Search This Blog

25 March 2009

*feltsewhappy*

:: hari ni ada pertandingan Spot PaRa,sila baca entry ni sampai habis..Pertandingan adalah sempena dengan 3 tahun blog Anasfadilah tis coming April,semua boleh join,keluarga pun ok,En.Suami cannot..hehehe i laf u abang . contest end tomorrow petang pukul 5 :) korang tak nak barang free ke?::


setelah puas saya mencari hi and low kain felt ni..rupa-rupanye ada dijual di kedai yang selalu saya pi beli barang buat NC..hampagas betul..

kalau ku tahu dari dulu,takde maknanye nak pi beli melalui internet...sew happy ok! nayris tak melompat bintang aje depan pembantu indonesia yang jaga kedai tu

saya tahu kedai tu jual kain felt pasal mulut saya gatal bertanya pada tuan kedai,seorang lelaki cina

"eh bos,tu kain apa aa belakang sana..kaler-kaler punya?" (harus guna perkataan bos untuk mendapat harga diskaun :P )

"itu kain felt"

"oooo yaa kaaa?kalau saya tahu sini ada jual,saya tak beli kat internet tau kaa..wah best laa,saya mahu beli la macam ni" (keadaan keterujaan rasa nak beli semua,pasal warna semua usngguh tempting!)

::suka tengok warna kain felt,selalu tengok orang punye je...sekarang saya pun ada tauuu..hahaha::

oleh kerana saya adalah rakan karib customer aneh yang setia, bos pun bagi la sekeping dalam RM2...wahahaha..(normal RM2.50...eh,bos u jgn berkira dengan i tau)

because i felt so happy,jadi saya menjahit ini

dan ini

saya dah kata,kamera fon saya memang la cabuk,jadi sahih la tak clear kan?

kek coklat strawberry dengan strawberry dan kek coklat oren with strawberry topping

korang tahu tak nama dollop tu ape?..nama khas dia ialah meringue :) (ada gak info dalam blog acik ni ha...hahaha...takla merapu je)

jadi keluarga si Rara adalah sangat hepi,pasal banyak makanan sekarang!

:: PaRa is away for a while,tinggal MaRa and Rara je...::

and my workspace sudah bersih

well at least tak bersepah sangat la...can u all spot PaRa?

sape yang first dapat teka akan dapat donut kat atas tu,pilih satu dari tiga donut tu...pasal donut tu ialah FM!

teka sekarang dan letak jawapan anda dalam comment box saya,sekali dengan komen tentang pandangan jujur anda pasal blog saya ni (jujur ye,jangan yang kipas melebih-lebih)

jawapan yang tepat dengan comment yang paling jujur dan iklas akan dapat FM donut tu :)

p/s::apalagi pi la teka mana PaRa bersembunyi

26 comments:

erlyda said...

Salam kak..

PaRa tu ada kat belakang mesin jahit tu atas kertas @ kain..

Ok komen pasal blog ni plak..blog ni memang kreatif sangat bagi sy ehh bukan blog yang kreatif tapi tuan nyer blog laaa..byk info yg leh dpt kat sini especially pasal jahit menjahit ni, pasal baby n leh sharing apa2 jer..

Walaupun dah jadi Mama..tapi still lagi jiwa mude remaja gitu..cara penulian blog pun sempoii.. ok laa tu jerr..i luv reading ur blog!

!Nt4N said...

rara dlm kotak itamkah?

KV said...

rara dok dlm kotak yg putih hitam tu. Hihi

akak suka baca blog dila. Ntah tatau napa, tp tertarik nak baca.

Eliss said...

salam..saya nampak rara duk atas kertas putih ker kain putih bawah meja btol2 tepi mesin jahit tu..

Blog yang penuh informasi yang sebelum ini tak pernah diketahui :D
seyesss ni!!

Eliss said...

erm, nak tanya, bleh tak order kek2 tu? seyes buyer ni :D

3740Journal said...

PaRa yang terbaring atas kertas tepi mesin jahit tu. Macam tengah tindih kertas. Betul ker? Haha

Blog ini best sebab tulis sikit-sikit (i means point) takdela panjang lebar macam karangan budka SPM sampai berpinar-pinar nak baca. Lagi satu saya admirer ke'pandai'an tuan punyer blog menjahit sebab saya dah lame nak menjahit + mesin jahit dah ade, tapi napekah saya masih belum mula2 lagi nak menjahit itu. Ntahla. Malas pun ade.

Ok..harap saye menang. Haha

Sekian

Cool said...

Coffee meringue selalu buat dulu! Sedap!!

PaRa eh?? in the fridge??

Next komen paling jujur..

Susah nak berlaku jujur.. so aku berlagak jujur ye.

Aku agak jeles tengok ko ada masa menjahit-jahit bagai. Jeles.

Hahaha neh komen blog ke, komen tuan punya blog?

Hehe.

Dils said...

HUhuhu.. sbb dah ade spot so malas nk cakap. Haha..

But cumil gile yang felt foods tu sume. Rase lapa plak.

Huhuhu belog ni kreatip sebab you are kreatip.

eRiNsZ said...

stelah men skodeng menggunakan 2 jari.. erin raser.. cik Para sdang baring sambil berehat-rehat atas kain putih blakang mesin jahit idaman ku itu...ooo cik PaRa curi tulang yek..

Comment:
1st time & 1st dei skodeng umah bunda ziyyat nie.. Lompat dari blog kawan-kwan sbab tegoda ngan gambar kain felt y colouful itew.

Ader minat yang sama so.. erin akan sokmo sokmo jenguk rumah yg cantek nie..ummuarghh

NM said...

Para ada dok kt bwh meja tuh..ala meja kt mesin jahit tu..ape la dia dok begelap tuh..sian dia..tebaring kt situ..sakit peyut eh?hehehe

Zuedin said...

ye betul PaRa sedang tersadai atas kertas sambil memikirkan nasib MaRa dan RaRa yg tgh berjoli katak bersama kek coklat strawberrry dengan strawberry dan kek coklat oren with strawberry topping

dilla - ku meroyan nak satu. kalau ada jual bagitau awal2 tau. ku nak bagi wafiy geget :P

Anonymous said...

RaRa nyorok belakang mesin jahit...betui ka??

akka suka mai sini, sbb selain drpd nak tau benda apa yg kamu jahit, sebab blog ada byk gambar..dan lagi satu, cara kamu straight to the point, takde selindung2..bahasa pun senang difahami..

comel lah kek tu...nak 3 bleh? akak beli laa...

Azurah Anuar said...

oh , nak tanya. u pakai mesin jahit janome ke?

heh, tgh survey machine.
:)

Anasfadilah said...

wawa::saya harap pun mesin jahit tu jenome,tapi bukan..mesin jahit jenama brother je..jenome mahal lah..tade luet lagi...hehehe

babyelle said...

PaRa tengah baring² atas ketas A4 kat tepi mesin jahit tu... Of course PaRa xtido kan, sebab mate die tebukak je...
PaRa watpe baring² kat ctu? APsal xjoin MaRa & RaRa?

Mm.. Mama Ziyyad, blog hang ni memang best la... Satu hari xtengok aku rasa nak tau apa yang hang dok pikiaq spanjang hari tu...

Syok baca blog hang.. tadak kontrol² punya... pastu hang la salah sorang mom blogger yang bertudung labuh... Aku salute.... (Wafi tengah wat tabik spring kat hang)
Sangat jarang sekali wanita bertudung litup ni nak join mendealah mcm ni... esp mcm blog merepek hang ni... huhu... hang jgn marah noo.. aku kata hang kuat merepek... Pasni hang jangan pulak ban/block aku dari tengok blog hang...
Mcm yg lps, time hang private kan blog tu... semua peminat hang marah...

Wei, aku banyak dah komen ni.. xdak ka donut tu utk aku??? Huhuhu....

Cikpid said...

Para nmpk seperti berada di bhgan atas sket dr mesin jht tu..menindih kertas dan berada di bwh tempat gelap..

sy suke bc blog kamu ni kerana..kamu sgt santai..kamu mmbuatkan sy teruja dgn info2 psl baby yg kdg2 sy applykan pada baby saya..kamu juga sgt kelakar bukan muka kamu kelakar..tapi penulisan kamu buat sy ketawa berbunyi kah..kah..kah..sy juga suke blog ini kerana sy suke tgk pakcik kecik yg bermata bolat itu..die sgt chomel..

sekian..undilaa saya..

sharia said...

Kalu x silap PaRa terletak di belakang mesin jahit....jauh di belakang...

ermmm....sejujurnye saya nie mmg x suka membaca, slalu kalu masuk blog Anasfadilah...nengok gambar aje, kalu rajin tue or title menarik baru baca...hehehe

Anasfadilah said...

sharia::anda sungguh lah kejujuran nye..pengsan*

Obefiend Weiland said...

WOWOWOWOWOW

bestnya! really really good dila

yang donut one the best!

azimask said...

salam..
PaRa tuh rabbit putih tuh kr.. kalau benda tuh .. ada kat sama level ngan mesin jahit tuh yang tengah tingih kertas tuh..

pendapat pasal belog ini..?
eemmmm saya baru perasan semalam pasal kewujudan belog ini.. pada saya .. belog ini meriah.. isi padat.. citer sikit sikit... kire ok la tuh terus ngan point.. dan saya suka tgk benda benda chomel kat kedai chomel tuh....
nak bg pendapat pepanjang pun saya tak berapa arif.. sebab baru semalam terjebak ngan belog ini.. overall... amat menarik.. tertarik kau memang de'bommm... hihihihihi
tee baabbboooo..

Anonymous said...

para itu berada di meja mesin jahit atas ketas putis itu.

komen saya : blog ini mmg ceria. setiap hari mesti kene jenguk, kalo tak mesti rasa macam makan nasik takde sambal belacan.

selain dari kalernya sangat mendamaikan, tulisan cik puan juga mendamaikan jiwa.

dan hasil2 jahitan pon coimel2.

tak ketinggalan ziyyad yg kacak.

dan terasa macam muda balik. eh saya mmg muda pun.

teruskan berkarya!

jujur ni.

snowhite75 said...

chop!!sy nampak rara sdg terbaring atas objek putih atas meja di blkg mesin jahit tu..

ok..sy suka baca blog ni, sbb mmg suka..tatau nk ckp camna..kdg2 rasa lawak dgn entry yg ditulis oleh pn erni nih..
n slalunya baca sbb nk tau perkembangan ziyyad..maklumla..anak sy pon sebaya ziyyad..
sy akan klik blog ni byk kali dlm sehari...sukeee bila ada entry baru..serius x tipu...

Mrs.R @ Emi said...

erni..YUsvogu pink tu sy tau..mama emily a.k.a emi yg chomell :P

Anonymous said...

kt mane eh jual kain felt 2?sy pun dh lama cari kain felt ni tp xjmpa lg...

Zieta said...

kedai NC tu apa? kat mana jual yer... kedai kain ke? saya pun nak bli gak.. bli kat internet mahal la...

Iriaz Ryn said...

salam..boleh tau alamat kedai yg jual kain felt tu?tq;)