Search This Blog

01 July 2009

* a letter to 16 yr old Dila*

Assalamualaikum wahai Dila yang berumur 16 tahun,

aku doakan kau sihat selalu dan jangan emo-emo sangat

sekarang ni kalau tak silap aku, kau ada kat taiping..

aku tak mau cakap panjang-pamjang,nanti cakap lebih-lebih kau nangis..kita kan cengeng..hahaha

aku nak kau belajar sungguh-sungguh,dapat good grades in SPM dan boleh fly pergi oversea.

pasal duk oversea best kau tau,hujan emas lagi kat negeri orang.

kalau kau tak belajar betul-betul end up kau kena jahit malam-malam untuk tambah wang saku untuk shopping diri sendiri...hahaha

pasal cinta,aku tau perasaan kau halus..tapi kau nak tahu tak bila masuk umur kau 24 kau akan bertemu seorang jejaka comel,kau jangan risau

lelaki-lelaki baya kau tu bukan ada comitment lagi..kau budak bio kan,jadi kau mesti ta pasal hormon an?an?an?

jadi pandai-pandai kau bawak diri bila kat luar,jangan jadi macam rusa masuk kampung pula

aku tau ko berani sangat kadang-kadang,tapi biar berbatas lah berani pun.kau bukan boleh dapat heroic medal pon kalau berani sangat

nasihat aku paling berguna untuk kau :: jangan tido masa jawab paper kimia SPM,kau end up dapat 6 aje tau ke? tido cukup-cukup malam sebelum periksa,kau jgn tepengaruh dengan saiko-saiko yang study sampai tak tido..pasal kau bukan macam diorang,kau adalah kau!

kalau boleh tak perlu masuk asrama pun tak pe,tadelah kai tersaiko sama belajar siang malam pagi petang senja dinihari!

yang ikhlas
Dila umur 26 tahun,happily married to a loving ahusband and have an adorable son :)



ini adalah tag by Dils :)

kita tengok siapa yang kenaaaaaa

hahahaha

blogger-emoticon.blogspot.com

1. Kak Emma @ precious innocent
2. Kak Arin mama hanum and Zara
3. Kak Yan aka bugbites (tak sabar nak baca penulisan dia...ayat2 mendalam...)
4. Kak Anaz aka Taichee (nak baca apa yang dia lalui masa umo 16 tahun)
5. Kak Ros aka littlemama (denda tak kasik saya menang :p )

ok sila buat semua

4 comments:

hidet said...

dila yg skrg ni umor 16 ke 26? hehe

Emma said...

lor.. nama akak 1st tu...

huhu.. selalunya akak peram lama2 tag game.. tp yg nie mcm best lak nak buat...

insya allah akak akan cuba buat secepat mungkin.. hmmm.. maybe awal thn depan? lalala

-mama emma-

Dils said...

Huish, tdo masa paper Chemistry keee. Huhuhu. Brutal sungguh.

*Horror je pk masa SPM* Satu hape tak reti jawab.

littlemama said...

aiyak!! makcik kena denda..ha ha ha!!
akan sentiasa umur 16, abis tu camana??