Search This Blog

07 June 2009

*ostrich*

semalam kami jumpa baba,mama and tira di Queensbay

ye..mereka sekali lagi melawat adik saya di Changloon,tak sampai budak kecik tu sebulan tinggal disana,dah 5 kali kut turung changloon

hahahha

berbalik cerita di queensbay

semasa berjalan menuggu baba,mama and tira carik parking

kami meronda kejap

sekali tengah meronda saya ternampak satu kelibat yang amat dikenali

saya ternampak keibat Chomel Nursing Cover, brown white

ayayayai!

alamak...malu lah..saya seboleh-boleh nak menyorok belakang tiang

saya malu la :P

husband decide untuk tegur BF mother yang pakai Chomel NC,tapi saya larang dia

malulah saya..

rasa nak jadi macam ostrich ni ha

serius tak tipu

kepada yang memakai NC brown white itu, kalau le kot ternampak saya,saya minta maaf

saya ni pemalu orangnye, dalam blog n ym aje berani

huhuhuhu

apa-apa pun thank you for purchasing Chomel NC and happy breastfeeding :)

about Mary Kay

saya rasa saya tak mahu la marah-marah lagi

biarlah apa yang dia buat tu antara dia dan Allah

saya sangka baik aje..

saya akan delete entry yang liar-liar ur pants on fire tu

kalau marah-marah pun tak guna,kita cari jalan penyelesaian

tulah,kalau malaikat turun kata nak tolong hempap bukit kat Mary Kay,jgn kata bukit dengan jambatan pulau pinang,dgn komtar sekali minta tolong hempap kan..

tapi masalahnye malaikat tak turun ..hehehe

saya maafkan dia saja

lagipun kami berjiran,tak elok pula bermasam muka nanti kaalu dikenang-kenangkan apa terjadi

one sole reason kenapa kami tak hantar awang kenit ke situ ialah

Mary Kay are always out and about leaving Ziyyad to somebody else to take care of him

reasons lain tu saya malas dah nak fikir

lagi fikir lagi sakit hati,lagi marah,lagi menyampah lagi sedih nanti dibuatnye

saya ceraikan eh silap,saya lepas kan dia cara baik aje k

dah semua orang jangan marah mary kay...dia juga manusia,tak lepas dari buat salah..dan dia juga ada perasaan,stress,tension semua

cuma saya harap kalau ada org lain hantar baby ke situ,dia jaga baik-baik pasal itu kira amanah orang..bukan jaga for free ye...siap di bayar lagi

:)

let bygone be bygone

p/s:: my heart is already at ease

p/p/s:: komen kat entry tu,saya sangat-sangat hargai,komen kat email pun saya hargai juga,terima kasih semua pasal memberi kata-kata semangat,idea,cadangan dan du'a.. i weff u all

10 comments:

Arin said...

wah..baguih la penyelesaian mary kay sebegitu..
heheh..sape la agak nye mummy yang beli NC dilot tuh?tegur la..mana tau makin luas networking..:)

Unknown said...

MK kijam!
bakar rumah dia!
ngahaha
ngan rumah kamu terbakar kang
lawak jer...

btw, nc baru sakang chantek. a++ for the design.

ps: will upload/send pictures ziyad later

littlemama said...

dear mama ziyyad, betul tu.. yang lepas tu lepas la kan.. tak guna terus marahkan orang tu.. buat stress tak tentu pasal ada la...ok

Cikpid said...

hehehhe...baiklaa mama Ziyyad nih..kalo sy marah bebenor dh kat mary kay tuh..hahahha

Elyn Sani said...

lahai pemalu benar kamu ni dilla oii!!! ptt nyer kamu vangga maaa tgk org pakai NC kamu huhuhu...... suh ziyyad geget mama die yg pemalu cam ostrich ni!!!

Annasue'G said...

walaupon saya tak sempat tahu ape yg berlaku & teringin nak tahu ape yg berlaku sbb anak saya pon org jaga..saya setuju je dgn tindakan susulan yg dila buat demi ziyyad!
*kenapa aku rasa terlebih baku sgt bahasa nih?*
apa saja demi anakkan? ;)

Anasfadilah said...

kak arin::dila segan lahhh..malu sangattt

segan, duk jalan bagan
malu,duk bagan ulu..

huahauhauhahahah!

kak ros::tulah...menambah unwanted stress aje

cikpid:: mula2 memang marah sanagt..tapi benda dah jadi..let go ajelah..biat hati sedikit ada tenang orang kata

kak elyn:: jgn suruh Ziyyad geget,mahu berbekas nanti badan mama dia yang montel neh..hahah

sujie:: agak baku la jugak..hahah :P

NM said...

hm..sya bz sket last week..so taktau ape cite 'mary kay' ni.tu yg blur sikit bile tgk entry 'psl nusery' coz setau kita ziyyad dijaga oleh jiran dilla kan..
ape2 pn, kita doakan keselamtan anak kitalah smasa tiada dlm jagaan kita.dulu sya pn dh penah cetuskan kontroversi kt nusery anak sya.tapi skrg ni,sya dh mls nk amik pot.asal dia jaga anak sya dgn ok dhla.harap dilla pn bykkan besabarla ye..mmg jika diberi pilihan,ibu mana yg nak anaknye dilepaskan ke tangan orang lain.tak gitu? =)

Anonymous said...

salam akak,

i think you saw me @ queensbay last weekend with ur NC brown & white colour sedang BF my baby... dekat laksa shack kan? if betul saya yg akak nampak, awat lah x tegur?hehehhe
-maliah-

Anasfadilah said...

Hi Maliah..

saya maluuuuuuuu sangattttttttt! sangattttt maluuuuu mcam nak matiiii..

sorry la tak tegur Maliah...

tade courage nak tegur..rasa dada macam nak meletup time tu..sumpah tak tipu