Search This Blog

28 January 2008

::matang::

(maafkan saya jika terlalu rajin menulis di dalam satu hari,oleh kerana sekarang saya mempunyai satu lagi tambahan otak yg sedang membesar didalam ini womb,jadi saya rasa,esok2 anak saya juga akan rajin menulis....ahaha...pandai2 aje..biggrin)

Pernah tak,ada seseorang memberi tahu kepada anda "eh,grow up please.." atau "act ur own age la k"...ini berlaku apabila anda berperangai kebudak-budakan(seperti saya,masih bermain dgn doll house...hahaha) atau apa2 aje perkara yg berlaku tak setanding umur

jadi macam mana nak berperangai seperti umur sendiri...saya sendiri pun tak tahu,saya tak pernah pun melalui umur 25 tahun sampai 2 kali,nilah 1st time...jadi macam mana saya nak act my own age...saya kena tiru perangai org kah?atau macam manakah?saya pun tak tahu..apa2 pun inilah saya dgn perangai yg ikut suka hati saja(happy lalalala...)

tapi apa yg saya rasa tentang dewasa atau kedewasaan ialah,cara pemikiran dan penerimaan terhadap sesuatu perkara,tidak selfish (mungkin...)...saya rasa org dewasa yg paling saya kagumi ialah mama dan baba saya sendiri...contoh kematangan umur dan fikiran yg boleh di guna pakai.
Ada orang mengaku diri sendiri sudah matang (kononnya...)tapi sebenarnye tidak la sangat..saya mengaku saya masih seperti anak kecil yang masih perlu dibelai dan di manja tapi pada masa yang sama saya boleh berdikari sendiri bila2 masa saya perlu berdikari...

apa yg menjadikan diri matang?bila kita sebenar benarnya akan matang?Apa maksud matang itu sendiri bagi anda?

p/s::saya budak manja yang comel yg suka dimanja 24/7

No comments: