Search This Blog

20 March 2008

::Malaysian 360 degree::

(p/s:: Dear My Adorable Mak Ngah...Asam pedas Mak Ngah sgt superb,sampai tade gambar nak tunjuk kat bloggerian sekalian...sedap sampai licin...hahaha...jadi gambaq pun takdak nak mai menunjuk...hehehe..)

Was watching 360 kat tv3 tu hari...saya rasa rakyat malaysia masih lagi kureng prihatin pasal orang sekeliling...ada ka patut,biar orang yang pengsan 10 minit tanpa di attend oleh para pengguna LRT semua...kesian sungguh

lepas tu ada plak preggers yang tak di beri tempat duduk kat tempat yang penuh i.e:LRT...kesian sungguh...saya pernah mengalaminye dulu...kesian saya...huhuhu..siap boleh duduk kat tempat orang kurang upaya lagi tanpa rasa bersalah...TIADA SIMPATI KAH DIHATI KITA SEBAGAI WARGA DI BUMI ALLAH INI??

saya pernah menolong orang yang dalam kesusahan(bukan niat menunjuk ye kawan2 tapi sebagai iktibar...kita tak tahu bila pulak kita akan susah kemudian hari..)

1.saya pernah menolong seorang yang pengsan di dalam LRT akibat keadaan LRT yang terlalu padat,masa itu saya hamil 2 bulan lebih...saya hulur dia air mineral saya..sambil di papah oleh org lain,dan meletak orang pengasan ni atas tempat duduk...dia rebah semasa berdiri akibat panas (mungkin perut saya kecil lagi...jadi orang tak nampak kata saya hamil...dan saya berdiri...huhuhuhu)

2.saya pernah menolong orang yang eksiden depan mata saya sendiri,saya tolong tepon 999...dan saya attend pada dia (thanks to readers digest yang saya bace pasal macam mana nak handle orang eksiden,nak stop bleeding semua la..macam mana nak bagi dia stay sedar...well it do helps at time like this..masa saya hamil 2 bulan juga....kehamilan kali ke 2)

kalau bukan kita yang passer by ni sape lagi nak tolong...nak harap orang lain?itupun kalau ada orang nak attend pada kita...kalau tade?hmm...susah nak pikir kan...kadang2 diri ni terlalu selfish...esok2 kalau kita susah balik...orang tak tolong baru tahu rasa di hati..

help someone today if u are lucky to find one..it really makes ur day and the one u help..tolong orang buta melintas pun sudah bagus...

p/s/s::will story about the Asam Pedas Jorney later..oh yeah also my mama superb masalodeh+sambal sotong+nasi impit..and ada gambar pengutus Asam Pedas di Raja...hehehe.

3 comments:

Anonymous said...

hoi! gambau pengutus Asam Pedas DiRaja jangan letak! sensored tuh...gambau tak senonoh pi amik. Amik ler gambau budak hensem+gebu tuh tadik!!!!!

Anonymous said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Celular, I hope you enjoy. The address is http://telefone-celular-brasil.blogspot.com. A hug.

Arin said...

Dilot, anda di tag.. :)