Search This Blog

31 July 2009

*keluarga bahagia*



sudah beberapa blog saya pergi yang menyarankn tips cantik depan suami

tapi kenapa isteri saja yang nak cantik,kenapa suami sekali tak nak hensem sama

suami gendut boleh?isteri gendut suami ada lesen carik lain ek?

bagi saya personally, terima pasangan seadanya dia

kalau dulu asal kurus la gemuk tu,saya no komen

dalam mencapai keluarga bahagia, solat jemaah bersama keluarga adalah penting

baca quran sama-sama,indah sungguh rasanya...tenang di jiwa

yelah,kalau atas bawah dah tip top tapi alih alih suami mencari hala tuju kepada perempuan baru

apa guna kecantikan/keseksian/kemontokan/keanjalan/kerapatan tu semua kan (uii siap bila stilletos untuk pakai di bilik tidur,beli online lingerie semua,semata-mata untuk suami)

memang betul kita kena menambat hati seami (bukan di perut saja ye,di tempat lain juga...lalala..yang dah kahwin faham la ye,yang belum tu,nanti dah kahwin faham la,InsyaAllah)

tapi tulah usaha saja tanpa doa dan tawakkal tak berguna juga

kita balik saja pangkal nya pada agama

usaha sudah,doa kena top up ikut atas

doa banyak-banyak,tamak pun takpe,Allah lagi suka kita minta pada dia

ada masa kalau korang rajin,dengan tips keluarga bahagia dari Dr.Fadilah Kamsah,dengar pun tak boring,kadang-kadang sengih sendiri pasal terkena batang hidung..hahaha

teringat kata-kata Dr.Fadilah

"kita dengan orang lain/pelanggan, cakap cukup lemah lembut,jaga semua,tapi dengan anak-anak/isteri/suami kasar bukan main"

saa pun macam tu,ye saya mengaku..kadang-kadang penat balik kerja atau penat menjahit saya selalu marah-marah (di sampuk syaitan barang kali..hahah).

percayalah,saya tak niat marah pun..tapi bunyinya nadanya adalah nada/bunyi orang marah (asben ai bagitau,so ai know la..hahah)

saya kena selalu ingatkan diri sendiri,selalu kena take a step back,tarik nafas,legakan diri baru cakap

kalau tak,kerjanya nak marah je (saya tak marah,tapi asben kata saya marah..kena praktis buat lontaran suara yang betul lepas ni.. mamamimimumu..mamamimimumu..haha)

saya bertuah dikurniakan husband yang understanding, dia paksi untuk menyimbangkan emosi saya ni..i wuff u abang (wah ayat tak boleh blah..tapi betul,itu dari hati saya sebagai isteri comel nan gebu)

lagi satu ye para isteri,jangan syak wasangka pada suami

Dr.Fadilah kata, syak itu lama-lama jadi doa

kalau dah duk syak ,laki duk jumpa minah indon duk merambu kat padang kota saja,jadinya betulalh dia merambu

Syak itu bisikan syaitan..syaitan datang bisik-bisik pada kita

itulah saya kata,banyakkan doa ,mohon pada Dia semuanya.

lagi kita ingat Allah, lagitulah Allah akan ingat kita

ini tak,suami dah lari menikah di siam,baru nak doa..tak dapek la den nak nolong

sekian sahaja tips keluarga bahagia dari AnasFadilah

p/s::kak ros said my blog is all about me,me,me..jadi hari ini ai bgi tips,ok tak kak ros?heheh

16 comments:

Eliss said...

aku pun suka bercakap mcm nada marah dengan encik suami..padahal aku tak marah...huhuhuhu

Anasfadilah said...

eliss::tula,ita tak marah,di katanya marah..huhuhu

Cool said...

Aku setuju!!

Aku selalu tertanya.. isteri sanggup berkorban.. makan hati jiwa raga remuk kusam... semata nak menyempurankan suami... nak dapat redha suami... suami pulak terbalik kes.

bukankan dunia ni sementara.. kehidupan ni sementara... nak bahagiakan suami.. tapi sendiri tak rasa langsung nikmat bahagia dunia ni..

jadi kenapa perlu hidup? Padahal hak bahagia itu Allah mmg dah janjikan pada kita.. cari kebahagian di dunia untuk dibawa ke akhirat..

Bukan utk didera perasaan diri sendiri...

Aku tak tau la orang lain.. maybe fikir ganjaran hari esok sabar..sabar..... tp lupakah mendapat kasih sayang seorang suami adalah ultimate ganjaran jugak.

Farah said...

macam saya takleh bg alasan camtu sbb husband pon jaga badan uwaaaa :(( takleh kalah ngan die hahaha

tp mmg btul berjemaah bersama mmg sgt2 membantu mengeratkan hub suami isteri

husband saya pon ade komplen jugak intonasi suara tu kadang2 cam marah padahal saya tak marah pon..agaknye kite penat sgt kot dila

Queens said...

Tips keluarga bahagia satu lagi...
terima segala kekurangan pasangan.. bukan cari kelebihan pasangan..

insyallah bahagia kita

3740Journal said...

i like this entry. yerla takkan isteri jerk yang berusaha..yg laki buat tak kisah..:)

Nadiah Sidek said...

kata suami sy: org lelaki kalau boroi, seksi

haha! seksi tang mana pun tak tau la. ngee..

Elyn Sani said...

betui tu slalu blk keje dh letih berckp ngan somi.... suara ada naik sikit. soo lps ni nk kene msk kelas vokal plak hihihi..

tips dr fadzilah slalu kene batang hidung ku yg cumel ini!!!

littlemama said...

dila, thumb up + tabik spring di pagi Jumaat..he..he

Cikpid said...

bab intonasi ni sy mmg fail..
dgn suara kuatnye..ngan nada kasarnye..
kdg2 x marah..tapi org ingat sy marah..kene blajar mamamimimumu gaklaa..

tp kdg2 dirasuk setan tu mmg marah sgt2laa..

yatie chomeyl said...

aah mmg camtu kan..dgn org lain kita ckp lembut2..tp dgn famili kita, senang aja nk naik hangen... untungnya klu hubby tu sabar..tp hubby pon manusia gak, lama2 asyik hangen dia pon oenat gak kan..hehehhehe

saya pon selalu 'terlepas' hangin...pastu mula lah nyesa dan tergedik2 mintak maap..huhuhu

Diana Ishak said...

trust is everything.

NM said...

tang 'nada' becakap tu susahler..dh sejak azali suara sya ni nyaring/kuat.bkn ngan hubby,ngan spa2 pn ckp kuat.selalu la kene tegur ngan hubby sbb dia igt kita marah dia..huhu...

kene belajar vocal ngan cikgu ct hajarla kot pasni.hehehe

Drama Mama said...

oh yes, nada nyaring sekali sekala tu biasa la, bukan marah, nak habaq saja. suami yang salah sangka hahaha

betul lah, kita jaga penampilan, suami tak jaga tak kena gak kan. my husband jaga jugak pemakaian saya, dia tak suka pakai baju ter"jarang" sikit or terdedah sikit, bagus jugak tu kan. so if i want him to dress properly, i hafta dress properly as well. itu ja. :-D

thanks for sharing the tips anyway, good reminder :-D

A.H.A.D said...

betul tu nada suara tu kena ubahla nti..

erm sya suka yg baca quran sesama tu..kena luangkan masa pasni

Mysuperkids said...

Hakikatnya kalu pernikahan atas dasar nafsu...

Sj mls abskn ayt,tgn dh pnt taip kt kiped ni skt woi!