Search This Blog

21 April 2008

::Roti Nan ikan pelaga::

Nampaknye saya dah start buat review pasal kedai makan area Penang town...so this week,another review about mamak restaurant..Namanya ialah Restoran Kapitan..restoran kapitan speciality dia ialah Roti Nan..roti nan cheese,garlic or plain...tiga2 ni sedap...saya tak tipu,pasal saya rasa semua...dan mama and baba saya kalau mai penang,mesti nak makan roti nan kat sini,siap tapau bawa balik KL..

Roti nan ni, nak makan macam tu saje pun boleh (like my usual..) atau nak makan dgn tandoori chicken die...memang sedap..nasi kandaq and beryani pun ada,tapi not as good as hameediyah.Dan keistimewaan kapitan lagi satu ialan susu kacang nye,hazelnut ada,walnut ada...memang sedap!pasal dia pakai susu segar masak dalam belanga!

Photobucket
::Nan cheese with chiken tandoori..::

Photobucket
::1....2....3....makannn!!::


itulah saja review roti nan dari penang...sekian,maceh

kisah gobi

Photobucket
::ini ialah ikan Betta imbellis..also known as ikan pelaga...nama die gobi::

ini ikan En.Suami beli...saya suka bagi dia makan...die macam tahu2 je kalau saya nak bagi die makan...bagus betul si gobi ni..oh ye..nama gobi tu saya yang letak...hantam saja lah labu...hahaha

p/s::im not a fish person..tapi tak kisah lah...saya keje ngan ikan juge..jadi kira ok je.

6 comments:

Aku Bukan Bidadari said...

owhhhh..
dapnya nan cheese my feveret...

Arin said...

selain dari kedai ala2 gni?review lagik ek..bleh le buat bahan tatapan kami before kami ke penang end may nnt..

Anasfadilah said...

tiara::nan cheese dia sedapppp amat!

kak arin::kat penang ada mee udang kalau mau try..sedap juge!

rina said...

sedapnye roti nan..cam nak gi mkn plak mlm ni

Anonymous said...

ha..ha..bagus betul le ko ni..walaupun dah lama tinggalkan alam persekolahan tp ko masih ingat lagi mcmne nak tulis nama saintifik ngan betul..

cube ko tgk kat paper ke, majalah ke byk yang salah tulih..biasanya kesalahan diaorg kat perkataan kedua yang sepatutnya huruf kecik tapi diaorg taip huruf besar..

p/s: aku selalu kene tegur ngan prof. ho sbb salah eja nama saintifik.

Anasfadilah said...

atan:: maunye betul aku tulis nama saintifik,selalu gak kena marah ngan Dr.Zaleha...sampai sekarang melekat kat kepala...hehehe