Search This Blog

24 January 2008

::perks of being a pregnant lady::

Banyak org cerita pada saya,mengandung ni susah, yelah dgn pening,loya,nak muntah,bengkak kaki,sembelit yg teruk,susah nak tidur malam bila perut dah start nak besar dan macam2 lagi..tapi sebenarnya best juge jadi pregnant lady ni.Antara ke'best'an menjadi pregnant lady (mama pun kata "ingat senang...")

1. perempuan mengandung tak payah angkat benda berat2..
(seperti saya yg pernah mengalami keguguran,jadi utk 2nd pregnancy ni,collegues saya amat concern,hatta benda remeh pun tak kasi...rileks saya sekejap...hehehe biggrin )

2.nak makan?makan la banyak mana pun!!
(bab2 makan ni memang juara la saya sekarang..lepas makan nasi,makan buah mangga sebiji,pastu kunyah cornflakes lagi..minum air milo...hahhaa...tak siapa pun marah,hatta En. Suami sekalipun...lalalala)

3.tade period selama anda mengandung!!weehoo...bayangkan betapa bestnye tade period buat sekita,tak payah dealing with those dirty blood down south (tapi perempuan mengandung ada mood swing yg lagi hebat dari yg period....hahaha..jgn kacau pregnant lady,silap2 tgn singgah di muka)

4.tak perlu risau kalau gemuk! (whaddaya expect?im pregnant,im suppose to look fat...duh!!)

5.bos anda akan jadi amat prihatin (i have a lady boss,and she is so nice to me,because my works a mostly handling chemical,she told me to ask somebody else for the hazard part of the work...hahaha...)

6.when u are pregnant,u have shinier hair and beutiful skin.. (i have a shinier hair...beautiful skin tak sure la...ada jerawat satu tumbuh...hehehe...tapi i have lovely hair....hehehe...guna jari pun boleh)

7.people are bing super nice to you..(yes..its true..sometime its kinda bothering,but they have good intent..its ok sometime..)

8.bila2 kaki lenguh2 atau badan2 sakit,ada org nak tolong urut (En.Suami tima kaceh la pukul 1 pagi pun sengkang mata memicit kaki saya yg tiba2 cramp ini...oxoxox wink)

9.kerja rumah?hahaha (saya tak buat kerje rumah teruk2 sgt,cuma basuh pinggan dan sapu sampah aje,pasal vacuum En.Suami tak kasik...wehoo!!mrgreen)

10.layanan istimewa raja! ("sayang nak makan ape?".."hari ni nak makan nasi beriani kapitan dan roti tisu ye kanda"...hahahaha)

p/s::apa pengalaman mengandung anda?

No comments: