Search This Blog

13 June 2009

*menawan keluarga bahagia*

siapa membesar zaman saya,mesti tahu lagu Singer..hahah

sebut pasal singer saya ingat,saya tak mahulah beli hp SE G900

saya nak beli mesin jahit Singer

pic courtesy of Singer

model atas ni 7465..hari tu dah tengok dah mesin ni kat kedai depan Sunshine bayan baru

siap tokey tu tunjuk cara guna,bayar ansuran la semua

retail price RM1545 (pada beli hp sebijik,baik beli mesin jahit,lagi untung)

mesin jahit jenama singer ni memang sejak dari dulu lagi..saya masih ingat handling my mum singer sewing machine yang gerak guna kaki tade elektrik tu

belajar macam mana nak tukar belt kalau putus,gelendong sekoci semua

senang nye singer ni,spare part senang nak cari

kalau jenama brother ke epal ke janome ke tu tak sure sangat

lagipun trusted brand Singer sewing machine kat malaysia ni (nak cari sekoci singer ni yang paling senang,kedai runcit depan umah saya ni pun ada jual)

mesin jahit yang saya duk guna la ni adalah dari jenama brother

saya tepengaruh dgn project runaway punya pasal,lagipun murah je mesin jahit brother saya



ni adalah hadiah birthday saya tahun lepas, selain sibuk mengandung time tu,saya juge sibuk menjahit

sila baca kisah mesin jahit tu disini :)

Brother ni ok la,cuma tak boleh jahit tebal-tebal (tapi ada org habaq,kalau nak jahit tebal,tukar jarum dia, maybe i'll try changing the needle)

cumanye mesin ni bising sikit,TRRR TRRR bunyik dia

kalau singer tu bunyi halus je..trrr trrr

heheheh

mesin jahit singer yg saya berkenan tu jahit lubang butang adalah otomatik

tak macam brother punye jahit lubang butang which i despise.. hahaha(kalau tak automatik jenama epal sekalipun saya akan despise juge)

banyak projek nak buat tapi memandangkan mesin jahit brother ni tak boleh heavy duty sangat,tu yang banyak hold dulu projek-projek semua (thank u so much kepada sesiapa yg beri cadangan bernas dgn memberi idea baru untuk produk kedai chomel,anda tahu siapa anda:) )

apa-apa pun saya sayang mesin jahit Brother saya,kerana adalah pemberian tanda kasih sayang dari En.Suami...susah tu nak buat surprise kat saya..heheh

p/s:: tahun ni kan abang,dila rasa kita upgrade mesin jahit,supaya boleh meningkatkan lagi mutu jahitan dan pengeluaran produk kedaiChomel,kita boleh dapat benefit sama-sama tau..hehehe

p/p/s:: bukan apple mac tu keluar mesin jahit tau,epal lain...hahaha

7 comments:

Fid said...

epal tu mesin dia nama 'matsuyuki' ke hapa ntah...lupa dah...tapi kat mesia epal la..hikhik
sakan noh dia menjahit!

Azure said...

err..epal tu bukan janome tu ke?

btw, me pulak teringin nak ada mesin jahit tepi

menjahit pun kelam kabut, lagi nak mesin jahit tepi =P

Obefiend Weiland said...

semoga bisnes makin berjaya!

littlemama said...

dila, akak punya mesin jahit nama Singer la jugak...tu ada berabuk dalam kotak dlm stor... senang2 dua 3 hari lagi baru nak bukak balik.. nak jahit baju kurung raya untuk izzah...he..he..he

Akmal said...

dila,saya setuju sgt kalau awk beli mesin jahit singer tu..mmg tak rugi.henfon tu takpe KIV dulu hehe..

sy punya yg model 7464,sama je function ngan 7465 cuma yg tu ada blue panel kat bhgn dpn. model ni cantik kalau nak buat quilting. dan yg paling penting, one touch button hole making =)

btw, salam perkenalan..
it's nice stopping by ur blog

Anasfadilah said...

hi Akmal :)

quilting! best la saya tengok rg buat,tapi saya tak reti...

mesin ni best la...akan dapat juga nanti,InsyaAllah...hehehehe

penyisir rambut said...

hye...
mesin ape yg lg bgus eh??
mmg singer bgus eh...
sy pon nga cr2 jgk ni...