Search This Blog

24 March 2008

::Sorga Dunia::

before i write what did i do balik KL itu hari,harusla saya memaparkan pantun saya yang telah di beli oleh makngah di melaka (Mak Ngah beli pantun saya pepagi subhi lagi....)

Buat tapai guna ragi
Ragi di beli di Sg.Way

Jgn anakanda ngidam2 lagi

MASAK ASAM on the way!


Ragi di beli di Sg.Way
Cuaca panas macam nak pengsan

masak asam on the way

kak long and family jadi utusan!

cayalah mak ngah...asam pedas..sedap kaw2 punyer..hehhe...ingat nak letak gambat pengutus asam pedas di raja,tapi atas nasihat menteri,saya tak buh sini....hahaha..(apadaa kak long,sape suh buat muka gitu...hahah)

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

OK!the FUN part begin...

did some shopping back at KL itu hari...saya yang benar,sungguh tak sabar melihat rompers yang sangat dorable-comel-cant-resist-have-to-buy-one punye rompers...harusla mengangkut beli...dah banyak dah rompers and onesie saya beli...saye beli ada yang dari 0-3 months and 3-6 months...gilak ah!harus berlubang bank account kalau En.Suami tak drag saya keluar dari shopping complex tu...ahahaha

1st...kitaorang pegi kat OU...the nearest to mama's house..masuk lah Mothercare...memang la comel tahap akram,tapi harga pun mahal...berlubang la akaun bank nanti...diorang jual romper semua in one set,dalam satu set tu ada la 3 to 5 pieces of romper tapi harga dia dalam RM85 and above...mahal

so jenjalan pegi reject shop and FOS...dekat reject shop saya jumpa the same Mothercare punye rompers dalam set juga tapi saya dapat dalam harga RM20 aje.....k! sangat kagum....harus la angkut...ahaha...kat FOS pun ada...RM10 a piece...harus la angkut!

::Mothercare set of three onesie,saya dapat RM20 aje...harus lah kan saya beli..hehehe...the same thing as butik Mothercare...harge je lain...hehehe::

Lepastu saya jumpe BABY GAP punye romper,kat butik GAP haruslah RM85 a piece...saya jumpe RM20 aje,haruslah beli!...sungguh sokaa tak terkata!

::baby GAP onesie,yang saya memang nak hari tu kat buik GAP queensbay mall...jumpe di KL..1/4 dari rege asal..hehehe..worth it i tell you!::

::this is why i like the onesie so much...hehehe...baby gap...hahaha...cheap cheap one i get...beli mahal pun sama gak macam ni...baik beli value for my money...hehehe::

Sampai En.Suami kate,lepas ni no more baju for Chomel...too many dah...saya ok je...tak kisahlah...pasal ada lagi banyak barang untuk Chomel utk di beli...hehehe...

memang banyak butik baby kat area the curve,ikano power centre,ikea,OU...tapi u have to pandai2 membeli unless U ARE A DIAMOND HEIRESS...or when ur money,sky is the limit...(my money,my house ceiling is the limit...hahaha..) Chomel consider as lucky pasal dia still boleh pakai rompers...ada juga rasaRM20 itu pun still mahal..Alhamdulillah,rezeki kami ada...ada rezeki lain..beli lain pula...hehehe

p/s::saya mengaku saya memang tak sabar...pasal baju2 ini sangat kiut...hehehe...jadi saya beli aje terus...hehehe
pika26pika26pika26pika26pika26pika26pika26

5 comments:

Obefiend Weiland said...

oh adiku..

kenapa la macam tu sekali ye. gap tuh. abang tengok geleng kapla aje la

hahaha.hahah..

untung punya budak!

eiNa said...

waahh!!! gile banget menshopping.. tp ok la arge dia gtu.. brended lagi..

JeP said...

Erni, you just typically announced to everyone the real gender of your child.

Kan standard baju baby mula2 ada dua je. Pink and blue. No points for guessing which represents whom.

Hehehehe...;)

Anasfadilah said...

apa palak standard jep...ko tgk kat mothercare...baju pompuan pun ada biru ape?

kalo ko duk sebelah ceruk to kun mana maybe la pink and biru saje...

tgk ada kaler putih lagi...unisex apa baju2 semua...hehee

macam2 kaler ade,rambang mata woo!

JeP said...

ye la...maner la aku tau kan.

(cover baekk punya!!)

;p