Search This Blog

12 March 2008

::lil things i adore::

Yes!saya berjaya menambah koleksi kasut Si Chomel...hehehe (gila buat baby booties sekarang ini...) dan kain yang menjadi mangsa ialah,seluar khakis saya yang sudah berusia 5 tahun...oleh kerana kotoran degil pada kaki seluar,saya kasik gunting aje buat kasut baby lagi faedah...

En.Suami kata " kasut byk2 nak buat ape?"

saya kata "comel ape,kasik la pakai byk2...lagipun yg ini,dila buat utk 0 to 6 month hari tu 0-3 month je"

pastu saya mengomel sendiri,saya kata "sape suh takmau pegi beli barang baby lagi,org buat la sendiri..*moncong*"

Rupenye En.Suami dengar ngomelan saya "eleh...majuk konon *cubit pipi saya*"

hehehe...saya harus bersetuju pada diri sendiri,bahawa baby booties yang ni,sangat comel (haruslah kan pujik diri sendiri...huahuahuahua)...rasa macam nak benti keje,jahit booties pastu jual...dengan syarat ada mesin jahit la...sekarang ni duk jahit tangan saje.


::voila!! this were done while watching Heroes..from khakis pants to khakis booties..ada lady bugs button lagi i sew on top...jadi tak la boring sangat..::

::bought this buttton for 20 cant a piece..seluar free,benang and jarum...the price?priceless..::


Next kain yg akan menjadi mangsa ialah skirt jeans saya yg dah berusia 7 years old...huhu...jadi kasut la ekau nampaknye...hehehe

p/s::always...love in every stitch..

pika26pika26pika26pika26

12 comments:

Emma said...

ala.... lawanye....n yg paling penting sekali, it's selfmade, xde jual kat mana2....

serius aaa... u leh buat duit la.... buat kecik2 je dulu... sbb customer byk yg suka customize nih...

tp jgn lupe jahit mitten sekali....

sekali lg... waaaaaaaaaaa... lawa........

!Nt4N said...

ala comel..u jual x?ingt nak cr kasut utk daniel tp umo dia kecik lagi..tp bila tgk tapak kaki,pjgnya..booties tu da x muat la..

p/s:baju2 like romper n tshirt i da borong n of nak jual pd mama2 yg berkenan..by this week i publish kat blog ye..tungguuuuuuu

Liyana Shuib said...

comell la dila..geram2..yana tau jahit baju koyak je..hukhuk

NSS said...

oder satu!! =)

nanti time aku nk ada baby, aku booked tau. hehee comei! nak lekat2 strawberry.. *ala2 kasut crock laaa plak main lekat2 ni ;p

sistyah said...

boleh tak ajar cemana nak buat booties nih sekali dgn macamana nak buat mitten tuh... comel laa... nak buat untuk anak sedara yg baru je lahir...

Nur Sakinah Ahmad said...

adorable!!sungguh..bestnyer kalo rajin n ade masa n bakat bab jahit menjahit nih!jelesnye kt bb u!

Anasfadilah said...

mama ryan::tade jual mana2..hehehe...tapi kalau saya jual...kat sini ada jual...heheh

mama iman::cant wait for ur sales la...romper iman ada kucing sgt comelz!

yana::ok ape boleh jahit baju koyak..kurang2 tahu..

achim::tempah?nanti ko ngandung aku kasik hadiah k...kalo tak muat,ko gantung buat perhisan je...kehkehkeh

sitisham::saya ada letak DIY link kat sebelah kiri..boleh try..nak byk choice lagi boleh google up..

kinna::masa tu tak de la byk mana pun...tapi dah suka selit2 juge jahit tgh tgk tv sekalipun..

Ferida Erlyda said...

org besor nyer ader kerrrr???? hahahahah baby besor ni pun mcm teringinnn jerr ;P

eiNa said...

OMG... cute! comell...!!!! kagum.. kagum.. =)
keep up the good work... =D
leh tempah? huhuuu

Elyn Sani said...

rajin nyer bakal bonda nih.... i nak tempah bole???

nak arapkan jariku yg kaku nih.... tekan keyboard jer bleh hakhakhak

Anasfadilah said...

erlyda::hehehe...org besor tade la..

eina::tempah...erm...saya takut jahitan tgn saya tak kemas...org tak suke...maceh..*blush*

Anasfadilah said...

kak elyn::nanti saya ada mesin jahit,boleh la kot tempha,jahit tgn ni kureng sikit ke kukuhan die..anak lasak nanti...teburai jahitan...ahahah.