Search This Blog

18 March 2009

*on why*


kenapa sebab saya masih bekerja disini...sebab nye poin yang ke 4

bekerja dalam team work sudah tentu...tapi nak korbankan week end and public holidays adalah hell to the NO!

saya bekerja keras tetapi tidak akan menghabiskan hujung minggu dan cuti umum hanya kerana nak cari duit

masa saya adalah priceless bersama suami dan anak

takpelah duit tak banyak mana,asal kan saya ada masa untuk mereka yang penting dalam hidup saya (dan duit tu ok lah, still boleh bayar itu ini,kira oklah)

requirement diatas,saya adalah sangat layak (bukan brag ye)

saya buat cell culture and plant tissue cultures dah 5 tahun

handling high end lab equipment..sudah tentu...nama pun keje lab dah 3 tahun..semua barang lab semua harga ribu-riban

tapi tulah bila tiba part kena keje week end and public holidays..pikir gak la

tapi saya apply juge,mana nak tahu,rezeki..if they ask me

"bolehke keje week end and public holidays?"

hehhe...saya dah sedia jawapan,dan saya tak akan bagi jawapan macam ni

"ye,saya boleh!no hal"

tak ini bukan jawapan saya..ini jawapan orang yang tersangat yakin boleh rakan muda

jawapan saya?...adalah....mana boleh bagitau..nanti orang tiru :P

p/s:: tengoklah lagi 3 bulan macam mana,InsyaAllah ada la rezeki.

4 comments:

3740Journal said...

i pun tak sanggup nak keje weekend. Masa sgt berharga woo. Tapi kalau dia replace cuti weekend dgn hari lain cth isnin selasa + ade allowence keje weekend, i consider aa.. hehe

KV said...

akak pun tak sanggup nak keje weekend or wat OT. Sbb tu akak malas sambung degree part time sbb syg hari minggu bersama family. Ramai ckp akak tak cerdik sbb takmo majukan diri. Asal bahagia sudah. Itu jawaban akak.

Dils said...

I hate that company expected us to work overtime every day and drop our activities and work in weekends. Macam we lived solely for works.

Kalau its not all the time and ade replacement leave for working on weekends tidak mengapa. Kalau they said "Datang la hari Sabtu to do the extra work that is coming in" and no words on replacement leave that company is actually on the brink of problem and best to get the hell outta there.

Huhuhu..

Eliss said...

saya pun x sanggup weekend kena kerja even kadang2 kena kerja..dah jadik mak budak ni lagi rasa mcm tak sanggup sangat2 nak keja weekend2 ni..