Search This Blog

03 June 2009

*bersolek*

mungkin ini agak aneh bagi pembaca blog anasfadilah

kerana saya jarang bercerita bab bersolek

tapi saya nak cerita juga, lalalala

saya ada beli makeup dari Loving minerals

semalam barang saya sampai,yippie!


ini adalah sample sahaja,saya nak cuba yang mana sesuai dengan kulit,jadi saya beli loving mineral special,tambah satu baby buki,baby buki tu macam kabuki punya brush,saya takde brush,watercolor brush banyak lah...nyahahah!

sample saya pilih terdiri daripada (wah!ayat skema neh)

- Mineral Foundation #1: Lumiere Light Medium Golden
- Finishing Powder: Flawless Sand
- Cheek or Radiance #1: Plum Dust
- Mineral Foundation #3: Monave Claire
- Mineral Foundation #2: Everyday Light Medium

untuk baby buki kena tambah RM30...dan berus nye memang lah baby sangat.comel aje..i tot LM lupa pos..pasal ialah ingat long handle,sekali sampai handle satu inci aje..alahaiii

tapi memang best tau brush dia,soft dan padat

tapi tulah saya ada masalah nak apply menatang ni ke muka

the jar are small,the brush are comel liddat

soalan pertama

Macamana nak ambil all those foundation?pagi tadi saya tonggeng kan jar tu,sambil letak buki brush kat bawah sort of tahan the foundation la,so nanti foundation tu jatuh atas brush..

kemudian saya ketuk sikit jar tu kasi foundation tu turun ke atas brush.

macam susah plak nak apply,atau cara saya yang salah?

pasal apa,kalu saya tonyoh brush kat lubang jar, brush macam tak pick up semua serbuk-serbuk foundation..so how?

soalan kedua

boleh tak saya tak nak pakai foundation,concealer semua,saya skip terus pakai finishing powder..atau saya pakai foundation aje tak payah finishing powder,terus blusher je?

macam renyah la? (read:: i malas u buang masa pagi2..nyahahah!)


dan pagi ini saya rasa macam makeupless,pasal saya rasa macam tak pakai pun makeup..padahal saya dah apply

tak reti la nak pakai bendaalah ni,ada sesapa boleh tunjuk ajar.

dulu saya pakai bedak biasa tu aje,yang guna span apply tu,tapi bila bedak habis

macam ni...span dah tak boleh amek semua..kadang-kadang saya pecahkan dulu guna jarum ke apa,supaya saya boleh guna balik saki baki bedak tu

thats why i opt for LM pasal guna brush..

tapi tulah ingat senang nak guna,tapi saya tak reti la

p/s:: saya tahu pasal LM ni dari Kak Amilita,dia ada cerita pasal LM,tengok cantik aje dia pakai..saya tak cantik ponn!


CHOMEL DUO NURSING COVER

Blueflower + Hawaian Blue = RM33 (excluding postage)

email me at stashowale at hotmail dot com for any enquiries :)

14 comments:

Cikpid said...

Amboih2 sesi bermakeup plak..bagilaa tgk muke sebelum n selepas solek..please.....

Anasfadilah said...

cikpid::

mula sebelum selepas sama aje..macam tak buh makeup..tak reti la guna

Dils said...

wah pasal mekap...

*clap* *clap*

aku phail make up ni. Toner pon br start pakai last year.

The last pic tu ape? Apron ke skirt?

Anasfadilah said...

dils::its a nursing coverla.. :P

Emma said...

suka tgk org bmekap.. tp akak x pandai mekap pun.. calit lipstick, pakai bedak 2 3 kepok, spray perfume, dah kuar rumah..

that's y akak rasa akak la pompuan yg paling ayu masa dimekap org lain.. lalala...

-mama emma-

Mrs.R @ Emi said...

sy baru beli jgk bedak compat..maybelline angel fit namanya..serius mcm anggel je kalo pakai*kakakakkaka*
xreti kan nk makeup2

Aku Bukan Bidadari said...

Dila..
Hang jangan lupa pakai toner,moisturizer n sunblock..before apply suemr makeup tu kang jerawat..

lg satu pesan.. jgn shortcut hi hi hi kang muka berbelak2..

so adalah lebih baik pakai suma
selamat bermakeup

farahfatihah said...

salam...
maaf nak komen sikit ni hehehe
awak nk daily make up utk g kerja ke?
kalau mcm tu..tak perlu yg heavy sgt..make up yg simple2 je...
kalau utk daily punyer, just amik foundation, tak perlu concealer...
then alas ngan compact powder, then buat contengan pada kening, eye shadow, blusher, lipstic, last skali loose powder..itu je...
kalau nak pergi majlis or event, lain lak caranyer...

mama salmi said...

hukhuk..jeles ar tgk nursing cover duo tu..xaci nih..da bli yg lama punya ehehe..jeles!! wink2..:p

Farah said...

dilaa..saya pon malas jugak nak pakai foundation ni..sbb tu beli bedak compact 2 in 1 skali siap foudation...kalau skip..takut muke berbelak2 ler..concealer maybe boleh skip kalau muka takde tompok2 bekas jerawat...

cleo weiland said...

Oooh LM! I heard LM ni better for the skin pasal guna minerals and less chemicals. That should be good for a start!

Tim kalau rushing pegi class (zaman dulu2 masa student...skarang dah grad yeay!) pakai 4 je: concealer, liquid foundation + moisturiser, finishing powder and blusher. I need the concealer because I have panda eyes and blusher to add colour to my face, kalau tak pucat pulak.

But for you, even though you're a hardworking Mom..I don't see any eye bags! So lucky! So I suggest you get a liquid foundation + moisturiser, 2 in 1. Senang takyah nk pakai moisturiser dulu, boleh pakai terus liquid foundation, blend, then finishing powder. Simple! I use Silky Girl Skin Perfect 02. Murah for a student on a budget and quite effective. And make sure you get the light shade ok! You are so fair :)

Elyn Sani said...

jawapan 1st : tonggengkan dulu ngan berpenutup then br bukak. nkn bkk masa u tggeng kan tau. kang berterabur sume....

2nd : err i x reti pakai foundation la. so tips i, i pakai pelembap cap olay.... then br pakai bedak compact. senang keje. pastu br pakai blusher. hehehe pepagi mekap lam kete bile dh sampai opis laa....

rina said...

oooo gitu ke pakainye.. (merujuk pd comment Elyn).
Sy org tak mekap..pakai moisturiser, pastu tepek bedak johnson&johnson pure essential... trus pegi keja. Blusher dah saki baki.. lum beli baru..lipstick pon baru beli Bodyshop lipclick sbb promo 50% off. Jumpe gak kat bodyshop aritu blusher mineral ni.. tp lepas 50% diskaun pon still rm50..tak larat acik nak beli.
Loving mineral.. okay nnt akan dicheckout website itu.

ummuilham said...

ala..la..la
saya pun tk reti bab mekap mekap ni...
ingatkan saya je, rhupenye ada gk wanita lain ea..:)
jeles tgk org mekap comel2 jerk..