Search This Blog

30 January 2008

::persiapan menghadapi baby (^_^)::

ye,saya tahu masih awal nak membeli barang2 keperluan baby seperti

1.lampin as in diapers
2.baby cot
3.bedak2,baby wipes..dan sebagainya
4.stroller
5.baby clothing (cant wait for this...all the baju are sooo cute i tell u..)

ini kerana kandungan baru nak masuk 4 bulan saja..to be precise i am 14 weeks and 6 days...baru nak masuk 15 weeks (lament term nye,saya dah 3 bulan 2 minggu la lebeih kurang..) Selama-lama saya hidup,saya tak pernah singgah ke babies department,saya tak pernah melihat baju baby sebagai cute,lovable dan adorable...

tapi minggu lepas saya berjalan2 dgn En.Suami di Jusco dan kami singgah di department baby,ohhhrazz sungguh comel baju baby ni semua,macam2 kaler ada..baby stroller yg sporty,botol susu,semua ada kat sini...i found myself couldnt wait for our baby to see the world...i will adorn s(he) with all this cute stuff..(sambil2 tu saya terangkan pada En.Suami apa itu breast pump dan breast pad...hehehe...he needs to know juge kan?hehehewink)

Persediaan saya setakat ini hanyalah

1.membacaQuran (bukan surah Mariam saja ye,bacelah semua sekali,kalau khatam lagi bagus)

2.mendengar lagu (baby expert says dgr lagu Beethoven ke,Mozart ke,Tchaikosky ke...saya dgr awal2 bulan je,masa baby brain tgh develop..lepas tu saya dgr Anuar Zain,Faizal Tahir dan Siti Nurhaliza...ahahah...dan tak lupe suara bundanye sendiri menyanyi-nyanyi)

3.senaman ringan...(naik tanggga turun tangga,jalan2 sikit...hehehe)

4.rehat secukupnya (as in tidur...)

5.membaca The Real Guide for pregnancy and birth by Kaz Cooke (lawak giler buku ni,not ur typical pregancy guide..thanks to kaknaz dia yg bagi buku ni...heart u!)

saya tak sabar betul tunggu baby ni lahir..Pejal and Zuera dah dapat dah baby dia..im so happy for them both!..

sekarang ni saya tgh sibuk meng construct baby scrap book,saya pakai bahan2 biasa je...paper kaler2 saya potong2 bentuk bunga and bentuk heart...saya tampal2 gambar baby scan dan tulis journal seharian saya...nanti saya post gambar baby scrap book saya yg tak seberapa itu ye..

p/s::kaler pink ke kaler biru aaa??pika16

2 comments:

Anonymous said...

kaler pink kot....:)
tapi kekanak sekang jgn asal pompuan belikan pink aje...beli kan semua kaler..biar dia ROCKKKK...cam hanum...hikhikhik..

Anasfadilah said...

kak arin::ha'ah kan....kaler kali sikit...baru meriah...hehehe...kaler pink kot??hehehe...tgkla nanti...baby girl byk sikit choice of baju..byk fesyen..Tok Udin suke tgk baby girl punye baju yg ada jahit smoking tu...ahaks!