Search This Blog

15 July 2009

* kenapa saya ber facebook*

 

facebook

saya dah tahu lama dah ada facebook, dah lama ada akaunnye

tapi baru-baru ini saja saya aktif berfacebook

reasons?

1. most of my sedara mara, sepupu sepapat sebelah ayah and mak ada dalam facebook

selalunya hari raya baru dapat tengok muka

mulalah kata

“ehh..dah ada anak dah ke?”

atau

“anak dah besar dahhh..”

atau

“sama nama dengan Ziyyad la anak Pian ni”

*dush* rasa macam tak mabil tahu sangat pasal extended family

jadi dengan adanya facebook, makcik-makcik saya,sepupu saya dapat bertanya khabar secara terus..kadang-kadang rasa macam berkumpul di rumah nenek pula

rindu saat dimasa kami kecil..”kompol-kompol” orang boyan kata,iaitu gathering keluarga

image

taken from my niece facebook..kalau korang dapat carik saya,memang la terer :)

image 

ini di rumah nenek,masa ni arwah atuk,arwah nek lang,arwah pak lang masih ada

ini semua pakcik,makcik, sepupu saya saya

rindu nak kompol-kompol lagi macam ini. :’)

kalau korang terer,carilah saya :)

dengan facebook,kami dapat berjumpa ru ruang dan waktu yang sama

ialah sekarang semua bersepah-sepah

ada di sarawak lah,ada di penang lah, ada kat melaka la..heheh

2. facebook is great for advertising

saya ade kedaichomel..jual Nursing COver

baru-baru ni saya masukkan add disitu

harga dalam usd,tapi consider as boleh mampu juga

kita tetapkan sendiri bajet untuk satu hari

dan fb ad tak akan exceed daily bajet yg kita peruntukan

keuntungan kedaichomel berlipat ganda bila saya masukkan ad saya

saya sangat soka!

3.jumpa kawan lama tak jumpa

tak dinafikan ramai yang jumpa balik kawan lama di fb

saya pun begitu

bercerita tentang Cikgu Bio yang garang,siap ingat tagline cikgu garang lagi

sekolah ada alam yang seronok bila kita ada kawan yang juga seronok

dengan adanya fb,saya boleh tahu satus mereka sekarang,dan boleh kata

“ehh tak kawen lagi ke dgn sipolan ni,dulu asyik naa bercinta”

atau

“uiih ada  anak dah..comel nye”

atau

“humangaihh..balik amerika minum arak semua minah ni,dulu punya la baik”

atau

apa-apa saja yang terlintas di fikiran saya..saya juga manusia biasa ye..hahaha

 

jadi semua orang sila ber FB dengan beretika,time kerja, kita kerja..ada masa kita curik tengok,bila bos datang minimize cepat-cepat window fb ya..goodluck!

p/s:: ini adalah entry untuk Mommylina untuk saya menang buku rahsia pemasaran FB

5 comments:

joegrimjow said...

stakat ni
fb terbaik

Hot Mummy said...

yer, saya pun minat sgt2 ber'facebook'ni..ramai dah kawan2 yang dh bertahun2 tak jumpe sy bleh jumpe balik di facebook

SurayaHarris said...

kau yang diriba kakak kau kan?hehehe

Anasfadilah said...

salah!aku yang buat lengan macam ahli gusti tu..hahaha

♥ Miz Izzy ♥ said...

fb for the world.
yeah. sgt agree kak dila.
rase mcm kat "umah nenek"
bile ber fb ngan cousins n auntie n hurm mama. ouh n our new comer, uteh! ;)