Search This Blog

24 March 2009

*big bad tooth*

gigi gemuk yang jahat..dia buat Ziyyad sakit

kesian Ziyyad,kali ni sakit gigi nak tumbuh

ada satu malam saya dikejutkan oleh Ziyyad pasal dia meraung sakit..boleh tak acik panik jap?

rupenye sakit gusi..gigi gemuk yang jahat nak tumbuh

jadi esok nye kami pegi beli teething gel by dexatrin rasanye..

baru Ziyyad dapat tidur,dan saya juga dapat tidur...hahaha

now i know,its not easy being a parent..lepas satu,satu..

ujian diberi, kita sabagai mak ayah perlu ada kesabaran (saya adalah orang yang jurang bab sabar ni)


p/s::baru anak sorang,bukan octoplet boleh?

13 comments:

Eliss said...

bila anak tadak gigi tak sabar nak dier ada gigi kan?hihihi cepatlah nuha ada gigi mcm ziyyad :D

Mrs.R @ Emi said...

hikhikhik..gigi besar yg jahat
samala..emily punya gg besar yg jahat sdg muncul dgn perlahan2 kat gusi atas..siannnn

3740Journal said...

saya pun jadik tak sabar kalau Airyll menangis malam-malam pasal gigi nak tumbuh ni.

Lepas tu esok terus amek EL 'qada' tidur saye balik...

Hehe

Anasfadilah said...

elissimie::tulah..heheh..:)

emi::Ziyyad punya gigi jahat yang sakit tu pun bahagian atas...kesian dia malam tak dpat tido..teether pun takmau..tu yang beli gel tu

KV said...

dina dulu tiap kali tumbuh gigi harus demam. Byk hari lak tu!!

Anasfadilah said...

Azza::wah haruslah qada tido...saya pun nak amek el la cenggini..ngantuk woo..tido 3 jam je..

KAK kv::tang demam tu tak tahan,ada yg sampai warded...kesian la kan jadi baby..

azimask said...

salam....

tak try grape water keerr???? hihihihi

Anasfadilah said...

mimie::tak try lagi,mungkin harus cube,grape water tu minum k?

azimask said...

saya anak sulung.. ingat lagik dedulu... bila adik adik - (saya ada 4 org adik) sakit gigi nak tumbuh or kembong perut.. mak akan suruh g kedai apek kat depan umah tuh utk beli grap water.. agak nyum nyum jugak sebab grape water tuh memanis
try la... mungkin mujarab....
hihihi by d way.. this is my first time jengah di blog anda... cool.....
nak tnya... jual apa ye kat kedai chomel tuh.. almaklum laa.. sya yilek anak lagik.. so agak tidak berpendidikan sket bab baby nie... walau pun adik ramai tapi idak la tau sgt .. dedulu kan masih kecil lagik
ehh apa yg aku merepek nieh.. hahahaha

azimask said...

yup.. oowwhh belom mencuner.. oleh itu harus lah cuber.. mmg elok utk bebudak... .. try ekkhh.. g la kedai balik kerja kang.. leh simpan dalam peti ais g pon.. hik hik.... cepatnyer menjawab.. hihi singgah n tinggal jejak di blog saya.. hihiih

azimask said...

kiter tuko link okeh... :D salam perkenalan

Anasfadilah said...

mimie::humangaih...panjang nye komen..hehehe...selamat datang..nak tau apa di kedaiChomel?jeng jeng jeng...mari le singgah...ada nursing cover,boleh buat hadiah juge untuk ibu yang menyusukan anak..heheh

kalau mimi link blog sya,saya otomatik link balik :)

azimask said...

heheeheheh... udah link.. slamat singgah menyinggah...