Search This Blog

25 March 2009

*kecoh je*

semua orang kecoh dah pasal earth hour

nak tutup lampu sejam hari sabtu ni

truthfuly saya tak heran langsung,bukan saya tak sayang planet bumi,sayang sangatttt!

mentutup lampu yang tak digunakan saya dah praktik sejak berkahwin dengan En.Suami,buka lampu kat mana kami berada je.

tapi kadang-kadang saya tensen gak,gelap sikit macam duk dalam gua pun ada (abang ku sayang,i laf u,jgn marah :) )

bil rumah kami RM40 kebawah,seriyes saya tak tipu. (Bil api rumah cik intan punya la mahal,fiqah and abg effi sila berjimat dan selamatkan bumi kita)

kalau nak kata recycle,saya recycle apeee

saya guna balik bekas aiskrim (tub eskrem tu la) buat tupperware..heheh,besau sikit nak menapau lauk kat rumah mak...hahaha kantoii.

tapi tulah,hopefuly berterusan la benda alah ni jangan jadi macam boikot produk israel tu,awal2 je panas,la ni angkat tangan sape yang masih meneruskannya?

p/s::saya tak join mendaalah 60 hours tu pun tape,memang dah join lama dah untuk selamatkan bumi kita...kalau korang buat takat hari tu je nak save the planet baik tak yah,jadikan amalan ye kawan2

p/p/s::captain planet he's the hero :)

15 comments:

Anonymous said...

earth hour sejam itu cuma utk menunjukkan kita rakyat Mesia bersatu he dik.

marila kita menyahut seruan mereka.

wakakaka.

Anasfadilah said...

kak lyna::bersatu teguh bercerai kawen lain...lalala...hehehe :P

Eliss said...

tak per..eliss suka gelap2..hahahaha

Dils said...

Huhu.. am more interested in joining kalo bole tgk stars up ahead.

Nani~~{@ said...

salam dila..

lagi seronok tido dalam gelap..samping mmg bagus utk badan=)

Anasfadilah said...

eliss::ha baut ape tu dalam gelap...heheh

dils::the best star gazing i ever been,adalah di kepala batas masa time praktikal...di tengah2 sawah bendang...breath taking!

padnani::seronok tido dalam gelap..ehem ehem ehem..apa yang seronok tu ye..hahah :P

Emma said...

akak saje join sbb byk widget.. leh gedixs2.. kekeke

-mama emma yg gedixs-

NM said...

dilla..gimme five..bil letrik sya pn 40rgt ke bwh..hiks!

ktorg tdo tutup sume lampu..sbb kalu cerah,qaisara tanak tdo..serius tak tipu!!! tengok baby pn kecik2 dh pandai silau mata..hehehe

Miss BumbleBee said...

somewhere in the darkness we enlighten people about what should we do next and to make a stand to fight global warming.

i do support Earth Hour.

and hopefully it will leads to daily routine of all of us.

takkan nak harap Kyoto Protocol aja.

bak kata abby fana dlm iklan kat sinar 'kita meminjam bumi kita untuk generasi akan datang' (lebih kurang ghitu lah)

Anasfadilah said...

kak yan::hopefully ianye berterusan sampai bila2..oh ye soo dengki of u pasal memang 4 tix confesion of a shopaholic tu..saya tak pernah memang pon!

Aku Bukan Bidadari said...

tutup lampu je tau, astro/radio/mesin basuh suma bukak..

azimask said...

yaaa betul betul betull....
tapi kan.. bil letrik saya tiap bulan rm 70++ huhuhuhu...
pc on 24 hour mendownload citer.. bih tuh camno????

Obefiend Weiland said...

nantikan posting amarah abang later

tapi mmg betul

macam hipo je kan tutup lampu sejam. tah hape hape tah

3740Journal said...

bil letrik saya RM 100++ per month sebab setiap malam pasang aircond..

.pengsaaann...

adekah saya bertindak kejam kepada bumi?

JeP said...

*angkat tangan*

saya masih meneruskan usaha menegakkan keadilan utk Gaza!

Jazzakallah khairan...

:)