Search This Blog

30 March 2009

*1000 miles*

Ziyyad sudah 8 bulan 2 hari

1. sudah ada empat batang gigi gemuk yang cantik,dan tak jahat dah (seksa sungguh gigi nak tumbuh)

2. comando crawl..laju macam ape je..sekarang tak usah mimpi nak tinggal 5 saat atas katil,mau jatuh nanti

3. dah boleh lambai bye-bye

4. habis sepah+koyak+makan+gigit majalah saya dan En.Suami,tak bermakna nak simpan lagi,recycle ajelah nanti (majalah astro bulan April pun dah hancai dah pakcik kecik punye kerje)

5. dengan bantuan walker,Ziyyad berjaya explore sampai ke bilik jahit..sambil mulut kata "oooo...oooo" translation ::oh!kat sini boleh buat sepah lagi..(comel je buat mulut O gitu..hahaha...cubit kang pipi tu...)

6. semalam pergi ke giant,diberhentikan oleh 3 orang salegirl chinese..saya ingat apasal org kerumun anak aku ni..rupenye mereka kata "manyak besar aa dia punya mata.manyak hemsem"

Pakcik kecik dah besar..wuhuhuuhu...tak puas nak gomol dia lagi..wuhuhuhuhuh...wawawawa

Ziyyad juga dah panjang+tinggi,jadi car seat dia kena tukau dari rear facing ke foward facing (EHEMM EHEMMM MamaLong,Achu Fiqah,UncleEffs and MiCik...paham-paham sudeyyy..hahah..korang kumpul sorang RM100 pun ok gak...lalalala)

semalam Ziyyad poo-poo,saya tukarkan pampers dia,elok je salin baru,tak sempat fasten sticker tu,terus dia poo-poo lagi...ceh,busuk punya worang...hahah..saya ketawa punya la kuat,Ziyyad buat muka aneh mungkin dia tertanya-tanya "apasal mama aku macam ni.."

En.Suami kata apa pada Ziyyad "nasib la Ziyyad dapat mama macam ni"

ok ape, mama lepak je...hehehe

kalau di ikutkan dah banyak kali kena kencing Ziyyad..tapi tulah,kelakar...Ziyyad,Ziyyad..(pelik saya,tak pernah pun marah dia kalau dia poo2 atau kencing kat saya,well anak lelaki korang tahu la kan kalau kencing macam mana..hehehe)

dah 8 bulan saya begelar seorang mama..

tak kisah la Ziyyad,kamu kencing ke berak ke,mama sayang kamu unconditionally.



p/s::mama saya kata,nak jadi emak kena banyak sabar.

10 comments:

Cool said...

Itu hari masa mandikan Anis boleh dia berak kat kaki. Dah la banyak bau pulak.. kena tunggu dia abis berak lagi. Mak aku gelak je.

Aku dah meleleh air mata kat bathroom terkejot+kelakar+geli geleman bagai.

3740Journal said...

samela ngan Airyll. Suke betul koyakkan astro view. Pastu suke tekan2 remote astro sambil tengok channel tu bertukar2. Kagum la tuh. Kalau nak tipu dia bg remote lain (remote video ker), sure dia baling. Nak jugak remote astro tu.

Emma said...

masa ryan dlm hari dulu, selalu sokmo akak kene tembak.. hatta kencing & yak2...

sabau je la...

-mama emma-

Mrs.R @ Emi said...

right2...kena tukar car seat kan?
sy juga masih mencarik2 yg seswai..yg bajet sedang2 aje laa

emily punya gg masih jahat,gg atas 4 skali tumbuh one shot..sian awek ziyyad ni tau

Arin said...

tiap hari ada je kita belajar dari peel si kecik..

Eliss said...

dugaaan..hiks..seb baik kencing bb gal x memancut kan...kalo dak kena muka la..hahaha

NM said...

qaisara skg dh pandai memanjat..smlm dia menangis sbb tergolek kt celah katil ngan bantal..lawak betol..bygkan pepagi buta tu mak dia ni ketawa mengekek tengok kaki dia terkodek2..mcm ulat gonggok je rupenye.hiks!

eiNa said...

hehh... :D Aira pun ada perangai buruk nih.. suka sangat ceceng time kta nk bg dia mandi xpakai pampers lagi..

Aku Bukan Bidadari said...

hi hi hi..

Nani~~{@ said...

Ziyyad membesar dengan baik=)

bab mancut2 time x pakai pampers tu..Hafiy dah kurang..kalau x ummi sure jerit terperanjat!

good luck to mama Ziyyad dlm membesarkan Ziyyad=)