Search This Blog

14 November 2008

::sunshine and rainbow::

well...

title kat atas macam best saje bunyi nye kan?hehehe..

hari ini saya ingin menunjuk - nunjuk kan bag diaper Ziyyad

walalupun saya menjahit bag diaper yang macam ini tapi saya sendiri tak guna,pasal bagi saya ia tak berapa praktikal.. (saya jenis suka menghumban barang dalam beg ye..)

jadi saya jahit satu bag lain..saya jahit beg masa lagi beberapa hari saya nak melahirkan Ziyyad.

(masa tu tensen je tunggu bila lah baby nak kuar,tensen punya pasal saya menjahit untuk hilangkan tensen..boleh gitu? )

sebelum melihat lebih lanjut beg diaper Ziyyad yg saya jahit itu...kita iklan kejap tengok apa budak kecik ni buat di pagi hari




::wajah-wajah ceria di waktu pagi,tatkala mama sibuk makeup babah sibuk mandi..ni budak,baju pun suda tida muat,belakang pusat juga ada nampak..::


okeh,sudah iklan...

mari kita tengok beg diaper pula



::boleh disandang di bahu dan di bawa di tangan ala beg shopping...sungguh durable...seriyes tak tipu::



::dalam beg Ziyad ada 1. pampers dua helai 2. towel muka orag dewasa,mana la nak tahu kot nak mandi ke apa 3. handkerchief 4. romper salin 5. minyak yuyi cap limau 6.bedak johnson 7.baby wipes ::



:: 1. air sejuk yang telah di masak 2. air masak panas 3. botol susu 4. susu Ziyyad (cik tim kasik tu susu powder dispenser,heart u cik tim! (sila abaikan botol B complex dari shaklee tu..tade maknanye...) ::



:: ini la rupa dalam beg Ziyyad... oh ye satu lagi 1. changing mat :) ...ni beg besar...humban la apa nak humban,wallet emak dia pun humban dalam ni,masa raya hari tu handycam babah dia pun humban dalam ni,handphone achu fiqah pun humban dalam ni...hehehe ::




ada sape-sape berkenan pesen bag ni?

iklan lagi

::Ziyyad wrestle dengan cacing dia...hahaha...so cuteeeee (oh harusslah pujik anak sendiri lagik..hahaha) ::

ini adalah tag yang saya reka sendiri...hahaha..

Tag bertajuk "diaper bag"

jadi yang kena tag ialah

1.Kak Elyn bukan alien mama wafiq
2.Tiara mama ayra rahadatul'aisy
3.Eina mama aira irdina
4.mama qaisara
5.kak arin mama hanum 'oh-ohhh'
6. yana dia dah buat dah.... hehehe :)
7.dong sanchai mama khayla bakal menantu...hahahaha +P

dan semua para ibu yang mempunyai baby,yg guna diaper bag,silah menunjuk- nunjuk kan diaper bag masing-masing :)

p/s:: nanti say kaan resume jahit diaper bag ok :)

15 comments:

Taichee~@! said...

Hee...

Sabar je la aku.

1. Ziyyad mmg cute hokey! Lagi pulak mummy dia buli letak cekak McD Madagascar itu

2. Beg kamu tu mmg lawa dan praktis. Seswai utk para ibu/bapa/ auntie/uncle yg sibuk nak tumpang sekaki.

3. Apa lagi Ziyyad dah terer hah! Alahai windunya kat dia...Menan cammana lagi dia bleh main ek

Anasfadilah said...

kak naz::gi goole,development toy apa boleh beli..


takpun mau turun penang,kita pegi toy r us!

hoyeahh!

NM said...

tak pasal2 haku kene tag..takpe2,nanti kita tjk diaper bag kite yg ada sentimental value tuh..knp ada sentimental value?nantikan entry blog akan datang...jeng3x..

Elyn Sani said...

aiyooo kene tag plak.... hiks dilla akak nk order bag cam kamu tu bleh??? bule la..... x lrt dh nk hangkut bag berat tu...

eiNa said...

kene tag lagi.. by the way awak pun telah di tag.. hehee.. sile buat jugak ekk...

chupp.. dilla, lawa la bag diapers yg macam yana tu,., kaler pink ade tak? hehee.. :P

Anonymous said...

asslamualaikum...saya selalu membaca blog ini saya berkenan sekali beg diaper tu, u tak ambik order ker...i berminat sangat banyak poket di dalammnya saya tak pandai jahit...:

sue sue_budi@yahoo.com tq

rina said...

dila, maksudnye bag yg ni lg besar ke dari yg sebelum ni? boleh buat yg kecik sket tak?i need smaller bag..
FYI my husband suka diaper bag yg kitorang order dr dila tu, dia kata "tak la segan abang nak bawak"..

NSS said...

mummy ernie.. nk order bag hang! =) siap awal2 nanti x pening heheee..

tu beg yg blee sumbat suma2 tu ada zip ke idak?

Aku Bukan Bidadari said...

ekeke.. best tag nih kali nih, will do nnti yer..balik nih me tgkp gmbar mesti tok mama dia herann ekekekeee

Siti Fatimah said...

hi. wahhh convinient nya beg tu......kalu nk mintak jahitkn bolee... tak pn letak tutorial menjahit beg...ekekekekekekeke

Anonymous said...

sik bek kak jie dah tak de baby..hehehe...

Obefiend Weiland said...

cik tim beli benda tuh. abang tukang pass jek. im totally crap at buyng baby stuffs. on the flipside im awesome at pulling praises for mt awesome, cute, spherical , future WWE hardcore champ of a nephew! it balances out

mmg makin cute this lil guy!

cleo weiland said...

It's so nice to know that our gift came in handy! Hehe :) Memang Tim yang pegi beli but kiranyer gift tu from both me and Effi la. Good to know it's useful!

Anyway those bags are really nice! Where do you get the material from?

Dong_Sanchai said...

da wat tp lom amik pic la

Dils said...

yosh dila, hehe..

eh my sis tanye.. u ade jual lagi ke (mass produce), diaper bag yang macam you wat dalam post ni?

Kalu tak saya (mewakilkan my sis) nak order buleh? :P