Search This Blog

01 April 2008

::Tetanus::

Today..saya punye fortnightly checkup...yep!saya dah start kene check up untuk 2 minggu sekali due to my darah adalah cair...suppose 11 gm%,tapi 2 minggu lepas turun 1o.8gm% dan hari ni turun lagi 10.3 gm% !!oh nooo!! (darah ialah pengangkutan utama nutrien dan nutrisi ibu kepada baby dalam rahim...darah cair adalah tidak bagus ye puan2 yang mengandung,dan darah cair boleh buat anemia...not gud not gud)..Jadi sebagai Bunda yang bertanggungjawab saya kene makan banyak:

1.tempe (harus cantik muka mak lepas ni...)
2.kerang
3.sayuran kekacang as in bendi ke kacang panjang ke
4.hati ayam and lembu
5.bayam merah
6.senang cerita makan protein banyak sikit..
7.eat those vitamins religiously!!

dan ini bukan saja kejutan yang saya dapat hari ini...timbang punya timbang...my weight is now a whooping 76 kg! in a fortnight saya boleh naik 1.6 kilo!gila kah! hari tu timbang for 1 month naik 1.4 kilo je..ni dalam masa 2 weeks naik 1.6 kilos! no wonder i feel like a water buffalo...hahaha

dan lagi! saya kene jab tetanus hari ini...kebas udah tangan gue sebelah kiri...aduh...harus aja En.Suami ngantarin saya ke kantor...ngga bisa drive mobilnya sendiri...hehehe (thanks ye sayang,tolong hantar ke opis ini hari....yey!)

and today...first time dengar Si Chomel's heartbeat...its not really a beat,its more like a swooshing sound "swoosh,swoosh" macam tu...the nurse are using this thing called a Doppler...jadi bila dengar jantung Chomel gerak dengar jugak Chomel sepak-sepak "gedeguk,gedeguk" lebih kurang la bunyi nye..sampai nurse Najwa kate..."kuat betul die gerak"heheh...thats my Chomel...haruslah aktif dan cergas selalu

p/s::mama just called in tadi...mama cakap jgn banyak makan hati ayam,nanti anak tak berani...hahaha...ok that is sure funny...tapi betul ke ma?kelakar je bunyi...dan saya dengar suara baba saya suh saya makan kobis unggu...hehehe...baba is sure very the concern...gud gud gud!

2 comments:

Obefiend Weiland said...

mama mesti makan banyak hati ayam la masa abang dalam perut. Lepas tu otak udang sekati!!

HAHAHAHA

76?

abang dah turun 73. LOL!

Anasfadilah said...

ok...kalau abg is the bukti mama makan hati ayam...ok lah saya setuju!hahahaahhaha!

yes,a whooping 76 kilos..berat dari abg..gile kan?