Search This Blog

31 January 2008

::buku skrap saya yg tak seberapanye::

Wehoo...in adalah scrap book utk baby saya...hehehe....saya pakai kaler paper biasa-biasa aje...(duet tade nak di splurge utk scrap book specific thingy...alas...nama pun scrap kan..jadi guna bahan sekerap je la k..wink)..Memang ada jual pregnancy journal kat Borders...tapi mahal,dan saya tak mampu nak splurge on such thing right now,so i decided to DIY my own buku skrap+jurnal...hehehe


::ini ialah front page buku skrap saya...saya potong2 je paper pastu tampla2...voila!jadi la cover buku skrap:


::ini entry jurnal saya,pasal apa saya rasa ketika ini...dan bila next DR. appoinment saya...::


::ini gambar scan baby saya dan ada sedikit kata2 kat tepi tu...bolehla kan..::

sementara saya bersemangat nak buat skrap book utk baby ni,saya buat la,bukan biasa seorang perempuan melalui pengalaman mengandung kan?lagi2 saya mengandung anak 1st...jadi adalah juge kenang-kenangan utk saya,dan bila besar anak saya boleh tgk balik buku skrap khas utk dia dari bunda dan ayahda nya yg tersayang...razz..(dalam buku skrap ni ada temubual ekslusif bersama En.Suami...pasal dia tade idea nak tulis apa,jadi saya bagi QnA pada dia,jadi ada lah catatan seorang bakal ayah dalam ini buku)

En.Suami kata macam buku scrap utk baby perempuan je...saya kata..taklah,baby kenalah cute2 kan..hehehe...from scratch saya buat,saya beli paper kaler byk2,pastu potong 2...saya bind sendiri (guna opis punyer binding machine dan juga left over opis nyer ring binder...hahaha...brilliant!!)..
Saya bina buku skrap ini dgn semua kasih sayang yg saya ada dalam dunia utk baby saya nanti..luka jari pun luka la sayang...bunda tak kisah...

p/s::teringat masa darjah 6 cikgu suruh buat buku skrap pasal famili...hehehe

14 comments:

Anonymous said...

kang kalau ader yang no-2,no-3,no-4..jgn lupe buat kan scrap book jugak tau...

Anasfadilah said...

InsyaAllah...kalau ada masa...wehoo!!

JeP said...

Bertuoh ler anak pertama ko ni. Blajar membaca dari kecik lagi....

Wunderful idea though, sublime intentions. :p

Anonymous said...

baby..bunda kamu memang rajin bt benda2 kretif cenggini..muga2 kamu juga jd kreatif mcm bunda kamu!!

Anasfadilah said...

along::tgn saya yg suka menggunting gunting...hahaha

jep::apa ingat ko sorang je nak phd ke,anak aku pun ada cita2 k..hehehe

Taichee~@! said...

Hmm...nak sain otograf bleh?

Hai dudu (nama baby lam perut), how are you in there? Can't wait to meet you~@!

Hehehe...

Sain:-Long Sue (yep! Long Sue!)

Anasfadilah said...

kak anaz::nama dia bukan dudu la!!nama tu burok!!! nama dia si chomel..

long sue?macam long piah aje!hahaah

Taichee~@! said...

yelah nama tu buruk...
panggel je nama dia sicomel

long sue = long piah.
Haah sbb aku mmg spesis hantu kambeng hjitam yg ditakuti lagi dibenci hahahaha...

seswai sesgt.

Anasfadilah said...

long piah takut ape,tak seramm langsungg k..

baik buh nek nak...bwahahaha!

Fatihah N. said...

cute lah

anyway, macam mana nak buat background untuk setiap tajuk kat 'gadgets' ??

fatihahory.blogspot

Anasfadilah said...

fatihah:: saya dah lupa la macam mana,maybe fatihah boleh cari di google..pasal saya pun cari disitu :)

Anonymous said...

http://connections.blackboard.com/people/1755b9ba7d Buy amoxil online
http://connections.blackboard.com/people/d3f4f89d59 Buy Cheap Bactrim
http://connections.blackboard.com/people/76b8b13755 Buy Celebrex Online

Anonymous said...

Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!

Anonymous said...

Haett ich nicht gedacht...