Search This Blog

15 April 2009

*pati prune*

i'll try to drink pati prune..macam sedap je bunyi dan yang paling penting dapat melancarkan perkumuhan dan sisa kumbahan..heheh

bukan saya tak mahu beli all those supplement untuk kesihatan tu,tapi mahal sangat dan bukan sekali makan terus baik,bila habis makan,kena beli baru

ye saya tahu,kesihatan lebih mahal apa sangat kalau nak dibandingkan dengan duit tu

tapi saya gaji tak banyak,serius la..annual pay pun tak capai untuk apply basic credit card pun..sedih?tak jugak..bersyukur dengan apa yang ada

pasal tu saya akak bengkek/bengang dengan sorang makcik kat umah mak saya,nama dah la macam saya gak

dia jual herbalife shake tu (serius nampak sedap dengan shake stoberi semua kan?)

saya tanya,berapa lama boleh tahan satu botol ni

dia kata dalam sebulan

satu botol ni berapa RM?

dia kata dalam RM150 macam tu

saya kata mahal la makcik,tiap2 bulan nak kena beli

lepas tu mulala dia ceramah pada saya..kesihatan tu lebih penting pong pang pong pang ( istilah orang bersungguh-sungguh nak cerita)

tapikannnn..boleh tak jangan makcik buat saya rasa bersalah macam ni!?

saya bukan tak nak beli..tapi tiap2 bulan nak kena replenish..duit saya ada..tapi bukan peruntukan milkshake hebat makcik ni..tolonglahhh..makcik jangan buat saya macam ni

kalau makcik jual RM50 boleh lagi saya nak pikir beli,ni rege ratus-ratus..

mai habaq kat saya,sapa yang tak mahu sihat?la ni supplement byk, air ion la apa-apa la..semua depa duk jual.. (air yang paling hebat kat dunia ialah air zam-zam..air lain tak dak nak lawan..telaga zam-zam tak pernah kering dan berlumut)

rege sampai ratusan ringgit hanya nak sihat saya terpaksa fikir banyak kali,kalau betul penting saya beli..

p/s::sila la makan bidadari,boleh order kat kak elyn..harga ok,dan bagus untuk kesihatan dalaman wanita..rasanye sedap..tu yang penting :) . saya beli kat adik iapar saya je,dapat rege member..kihkihkih

p/p/s::nampak tak banner chomel kat sebelah...thanks a gajilion to Ammi Anis Manis,dia tolong buatkan,banyak to choose from,dan saya rambang mata pasal semua cantekkk oh! nanti i show u all semua hasil kerja Jiji..

berapa byk ps daa:: semalam mama dan babah saya telepon dari sana..ntah kanapa tiba2 saya menangis..syahdu rasanye..saya minta kirim mama doakan saya dapat kerja tetap ,kerana tempat yang paling dimakbulkan doa,salah satunye ialah di sana..saya sebak...ntah bila akan dapat berziarah ke sana.Semoaga Allah permudahkan urusan mama dan babah saya di sana,InsyaAllah.ameen

mama::kamu selesema ke?

saya ::aa'ah..sikit

sebenarnye saya sedang menangis,tapi tak mahu mama susah hati

10 comments:

Elyn Sani said...

wah glemer jap i u tepek name lam ni!!! thanks btw... owh dilla kalo nk try herbalife pi ler tye cousin i ZANA..... mane tau leh dpt murah.

cite bab sembelit ni..... kalo org tye nape x mo beranak sebab saya tkt sembelit hahaha bule tak jwb gitu???

3740Journal said...

dila.. i pun memule nak try herbalife tu.. tp mahal sgt u. kalau satu set 300++ utk sebulan. maknenyer setiap bulan kene spend 300++. huhu. utk gaji setakat ni baik saya beli susu airyll dulu. tengokla kalau ade rezeki boleh try herbalife lain kali. hehe

saya baru nak try bidadari ni. beli ngan elyn gak.. hehe

jua said...

Skang ada promo, but only for pati beri...2box for RM39 kat Watson. I lagi prefer pati beri drpd pati prune. Rasa macam minum ribena yg pekat. And the best thing, saya senang nak 'membuang'.

Mrs.R @ Emi said...

mkn prune pon ok...ke pati prune lg murah?hihi
dulu pon sembelit jugak...alhamdulillah skang dh ok..
utk org2 yg bergaji comel mcm kita ni..rm50 pon dh rasa byk kan dila?

p/s:sy doakan awak akan dpt keje tetap

♥MAMASYAZA♥ said...

biasa la Dila...diaorg ni bab nak promote brg mmg pandai..pandai berckp la katakan. Senang aje..ada duit beli...tak dak ...tak yah..buat derkkk ja

babyelle said...

huhu.. wafi minum pati prune sunsweet je... harge sebotol rm10++ je kot...

Cikpid said...

huhuhu..sy doakan akak dpt keje tetap..

Hidup Bidadari..hahhaha

Cool said...

ilot pi farmasi.. beli lactul.. ko masa lepas bersalin dokter takde kasi ubat senang ork-ok kaa?

Unknown said...

salaam, Dilla.

sembelit laa saya paling takut sekali. mcm Elyn kata, tak mau beranak sebab takut sembelit, huwaaaa...takut jugak oo. saya makan Lingzhi setiap hari. alhamdulillah.

Zana S said...

huhu...takut beranak kerana sembelit?? sama je pun. sbb sembelit la.. saya takut gak nak beranak. bukan tkaut nak mengandung. ekekeke.

takpe dila... perlahan2..mmg la mulut org senang berckp, kita yg membayo. iye dok??

zana takmo paksa org beli sampai satu set sbb money constraint. tapi... ada cara nak minum HL shake nie. apa keperluan dila? kalau hy utk sihat, amil f1 sahaja. adeh.. pjgn nie... boleh ke?? nnt dilla bagi email, zana citer pjg lebar. nak beli or tak.. terpulang pada dila. yg penting dila tau apa HL tu sebenarnya. :D