Search This Blog

12 November 2008

::pep talk::

ye..saya di pep talk oleh En.Suami..

kerana saya selalu komplen,cengeng dan bebai...hahaaha

saya komplen,keje saya tak bestlah,boring lah,gaji beginilah,begitulah..

saya selalu cengeng,sikit-sikit nangis,tensen ..nanges..

saya selalu bebai,tak pernah nak rileks,benda kecik zarah jadi besar ikan paus

pagi tasi saya cengeng+bebai+komplen..

saya mengadu pada En.Suami

being a good husband he is,dia hantar saya ke opis walaupun dia tersangatlah mengantuknye..

on the way to the office saya telah di motivasikan oleh beliau (??!)

saya sedar sekarang betapa saya beruntung

kerje tidak stress,tidak perlu mendaki corporate ladder,balik tepat waktu,tiada traffic jammed yg perlu saya tempuh

balik pun tak stress,ada lagi masa nak bermain dengan Ziyyad

(dah tu apalah yang aku nak komplen lagi ni...GAH!)

tu la kadang-kadang,diri sendiri perlu 'ditampar' bagi menyedarkan diri sendiri

saya 'ditampar' oleh En.Suami dengan kata-katanye yg lembut (siap bagi teh ais lagi bagi saya cheer up untuk ke opis...bagi saya tak sedih lagi...yelah mata dah berair hidung dah merah,cengeng punya pasal)

En.Suami kata

"kita kena ingat kita ada tangunggjawab,baru kita boleh semangat nak kerja,ingat kita ada Ziyyad"

(merambu lagi air mata saya yang mahal ni...)

dia tak marah,tutur katanye lembut saja..oleh sebab saya cengeng,saya nanges la lagi..harussss

terima kasih dear En.Suami

radio plak tengah main lagu mahakarya cinta..

"kau bagaikan udara yang membantu aku untuk hidup di atas dunia....lalalalala"

(nanges lagi la mak budak ni...)

now my spirit has lift off to outerspace

semangat!

110%

p/s::hidung merah macam rudolf the red nose reindeer.

p/p/s::tulah saya dah kata,kita kena selalu bersyukur,tapi tulah..kita selalu lupa...ehehe

10 comments:

Aku Bukan Bidadari said...

a'ah kita kena besyukur
dngan apa yg kita ada..

KV said...

akak pun dengar lagu maha karya cinta tadi. Hehe
Akak pun dah bersyukur dgn apa yg Allah kurniakan buat akak.
Jgn sedih2 lagi taw!

Elyn Sani said...

kekadang org yg ckp ngan lemah lembut lagik buat kite cengeng dr org yg ckp ngan nada tinggi kan??? apa2 pun saya ttp bersyukur ngan keje yg x seberapa ni..... hiks itupun lps baca entry dilla ni!!

Anonymous said...

Baguslah mcm tu..masa2 sedar dan fokus hala tuju bkn sorang nk p kutub utara, sorang nk p kutub selatan..sama2 bergotong royong..kan nk dpt Ziyyad ari tu pun bergotong royong gak kan...

hahahah...ngeh!

Anasfadilah said...

tiara::tapi benda yg tade tu lah selalu nak...hehehe

kak kv::tak sedih dah..hehhe..

kak leyn::koman2 sambil kerje,boleh buat blog...ahahaha (matilah bos tau kang...)

kak jie::bergotong royong...hahaha...ade-ade jelah kak jie ni.

cleo weiland said...

"Ingat kita ada Ziyyad."

Sweet sangat ayat tu. You're very lucky to have an understanding husband like Anas. Not many women can say that their husband would comfort them when they're stressed. A lot of men actually think women are annoying when we talk about how we feel. Teruk kan?

But of course that's not the case of Anas, and your brother Effs,also, has been nothing but sweet and loving to me. Tim pun ada jugak rasa macam nak give up, stress, tension..tapi hanya orang yang faham kita boleh tenangkan kita kan? Like Anas does for you and Effi does for me :)

Bestnyer dh kawin and dh ada baby. I can't wait for my turn! Huhuh~

Anasfadilah said...

cik tim,bila kita dah kawen,kita stresss aje kan,asben ade...dia akan hug kita...best woo

takpun kita hug asben kita...best wooo

hehehe :)

p/s:;nanti saya suh cik intan datang meminang. :)

Shu said...

hi.. this is the first time i come to this blog (hope u dont mind). And reading entry yg ni, im touched. think,sebab saye pun same je rase nyer.. cume usia perkahwinan masih mude so suami blm sempat tegur. heeee..

yea,kita kena bersyukur..

Thanks for sharing n mengingatkan!

Anasfadilah said...

hello shu::tak mind la...ok je...dunia tanpa sempadan sekarang..

sharing is caring,no?

eiNa said...

insaf jugak.. mmg betul, saye pun selalu merungut keja bosan laa.. tapi bla pk2 balik... bersyukur la dgn apa yg kita ada sekarang kerana ada org yang lagi susah dr kita.. :)