Search This Blog

13 March 2008

::kakak ku kata kaki ku kaku::

"bangun pagi gosok gigi cuci muka.....lalalalala"

bangun pagi tadi saya rasa lenguh satu badan...tgh nak gosok gigi,tiba2 saya tengok kuku jari tangan sebelah kiri saya dah kebiruan....oh NooooOOO! (over sikit pepagi...drama queen di waktu subuh!)...saya belek jari jemari sebelah kanan pun dah kebiruan....saya telek dan belek jari kaki...kesemua 20 jari kaki dan tgn saya kebiru-biruan..(u look blue today...iolah tu..hahaha)

lepas mandi saya terus bangunkan En.Suami

"ABG! tengok ni jari org dah biru-biru la..!!!!"

dek kerana terkejut amat,suami bangun...kesian plak die saya main Terjah-Terjah di waktu tidurnye..En.Suami risau...dia picit2 tgn saya...die kate jari saya sejuk2...lepas dia urut jari2 saya baru darah naik balik ke semua hujung jari...Alhamdulillah..saya normal..huhuhuh

kaki saya lenguh amat pagi tadi (akibat sejuk...tu la sape suruh tak pakai stokin....kan dah lenguh..tu lah mak cakap tak mahu dgr...pok pek pok pek...hahaha)

dan akhirnya En.Suami menghantar saya ke opis dengan jayanye di hari ni...wehooo!

Dan...saya tak sabar nak balik umah di KL minggu depan..kebetulan bakal2 nenda pun ada di rumah setelah pegi melancong ke Isketambola (jelesss la saya,tak dapat itot!!...tapi tak kisah la,harap mama and baba selamat pergi dan pulang..)..dan tujuan UTAMA balik ke KL ialah membeli barang untuk Si Chomel! lalalala..

Dan lagi...semalam jahit booties,tak siap lagi,akibat pergi ke Giant membeli brg2 dapur...jadi tak siap lagi booties itu..nanti sajelah saya sambung..wehooo!

Dan akhir sekali...sekarang ini Si Chomel suka main tendang2...pagi2 dah terasa flying kick Si Chomel...atau pun mungkin dia main aci ligan dalam womb saya,WaAllahualam...hehehe...main la puas2 Chomel,bunda tak kisah.

p/s::saya akan print senarai brg keperluan Si Chomel hari ini...hehehe

10 comments:

Jie said...

salam...

kakjie sukalah background ni..mcm wallpaper klasik.

erk..semlam pun dah tutup lampu gelap gelemat suami kakjie tersentuh kuku kaki kakjie..

dia ckp...ni dah time nk kena potong ni..heheheh..mmg dia yg potong kuku kakiku sejak kawen..

rajinnya dia...jahit2 semua tu..comel...

tiba2 rasa nk ade baby le pulak!

Anasfadilah said...

kak jie::wah rajin nye suami kak jie potongkan kuku kaki kak kujie....hehehe..saya time semangat je jahit...tak semangat tak rajin juge.

Arin said...

Dilot..until bila ader kat KL?Lu order mak ngah nye masak asam ye?heehe....

Anasfadilah said...

kak arin:: InsyaAllah 20th sampai 23rd...order masak asam pedas mak ngah....ni tgh tulis pun terlioq dah cek oii...heheh

p/s::bukan anak yg nak,mak yg nak makan sgt..harus minta resipi nanti

wawajoe said...

pst...meh ler datang umah minggu depan kalau nak makan masak asam melako! sehingga menjilat jari wa cakap lu..

lagik best kalau dah keep overnight and the next day makan ngan cucur bilis. Pergh....cakap pun tak guna.

Maap ler Puan Dila, saya buat air liuq anda meleleh!

Obefiend Weiland said...

ish orang melaka ni. saya lama tak jumpa adik saya sendiri kamu nak kidnap pula. HAHA.. sedap ke ayam mak ngah. terliur juga hamba. dulu masa kecik suka kek buah makngah. mungkin overdose membuatkan saya menjadi seorang fruitcake! HAHAHA

oh ya

dvd on the way. kelak abang burnkan oke! jumpa weekend ini

Anasfadilah said...

kak long::buat la kat umah nenek ke,kat umah kak arin ke...dekat sikit..hehehe

abg effi::maceh burn kan..see u nanti..hehehe

Arin said...

hallo effi..masak asam pedas tade ayam le..ikan le bro!
ops lupe..lu antu makan ayam..hehehehe...

Hani said...

kak dila,
kelaka la entry ni. punye terkejut sampai bilang jari kaki ade 20. hehe.

gudlak with your pregnancy. nnt dpt baby comel2 jgn lupe post gamba.

jeles la jahit sendiri kasut. uuu!

Hani said...

oh tak perasan jari kaki dan tangan. hihihi.

tuhla lenkali pakai stokin. potpetpotpet hehe.