Search This Blog

08 April 2008

::BF part 2::

Saya sangat bersungguh dalam usaha untuk mem BF kan anak saya...tidak kira dalam apa jua cara sekalipun..saya sudah berkira2 di mana harus sayu meng EBM (express breast milk) di tempat kerje...ada beberapa tempat yang secluded dan privasi boleh digunakan...almaklumlah..tmpt kerje saya tiada cubicle malah di share dgn beberapa org (ini hanya minor setback saje...boeh di atasi..chayok chayok!!)

jadi semalam petang saya berbual-bual dengan En.Suami,setelah saya study mengenai berbagi-bagai jenis breast pump yang ada di pasaran

"ada jenama yang bagus....pok pek pok pek...berbaloi lah kalau invest...avent...madela...pok pek pok pek...*semput*Spectra 3...siap boleh double pumping lagi...yang murah pun ok...pigeon,pureen...bergantung la pada badan...pok pek pok..*semput*...pok pek pok...kat internet jual murah sikit...*semput*....pok pek pok pek...dila tak kisah......susu ibu bagus...pok pek pok pek..*semput*"

"dah...dah...jangan cerita lagi,abang dengar...abg yang semput,kesian sayang...sayang pilih la mana rasa bagus,nanti abang belikan.."

"tapi..memang dah pilih dah pun...hehehe *sengih kerang busuk*"

"akai je lebih,bukan abang tak tahu...cerita panjang lebar,tapi dah tahu mana nak pilih"

"dila cerita je,bagi abang tahu....hehehe...peace.."

so i have decided to invest on Spectra 3 breast pump,the cons cume dia tade battery pack and tak boleh manual,kena ada plug point je...tapi saya rasa kat tempat kerja saya tade masalah nak cari..

saya pergi tgk kat susuibu.com...banyak cadang guna spectra3..saya pun google pasal spectra 3 and jumpe kat FabulousMom.Com...reasonable price la kot i might say...dalam Rm5++... harge pakej,and i already asked vivian from fabulousmom.com...and she said,the harga is still the same..

the complete set include

1. Spectra 3 breastpump
2. Spectra 3 cooler carrier bag (complete set)
3. Extra spectra breast shiled (for double pumping)
4. 1 Free Fabulous Mom Angel nursing bra worth RM35.90

oh!so cant wait to grab and hold this thing...hehehe...tungguuu (barang baby lain belum pun siap dibeli,ini yang Bunda sibuk-sibukkan...hahaha)

p/s::sekarang suke semput la,nak cakap banyak pun tak larat

p/s/s::semalam En.Suami menjadi superman saya,menyelamatkan saya dari di maki hamun oleh seorang penunggang motorsikal tak ber adab di pump minyak....tapi itu cerita lain kali.

3 comments:

Elyn Sani said...

tq dila bg i idea nk beli breast pump .... but until now satu bende lai i x beli tau!!!! erm apa nk buat kene la tunggu even list nk beli dh panjang nih.......

Anasfadilah said...

kak elyn::same here...byk lagi brg baby tak beli...tak tau bila nak beli...ni jalan pun dah tak larat...

MN said...

hi,
great to read that u r going to bf ur baby...
i'm a breastfeeding mom too!
believe me, you'll enjoy it!!!