macam kat atas kita saja..logik..logik
maka sejak dari kisah itu kalau ada bunyi tarik perabot tumbuk lesung bagai tgh malam kami buat tak tau saja...

wah 3 kajang komen saya!

Anonymous said...

12am...pembetulan..

Anasfadilah said...

arin::tu pun cadangan anas,thoughtful betul..hehehe..harap isteri kee nak tido aje..ahahah :P

farah::kat rumah saya after 5pm tak boleh bertukang,tapi memang ada mangkuk tingkat yang selalu buat macam tu..kami panggil pak guard suh marah..hehehe

eina::mungkin juge..tapi apakahhh keje mengemop setiap hati..meh tolong mop umha saya ada juge pekdahnye..tujuan nye berdating la tu..hehehe

fid::kajang pak malau kajang berlipat kajang hamba kertas kajang saja..ahaha..seirus kat atas tade org..spooky neh..tapi meman sahih,org atas umah sya tu memang dia yang buat..kadang2 curah air sisa mop dia dari tingakt 4 kebawah..gila betul..memalam buta plak tu..

ada hantu makan samabl belacan ke ek..hmmm

Anonymous said...

ohh kalau curah2 mmg sewel la..kahkahkahkah

Aku Bukan Bidadari said...

tuh lah tiara x mo masuk contest..takut kecewa... hahahaah.. takper sumer baby ialah comey.. :d

btw xperia lom dpt on the wayyyyyyy (mcm jauh jer way nyer)

Emma said...

kalau xmo kalah, makanya dila kene la buat contest sokmo.. huhu...

-mama emma-

Mommy Lyna said...

saya rasa...... lapar!

Cikpid said...

1. jiran atas umah sy pon sama..ade ke pukul 11-12 mlm tumbuk sambal..sakit ati tidokan anak..
2.akak bertuah ape..akak kan bulan feb punye pemenang mombloggers..hehehhe..adat pertandingan laa kak..ade mng..ade kalah..tp sy selalu kalah..hahahha
3. Best juge dimsum ni kak..cobelaa..
4.sy sgt kasihan sbb sy tau perasaan kalo anak skt..anak sy muke calar sbb die cakar sirik pon sudah bikin ati gundah..hahaha
5.sy setuju sgt nih..bg can ms berdua..bukan bermakna nk abaikan ziyyad,,tapi kite perlu ms utk berdua aje ngan suami..
6. sile laa berjln kak..

Hahahha..sy jwb ikut no juge..harap x mrh yer..kehkehekeh

Mai Okinokiyo said...

eh dulu my neighbour atas ni lagi la.bergaduh okeh.baling2 barang.kaca la kusi la..masa tu tgh preggy rasa pressure sampai nangis2...

pastu dia mcm merapu2 mcm penagih dadah lak rasa.lepas report kat mngmt dia pun blahh nasib baik...

Anasfadilah said...

fid::hahaha sewel..dah lama tak dengar perkataan tu..:D

tiara:: ye,semua baby adalah comel,semua adlah pemenang tiada pengalah..

kak lna::rasa lapar pergilah makan..:)

cikpid ::anank cakakr kan diri sendiri juge adalah sanagt risau..kadang2 anak akan cakar muka mak..jadi mak sudah tak cantek,menyebabkan mak juge risau kerana sudah tak vogue dgn muka bercalar hahaha

tidak marah..saya rasa gembira agi ade :)

okinokiyo::baling kaca semua melampau la..ape perangai macam org utan je...naseb pindah..jiran macam ni tak patutu tinggal bersebelahan rumah..hazard.

Elyn Sani said...

i pun x ske msk contest sebab tkt patah hati camno tu???

Dayah @ Real Ummu said...

saya rasa no.6 tu ada persamaan dgn saya.tapi saya tak p cari brg buat NC, saya p sopping tingkap

Anasfadilah said...

dayah::shoppin tigkap wat pe?tengah sale tu sunshine..banyak kasut la cantik2..hehehe..dayah,awak keje kat area ftz jugak ke?

Dayah @ Real Ummu said...

tingkap sopping ke sopping tingkap...haha..sunshine tu salu buat sale..tak kira bulan...

saya ni area ftz la pn anasfadhilah ..bila2 leh buat lunch date ek.

azimask said...

salam ana..
yag pasal bisul nak tumbuh kat kepala ziyad tuh...
sentalkan ngan bawang putih.. insyaallah bisul tak jadik naik...
try laaa