Search This Blog

04 January 2008

::eager beaver::

yesterday,saya ber YM dengan jayanya bersama kak arin (mama hanum)...pasal kami sepupu-sepupu sekarang susah nak kompol2 time hari biasa melainkan ada kenduri atau hari2 raya atau hari jadi..

sangat bagusnyee dapat info dari kak arin...baru saya tahu...ada perkara2 penting yang harus diamalkan semasa peknen..

1.jika rasa tak sedap hati semasa mengandung 1st trimester,pegi ajelah berjumpe Dr.Pasal kalau kita sakit2 perut ke,kita pun risau kan,jadi kita jumpe ajelah Dr. bagi hati tenang sikit

and guess what,lepas ym ngan kak arin,masa rehat je terus pegi jumpe Dr.Arbaai,setelah memujuk aka memaksa En.Suami tolong hantar...rasa LEGA yg amat setelah mendapati semua nye ok,Alhamdulillah..(i had my experienced,so i am afraid...so this way by jumpe the Dr...im a lil bit at ease...)

2.makan asid folik anda semasa hendak tidur malam,dgn cara ini kita tak pening2..pasal kita dah tidur..GENIUS!! hahaha...

oleh kerana saya yg tak tahu ni,selalu amek asid folik selepas breakfast,jadi time keje je selalu pening,jadi ingan boleh minta mc dari boss...hahaha...tapi sekarang dah tahu,boleh makan malam asid folik ni...and...semalam saya tidur lena sgt...Alhamdulillah..
Amaran::jangan memandu di bawah pengaruh asid folik..ini membahayakan anda dan nyawa org lain...ialah dah pening,mana nak bawa kete kan?kan?

dan ini pula nasihat Dr.Arbaai

"kalau kita risau2,perut cepat sakit..."

"oooooo"....saya kata

dan ucapan dan penghargaan ini saya tujukan kepada kak arin..semoga tercapai apa yg di hajati, Dr.Arbaai dgn masa dan nasihat dan telah membuat sedikit tenang hati ini...dan tak lupa pada En Suami yang disayangi selalu kerana berjaya mencuri masa utk hantar interimu yg comel ini ke klinik,memasak makan malam utk isterimu yg keletihan amat,tak larat buke mata pun,dan terima kasih juga memasang paip bg memudahkan kegunaan kita bersama......thank u so much sayangg!emuahemuahh!!(sape2 yg geli tu,minta maaf la ye...hahaha)...nanti saya akan masak spaghetti utk En.Suami...yey! (InsyaAllah)

p/s::air mata terlalu murah saat2 ni...

1 comment:

JeP said...

biarlah airmata murah saat2 ni, supaya tawa dan gembira di masa hadapan kan?

InsyaAllah hoping the best for you and the little one. Kudos to En.Suami...:)