Search This Blog

02 July 2009

*Yoyo*

apa itu Yoyo?hahaha

yoyo adalah sejenis minuman campuran

biasa kaalu kat semannjung ni chinese yang jual

tapi kat sabah siap ada cafe u olls <---maaf,saya sebenarnye tak berapa suka perkataan u olls ni,macam cacat,tapi jgn amik hati ye temen-temen

dulu saya selalu kutuk kawan saya nama Nafa apesal suka sangat minum bendalah ni dia beli sampai 3 untuk diri sendiri

1 untuk masa jalan-jalan dalam Centre Point, 2 masa naik bus balik ke UMS, 3 masa duk dalam bilik

punyala kemaruk ngan mendelalah tu saya siap kata

"apa dadah dia dah buh dalam air kau ni Nafa"

little that i know,yoyo rasanye sedapppp

nah,sekarang sudah termakan sumpahan yoyo

sedap betul bah!

pernah suatu hari, baba dan mama nak ambil saya kat depan Sinsuran,KK..

saya siap kata "ba,nanti kejap nak singgah CP,beli yoyo"

korang tau apa baba cakap kat saya

"apa yoyo yoyo ni,tak payah la,kita balik terus"

and i was sulking all the way back to putatan..
blogger-emoticon.blogspot.com

tak dapat minum yoyo punya pasal..huhuuhu


blogger-emoticon.blogspot.com

saya harap, allelle dalam DNA Ziyyad tade allele sulking dan mengada macam saya ni..susah woo nak layan kerenah saya ni..hahah

oleh kerana tak dapat yoyo saya jadi tak keruan..rasa macam useless

blogger-emoticon.blogspot.com

yoyo is best drink cold,tapi tak boleh masukkan dalam peti ais lama-lama nanti the pearl keras,dah tak sedap

so maybe la,kalau ada rezeki,i will drag my boss to CP to have this awesome drink called yoyo

must drag!



pic credit from HERE

maybe later on,cadang nak jumpa mama leha u oll,sekarang dia dah prof madya dah pon..awww

Mama leha is my supervisor masa FYR.. :)

p/s::chocolate pearl yoyo adalah all time feveret saya :)

p/p/s::dulu masa sayastudy di sabah,baba juga posting di sabah..gembira la..family dekat,ujung minggu balik umah tengok AF hahahah


19 comments:

mieming said...

yaa..yoyo itu bisa bikin kita nggak keruan kalo nggak dpt beli..huahuahua.. kak, milky tea + coconut cube pun sodap la.. kat kl pun xde air sesedap yoyo itu, huahuahua.. akak xbley ajar ziyyad akak minum yoyo tuh sbb nnt jenuh nak beli tiket flight psl yoyo jer..hehehe

Anasfadilah said...

miemieng::jgn dia ajar Ziyyad minum yoyo,jenuh nak naik turun flight semata-mata!hahaha

mieming said...

ya..amat bahaya utk bdk2 mengenali yoyo ini..bisa buat parents bengkrap..hahaha..

Farah said...

isk isk kena pegi sabah je ke baru dpt minum yoyo ni..nampak sgt sedap weii..

♥cybermummy♥ said...

ooo!!! Kat s'pore di panggil pearl tea.. saya nya favorite will be chocolate ice blended with oreo + pearl. nyum nyum :P

MeL said...

oh kat singapore ade jual ni..xigt plak drg panggil ape. my niece suka minum ni, i tumpang aje hehe..

NM said...

dilla bagitaula kt mana kedai tu.sya nk try gakla nanti bila p sabah nih.hehe

Queens said...

oo ni yoyo..

Anasfadilah said...

kak tiara:: ye ini yoyo..hahaha

mam qaisara:: kat plaza centre point ada satu :)

cybermummy:: with oreo..ooohhh sedapp tuuuu..

mel:: cybermummy dah bagitau,so moh kita kirim kat dia..macam sedap aje bunyi siap ada oreo lagi ni

farah::nanti saya nak buat franchise kat semenanjung lah..hohooho

mieming::memeang kopak la tiap hari kaalu nak minum yoyo hahahah

!Nt4N said...

kat semenanjung org panggil BUBBLE TEA..i x suka sgt pearl tu..rasa mcm semacam!!

paling suka green apple milk tea (ice blended paling best)

Eliss said...

mcm sedap..hikkss..terliur pose2 ni..huhuhu

Cikpid said...

yo..gua ingat yoyo mainan tu..muahahha..

dan2 jd gua lu plak..

wah2..ape kata mama ziyyad buat gerai yoyo kat penang..pasti laku..

Deeeee said...

Salam,
ALahai.. I misss YOYO so much!! Uwaaaaaaaaaa.. lama sudah tidak dpt minum YOYO. Di KK je ada.. mau jugak

Anonymous said...

woit... yoyo memang best... rasa mcm nak buat post order.. heheh.. ko bukalah satu... nafa akan jadi pelanggan setia... hehe... daripada NAFA...

azfar said...

hahahah yoyo sungguh sedap...!! sungguh sedap sampai bleh ada entry untuk yoyo sahaja... wakakaka...

adus sudah lama bah ndak minum yoyo..puding/coconut cube/pearl *drool*

nasib baik ujung tahun g KK... huhuh ;)

Anasfadilah said...

Nafa::weh jom kita juai kat penang nak..kita bukak cawangan..mau beni aku jadi RA juai yoyo tau ka..hahahah!

azfar::tu la pasall...nak merasa pun setahun sekali jek!

dayah::now everybody can fly..jom pi sabah!

mieming said...

yeehaaa...kempen yoyo...
paling murah ialah milky tea je ye..
kalo flava laen, sediekan la rm3.80..
dan adalah d nasihatkan jgn terbawak smpi dlm mimpi..hehe..


p/s : esok nak jumpe la bos yoyo tuh, suh bukak cawangan kat KL satu...hehehehe...

Nadiah Sidek said...

ingtkn permainan yoyo tu..rupanya air! hehe. prnh gi sabah dulu tp tak dgr la pulak nama air yoyo. air coklat ek?

Anonymous said...

Sesiapa yang ada info ttg camana nak buka franchise Yoyo ni please email me at
Shaezshyrill@yahoo.com.my