Search This Blog

25 January 2008

::Gagal::

(di tujukan buat para gadis sebaya saya yang masih lagi gagal mencari cinta hati masing2...ye,saya tahu u feel like nobody wanted u anymore because of ur personal appearance, u think..but,believe me, ur man in shining armor,well hopefully, will come and save u..kinda..)

Cinta...ramai kawan2 saya masih mencari si Cinta Hati. Tapi, yelah,tak semua orang itu bernasib baik.kadang2 dah jumpe cinta hati (konon-kononnye..) kene dump by the guy..yes,i know it hurts...i been there a million of time (tak la million,tapi i ve been there done that)..it hurt so much,as if u dont want to walk again on this planet.

ada kawan2 saya juga,menyalahkan rupa paras mereka sendiri,katanya,diri tak secantik mana,manakan lelaki sanggup bertentang mata..saya pernah rasa begini kerana saya tidak mempunyai gigi putih bersinar dan teratur rapat ( yelah,sejak dari kecil,gigi saya jarang dan tak la putih sgt,gosok la pakai super whitener pun,beginilah juga gigi saya..memang tak cantik..)

bagi saya putus cinta itu baik untuk kita,kerana putus cinta mengajar kita erti kehidupan,apa yang kita perlukan dalam lelaki yg kita ingin dampingi nanti..mungkin lelaki yang pergi itu memang tidak sesuai dgn diri kita,hanya membawa mudarat dan musibah aje nanti (pandai la plak aku...heheh...tapi saya bercerita melalui pengalaman sendiri sebagai seorang yg pernah bercinta dan gagal beberapa kali dalam kehidupan...tapi saya tak regret sikit pun...apa yg saya buat..bodoh kadang kala,tapi pengalaman mengajar saya..).Tak payah la nangis beria-ia sgt,buang masa je...takyah la kecewa sgt2..sakit badan je.Allah kan adil...nangis buat ape..

semasa zaman muda (kira dulu2 la,masa muda ceria dan gila2),saya boleh dikatakan mempunyai banyak 'kawan' lelaki...tapi saya yg ingin kawan dgn meraka,mereka tak ingin kawan dgn saya ( kan saya dah kata,saya ini sedikit mereng,sikit aje)..tapi saya suka berkawan,saya suka tgk cara pemikiran mereka..kadang2 mereka sgt funny...kadang2 saya mengambil kesempatan ke atas mereka. saya ber'kawan' dgn org jaga CC (supaya saya boleh guna CC dgn percuma,weehoo!),org jual burger (supaya boleh makan burger free...hahaha...jahatkan saya..)...pasal tu la kawan tak lama mana..saya tak kisah pun..

apa2 pun,jgn risau sgt,jadi orang yg baik pada hati,buat baikpada mak ayah (pada yg masih ada)..InsyaAllah,Allah permudahkan jalan kita utk mencari jodoh...buat baik di balas baik kan?

mama pernah berkata pada saya,semasa saya menyibukkan diri di dapur bersama mama di suatu pagi

"kalau nak lelaki baik jadi jodoh kita,buat baik pada mak bapa sendiri dulu,InsyaAllah,Allah bagi apa yg kita nak,buat baik pada mak bapa dulu.."

jadi,ingat...buat baik pada mak ayah anda,tak rugi..dapat pahala lagi..i miss my mama sooo muchh!!jgn time raya je minta maaf,pastu habis raya mula balik perangai lama,tinggi suara kat mak ayah...rajin2 kan diri tolong mak kat dapur,macam cerita nanti mak akan cerita pada anda..ringankan tulang,luangkan masa bersama mak dan ayah.Jangan la di suruh baru nak buat..pandai2 sendiri macam mana nak tolong mak ayah kita.i heart my mama and baba!

one day,u will have ur own child,and u feel how hard it is to be a good parent..

p/s::melalut dah aku ptg2 jumaat ni..En.Suami demam...kecian dia..

4 comments:

Anonymous said...

tetiba teringat pakcik shaharuddin penah ckp "org nak kawin dgn kamu,bkn gg kamu" n now u already meet ur en suami..me??hukhuk

Taichee~@! said...

heheheh...

My love is like roller coaster, baybeee~@!

Chenta hati saya akan diuji. Uhuhu tak tahulah leh tahan ke tak?

Anonymous said...

pernah baca buku ayat-ayat cinta-tulisan habiburahman el shirazy, buku yang baik untuk dibaca. banyak membicarakan soal cinta.

-yahya atan

Anasfadilah said...

along::tulah...sampai sekarang gigi ini macam..macam pagar je...hahaha!

kaknaz::baba tak cakap apa2 ke?

atan::pak ya,ko becinta ek...hehe..InsyaAllah aku nak cari la buku ni..