Search This Blog

02 March 2009

*1000 miles*

::mama saya memang takdak keja lain::


tis pakcik kecik is already 7 month young!

semalam,beberapa kali di pujuk tidur,tapi Ziyyad tak mahu

dia mahu praktis merangkak

tapi masih peringkat novice,masih tidak mahir mengimbangi kepala

asik tersodok aje

tapikan,saya kagum tengok baby

siapa yang ajar diorang mengiring, merangkak dan berjalan

kita,sebagai ibubapa cuma bagi sokongan moral ajekan?

saya kagum tengok Ziyyad semalam,bersungguh-sungguh nak merangkak walaupun tersodok dan tersembam muka atas katil

tapi,still dia kan cuba sedaya upaya nak merangkak atas 2 tangan dan 2 lututnya

saya tengok (sambil gelak kat tepi) pasal kelakar and at the same time kagum

baby pun tahu erti tidak putus asa

Ziyyad teach me a lesson... patience and preserverance is the key to success :)

Purity,patience, and preserverance are the three essentials to success, and above all: love.

Swami Vivekananda

p/s:: check out new fabric in KedaiChomel

4 comments:

Aku Bukan Bidadari said...

wahh cepatnya ziyad dh nk merangkak.. ayra lom lagi baru tonggek2 montot

Anasfadilah said...

tiara :: ada yang lagi awal dah start merangkak, takpe ayra one step at a time,InsyaAllah boleh tu...

Elyn Sani said...

dilla kejap je tu die duk blaja turun naik merangkak..... baby ni azam die kuat tau!!!

sbb tu sanggup x mo tido nk blajar sumthing...

p/s ; ziyyad..... wafiq jeles pasai ziyyad dh ade gigi!!!!

mummy_adam said...

happy 7 month young, ziyyad..
comey high chair tu..
sonok kan tengok anak2 kita ni membesar & bersemangat.. rasa mcm nak tambah 1 lagi..hehe :P