Search This Blog

14 July 2009

*ok..i feel like...emm how to say eh*

1st August ni ada breastfeeding talk di USM dewan Kuliah A berhadapan dengan CIMB

well i tot of going..sambil-sambil tu mungkin boleh sebarkan flyers(yelah sangat..dengan saya yang super penakut ni,handling a flyer adalah satu tugas berat)

tapi kalau pergi,kene berangkut dengan Ziyyad dan husband

tapi Ziyyad tak breastfeed..kalau Ziyyad haus nanti kena minum fm

saya takut mereka-mereka yang pro bf akan memandang sinis pada saya

saya tkaut mereka akan berkata

"eh..dah la tak bf ada hati jual nursing cover"

atau

"u didnt bf ur baby,why are u here than"

atau

"ini tempat untuk orang bf saja"

aduhhh..saya takut la mereka semua marah saya atau memandang sinis pada saya


blogger-emoticon.blogspot.com

saya tak tahu ada breastfeeding support di penang,diorang selalu kumpul every 1st saturday di komplek penyayang di town sana

kalau saya tahu mungkin saya ada cara macam mana nak boost breastmilk dulu

saya tade lactation councelor pasal tak tahu cari dimana

macam mana nak buat ye..saya nak join event ni..tapi saya takut mereka-mereka pro bf pandang saya semacam

p/s :: saya selalu berasa fm ni macam satu dosa besar,mungkin hanya saya yang cepat terasa..ntahlah


p/p/s:: saya dah email Connie,saya ada tanya dia,tapi masih tunggu reply dari dia..mungkin dia pun benci saya..

blogger-emoticon.blogspot.com

18 comments:

♥cybermummy♥ said...

dillah don't feel that way .
I rasa dia org ni mesti professional.
Come to worst maybe dia org akan beri semagat kat awak supaya bf for your next baby . Think positive k :D

MIK'YAL said...

dilla..dun feels bad..i jugak no longer bf Indah..sb nya Indah dh tamau susu mama dia ni..mungkin biskut rusk lebih lazat ..HIHIHI..

we've tried our best rite...tp dah tak boleh atas sebab-sebab tertentu kenalah bg anak susu ibu lembu.takkan nak biaq anak kelaparan..

mayb for nxt baby we can try again..dun feels bad okie ;-)

Cool said...

alar dilod, apa kata ko pegi buat tak tau kalo ada mata mata sinis neh. Ilmu babe, tak rugi pegi. Btw, kalo ko start nak BF balik buleh laa@!~ Ni peluang ko tanya depa.

Farah said...

aah think positif..takkan die halau awak dilla....pasni senangla nak carik consultant BF dah ade geng kat sana..

NM said...

betul3x..disamping promote nc sambil2 boleh dpt ilmu..setuju bangat! :)

Aku Bukan Bidadari said...

hish ada ka rasa camtuh..
bfeed tu adalah rezeki dari allah.
bukan depa leh nk judge kita..
suka hati tetek kita lar..nk bf ka dak..

jangan rendah diri..yakin boleh..
kalo camtuh org yg jual bfeed pump machine tu depa suma tu dok bfeed ka?? dak kan??

so teruskan niat dila tu.. pi jer hantar flyer kat depa
lantak ar...

3740Journal said...

pergi jerk dila. buat selamba..

at least boleh dapat ilmu..

Cikpid said...

ape ni??
x BF???hey..pakai botol susu..owhh.sakit mata tgk botol okeh..blah..blah..hahahhahah

sy pon x BF Afieq..lps tu sy kene hina ngan nurse2 kat kat klinik kerajaan ms g cucuk afieq..siap ckp psl tetek jek besar tp xde susu..

trs tu jek laa skali sy g klnk kerajaan..lps tu trs g private utk cucuk AFieq..sedih tau..bukan kite sengaja pon..dh xde rzeki utk BF...

Eliss said...

masa ni laa nak dapat ilmu dan meniaga :D

orang meniaga x boleh malu2..tu psl aku tak meniaga, malu :P

mama danial said...

erk, sata tak BF danial
did i feel bad?
hell no...dah takder rezeki dia nak BF lelama..buat apa nak rasa guilty pulak...mamt tuh pun dah besar panjang skang..alhamdulillah, kalau jaga makan minum sepanjang pembesaran, sihat laa anak kita nanti!

why must think what others will say about you? STAND up for yourself Bebeh!

Mrs Imran said...

betul2...BF sedaya mampu sahaja. takyah nk compete2 , bukan dapat piala pusingan pon.

yg BF lama2 tu, jgn nk kerek plak.

ingat BF lah dengan ikhlas.

MeL said...

i klu jd u pn maybe akan rs yg sama..sum people yg 'obsessed' sgt ngn bf ni, for sure akan berada dikelompok dia je..kt yg xbf ni akn rs segan/terpinggir. kdg tu nyampah gk nk mingling around ngn org obsessed ni. ramai lg yg bf their babies tp drg cool aje..i loike!

Elyn Sani said...

pekak kan je telinga kamu tu.... pi joint so next time dilla dh tau camne nk BF, even susu x kuar.

mane tau u lagik byk info dr org yg fully BF. so share kan je pengalaman dilla tu. bukan satu kesalahan pun.

p/s : uiks ade tips camne nk stop BF??? hehe matik kang i kene maki plak hihii

Drama Mama said...

pegi lah, after this can share share info ngn orang kat penang ni. :-D

hidet said...

redah jek...jgn takut2..
bila dah mula, mmg best...
waktu nak mulakan langkah pertama tu jek yg susah..

rina said...

Erni, ckp je la kat diorang "Saya datang ni nak blaja pasal BF la ni utk anak 2nd saya nnt, sambil2 membantu ibu2 lain utk memudahkan proses BF dgn nursing cover saya yg comel ini"
You should be proud because you are directly helping us dgn ciptaan nursing cover ni tau erni..skang takde kecoh2 nak kena carik BF room kat mall :P
I said.. GO FWD AND DONT LOOK BACK!

Dayah @ Real Ummu said...

Erni..mai la..jgn le segan..masa last year dayah p pun, ada je ibu2 yg selamba kasi FM kat anak dia..ada yg zero knowledge dan mcm2 lagi...tak kisah la sapa2pun..mai la.nanti dayah leh tolong edar flyer..^wink wink^

Nadiah Sidek said...

erni terlalu fikir negatif. insyaAllah takde sape pndg serong pd erni. even kalau ada pun buat donno je. dulu lain cerita la sbb takde ilmu psl BF. skrg ni la msnya utk grab the opportunities..insyaAllah next baby erni leh full BF. think positive, k! :)