Search This Blog

15 July 2009

*how*

saya dah lama teringin nak menulis pasal ni

tapi takde idea

seperti yang kita tahu,dewasa ini ramai antara kita yang set up e-shop

bila dah ada e-shop ni,kita kena lah war-warkan kepada semua orang

seperti saya juga saya ingin warwarkan pada orang ramai

tapi saya tak mau la penuhkan shoutbox orang dengan iklan saya yag berbunyi

"handmade nursing cover complete.."dan seterusnya

pada awalnya saya mengaku saya buat macam tu

tebal muka orang kata

orang nak maki kena spam pun tak pe,pasal ada diorang kenal saya?tak kan?...hahaha

tapi lama-lama saya rasa cara itu tak berkesan

buat orang marah pergi spam shoutbox adalah

salah satu cara macam mana nak invade shoutbox org secara berhemah ialah dengan mengadakan givaway

like i did

salah satu usaha promo juge kan

tapi dengan ganjaran!

sapa tak nak benda free oiiii

tapi kanlah selalu sangat nak buat giveway ye tak

jadi keluarkan sedikit modal untuk buat iklan

bagi saya facebook juga satu platform terbaek buat masa ni

atau mungkin anda boleh letak 2 shoutbox,satu untuk chat dan satu lagi khas untuk orang berjualan..sama-sama bantu perniagaan tak salah kan..(jangan korang dengki pergi ilmu hitamkan org tu sudah lah ye)

atau korang sakit hati sangat dengan spammer yang jual-jual ni korang ban terus ip adress diorang..nah,sekarang tade dah spammers

atau buang aje kotak shoutbox tu

jadi sahih tade spammer lagi

itu saja ilmu dan tips saya nak kongsi hari ni

moral of the story :

jangan spam shoutbox orang,kalau kita sendiri tak suka org spam shoutbox kita siap trolling lagi

p/s:: korang yang berniaga juga rajin2lah join forum yang berkaitan,introduce la perniagaan korang kat situ

p/p/s::jangan spam email orang juga..melainkan korang ada letak subscribe post unuk kedai korang..tu lain cerita

9 comments:

Cikpid said...

setuju...!!!

sy pon ade e shop..sy malu nk war2 kan blog org lain takut org marah..

sy war2kan kat blog sy aje...sebab tu e shop sy suam2 kuku kaki..hahhaha

Emma said...

another cara, dgn adenye org yg baik hati buat review product kita... mcm ada 1 mama tu.. lupa lak nama dia..
*wink wink*

-mama emma-

Eliss said...

saya pun ingat nak buat eshop tp saya malu war warkan, so tett reject :(

Anasfadilah said...

kak emma:: memang baik hati betul mama tu..siapa ek..bagus betul mama ni..heheh :D

misa said...

salam..


saya pun ada e-shop.. skang saya buat 2 shoutbox.. satu utk pertanyaan dan satu lg utk pengiklanan saja..

jd saya tak kisah orang lain 'spam' sbb tak bercampur aduk..

dan betul.. kalau taknak 'spam'.. jgn 'spam' rumah orang.. ;)

3740Journal said...

saye nak buat e-shop..tapi tak tau nak jual ape..kui kui

Cool said...

betul betul@!Aku tak kesah kalo ada letak URL E-Shop derang tapi tak perlu la buat shoutbox org mcm ruangan iklan pulak.

Lain laa kalo tulis "Jiji I ada barang baru , mana tau u berminat nak beli ke" itu lain ceta laa kan. Aku tak kesah la gitu.

Ni buat shoutbox org mcm lori surat khabar lama jek.
Geram tau mak!

littlemama said...

i tak leh nampak/tak leh access pun shoutbox time keje, so tak tak leh nak letak iklan kedai i..eh..macam ada kedai pulak...ha..ha

Obefiend Weiland said...

cari adik beradik

pastu suh depa bagi free ad space

success

profit!

hOHOHOH