Search This Blog

27 March 2008

::kisah mee kari::

Semalam petang,En.Suami tanya saya nak makan apa utk dinner..

sepantas kilat saya sebut saya nak makan McD (double Cheeseburger...have been my comfort food since preggy ni...tak tahu nak makan apa dah..)

En.Suami cakap, makan la lain pulak...kan lah McD selalu..puas saya fikir..tiba2 keluar satu idea nak makan apa...saya nak makan Mee Kari ada Tauhu dalam dia...hehehe...puas la En.Suami melilau cari...dari Bayan Baru sampai ke Sungai Dua...puas sana sini dia call kawan2 die tanya tang mana ada juai mee kari..

saya kata,susah2 sangat beli mcd je....tepon pon ok...hehehe...oleh kerana tidak mahu menghampakan isterinya yang hampeh ni,En.Suami akhirnya ketemu jua dengan restoran jual mee kari,ada dekat area Bayan Baru,sebelah dgn Pizza Hut...apa lagi dapatlah merasa mee kari ada tauhu dalam die...hehehe..Maceh ye En.Suami ku comel..lain kali jgn tanya apa nak makan...kan dah susah2 je...emmm

apa ke punya susah nye nak cari mee kari area penang ni ek..orang kat sini tak makan mee kari sangat kot..sini banyak mee sup macam tu..

::hasil usaha tanpa jemu En.Suami mencari mee kari utk saya...boleh tahan...sedikit masin..::


p/s::En.Suami mencari mee kari dalam keadaan hujan semalam...kesian dia.big hugs and kisses to u OXOXOXOX!

pika21

5 comments:

Obefiend Weiland said...

wow

if only cik cleo did masak that ayam goreng with broccoli i alway wanted. seb baik dapur aku macam setan. kalau tak i know she would come down and cook a good meal for me!

HAHAHA

sedap sedap. walaupun abang tak makan kari. rupa agak nice

Arin said...

dilot,
azwar really loves mee kari..kiterorg gie penang 23/5 nih..ajak anas tunjuk tempat mee kari yg best ye..yang ader tauhu gak tau ( coz azwar pon suka yg ader tauhu pe nih semua)..our best spot for mee kari kat pavillion..nyummm..sampai penang kene carik yg lagik pure nye...

Anonymous said...

Romantiknya ANAS ISWARI!! **oooh tidak!. hehe. salam buat En. Suami ya!

JeP said...

haaaa....!

Sah2 mee kari ko masin kan. Ala, bukannyer misteri nusantara sgt; tapi

...hanya kerana peluh En. Suami mencari tu sebenarnyer...:p

Anasfadilah said...

abg effi::brocolli ngan ayam goreng,buat sendiri la,senang aje pon..

kak arin::penang susah mau cari mee kari la...sini kari mamak...tu makan ngan nasi kandaq...kari mamak makan melekat kat tekak woo

muzem::romantik???hehehe...untungnye la saya ek...ehehe..nanti kak erni sampaikan salam

jep::hampeh betul ko ni tau....dalam hujan tak berpeluh,pasal keadaan sejuk k...hahaha