Search This Blog

10 November 2008

::honesty::

how well korang semua handle honesty

macam CONTOH

"gila buruk muka dia ni..gemuk plak tu...muke penuh jerawat"

contoh aje la wei..

mungkin terlalu jujur

saya lebih suka jaga mulut..(jaga tangan in the case of bagi comment)

kalau rasa nak comment baikkkk punyer...saya padamkan niat saya itu,walaupun,pada pandangan saya orang itu tak patut ini tak patut itu

siapa saya nak hakim orang...

siapa saya nak kata orang itu ini

siapa kita kat muka bumi Allah ni

macam mana korang handle bab2 honesty yg keterlaluan..

melenting?marah?sabar?senyum?redha?

selalunya saya senyum aje..tak de nye luak orang macam ni..

dia tak jeles,dia tak dengki pun

dia cuma tade kerje dan saja buang masa

ada mungkin benar kata-kata dia,cuma cara sampaikan tak kena..

nak cakap kena berlapik

nak tegur kena ada hemah

nak comment kena guna akal

mungkin dia tiada niat mengutuk

tapi bilamana di baca,lain orang lain intonasinye..

hehehe

kelakar,kelakar..

biarlah para blogger dengan dunia mereka..

walau apa pun saya dan mereka semua,mereka cuma manusia biasa,dan anda yg membaca

kita

prone to make mistakes

p/s::dey,apadaa merepek petang2 ni...

p/p/s::biarla orang kata kita,jangan kita kata orang...

*daripada berkata jujur,kita lebih senang nak kata yg menjaga hati orang...kata2 jujur di simpan untuk rakan kenalan rapat saja...contoh ayat saya kepada rakan rapat *jep..ko nampak gemok la sekarang..hehehe :P * jep contoh aje haaa...hahaha*

7 comments:

DYLA said...

btul.... sy pun kdg berperasaan mcm tu.. tpi tu la... sukar diramal antara honesty, jujur, mahupun jeles. so buat tak tahu je.

sy suka tag m.nasir kat header blog awak ni....

masuk tmpt org bw otak bukan pisau. heheh

3740Journal said...

saya mengata dalam hati jerk.. :P

seorang kawan ckp dia rase nak muntah baca blog seseorang yang menjaja cerita dalam kain yang berbaur lucah- hal suami isteri katanya. Dia cakap lagi tahan baca blg org yang suke upload barang2 yang baru dibeli..

dan saya masih mencari blog org yang menjaja itu.. sebab kata kwn dia taknak jadik penyampai lagi menglemerkan blog itu...

adus..sape boleh tolong.. saya cume nak baca jerk.. hehehe..

JeP said...

chiet! aku begini nyer slim dikatanyer gemok...:p

anyways, i agree with you;

"..biarla orang kata kita,jangan kita kata orang..."

because i also live by the same rule.

JeP said...

chiet! aku begini nyer slim dikatanyer gemok...:p

anyways, i agree with you;

"..biarla orang kata kita,jangan kita kata orang..."

because i also live by the same rule.

Anasfadilah said...

dyla and azza::sometime i wanted to say whats in my mind...seriyes macam nak comment je dgn jujur hati...tapi bila fikir balik...simpan jer la dalam hati,cakap pun nanti bukan diorang boleh terma pun kan.

jep::i know la u slim..kan contoh aje..ahaha

cleo weiland said...

There was this one blunt, terribly 'honest' girl back in school. She said something that was so hurtful, it made me cry almost immediately. She just looked at me and said "I'm sorry for how you feel but I'm not sorry about what I said."

Huh. Lagi baik takyah.

Orang yang menyakitkan hati mmg selalu ada, just a matter of whether we want to be affected or not. You're awesome because you can smile and take it all in. I would scratch some eyes out. Haha!

PS: Any more special baby powers from Ziyyad lately? Nanti he learns to walk (and run) penat lak nak kejar dia kat playground tu hehe. He has you eyes lah. You know that kan? :)

Anonymous said...

kadang2 simpan dlm hati..lama2 kita lupa apa yg kita rasa...hilang mcm air menjadi wap