Search This Blog

06 March 2008

::Battle of the names::

Akhirnya we settle with a baby name...maybe kot...kang ntah apa plak ayanhda baby ni nak buh nama lain ...its been a several days,saya duk meng utarakan nama2 baby pada En.Suami...semua dia tak suka...akhirnya,semalam saya print out senarai nama2 baby (mind u i used printer opis...tapi i recycled the paper...maknanye,paper yang dah printed sebelah,tapi sebelah lagi kosong...jadi saya guna itu..hueheue)...akhirnya En.Suami came out with a nama..(lega perasaan saya..susah juga cari nama anak ni)

Nama itu penting ye...mestilah ada makna2 yang baik...lagi2 nama anak orang Islam...kan lah nak letak nama Chistopher Lee plak kan..(errr lain kali kalau dia Christopher Lee Abdullah...heheheh)

i think we are settle la with the name (tak larat la nak pikior nama2 ni...sekarang nama2 budak dah canggih...kadang2 nak sebut pun payah..tapi am sure maknanye nye baik2 saje..)

oh ye...dah berapa hari ni,perut saya amat sakit...i mean my uterus kot...sakit amat,2 hari lepas saya menangis tahan sakit...baring salah,duduk salah,berdiri lagi tak boleh,about an hour juga saya tahan sakit,En.Suami tolong usap2 perut saya perlahan-lahan...dan hari ni sakit lagi...tapi saya kat opis...jap lagi baru nak pi klinik...sakit sangat...normal ke sakit2 cenggini ye?

nampaknye MC la saya hari ni...collegues suh saya balik aje,depa kata kesian tgk saya,dah la sakit nak jalan pun tak larat...(and mind u,saya baru hit the 5 month milestone je..hehehe)

p/s::memang normal ke ek?saya risau la...

5 comments:

eiNa said...

hi...just drop by.. erm.. sakit sangat2 ke? kte so far xde lagi sakit sgt2.. tp kalau lenguh2 pinggang ngn sakit tumit kalau jejalan tu ye la..
dah gi klinik cek x?

Anasfadilah said...

dah p cek dah pun,Dr. kata ok...baby gerak2 aktif sgt..(macam menari pun ada hehehe) Dr kata jgn jalan2 cepat2 atau drive sgt (saya pegi keje kena drive,tapi tak la jauh mana...nampaknye adalah yg kene hantar saya pegi kerje...hehehehe)

thabks ya for droppin by.

Emma said...

sakit2 ek?? :P normal tu... mcm i dulu, smp bleeding tau, 3 kali... 1st n 2nd bleeding tu p hosp, tp 3rd tu x p hosp.. bila doc tau, dia punya la marah.. dia takut ada ape2 complication.. he he... mujur ade ape2..

so dear, kalau sakit pinggang tu, n u rasa u x mampu nak handle, better u p hosp... or just take a rest... as long as ur baby gerak2. btw, dah start ke buat carta pgerakan bayi?? penting tu... jgn miss yek...

eiNa said...

alhamdulillahh... biase la kan.. 1st time experience... hehee.. same la kte.. skang gi keje balik keje dijemput di hantar.. =)

Elyn Sani said...

cepat2 pi jumpe doctor kalo sakit.... take care....